21:13 Balsminkning: Naturligt glamourös

Som ni redan vet så var jag och Dejana i fullt sjå med att sminka tjejer som skulle gå studentbal i förrgår. Jag sminkade två tjejer och den första sminkningen kommer här! Fina Hanna ville ha något neutralt, men ändå ganska markerat med eyeliner och röda läppar. Hon ville ha det elegant och glamouröst, och det tycker jag att vi lyckades fånga väldigt bra!

Hon blev även under kvällen krönt till Balens drottning - Stort grattis Hanna! Du var så fin och så himla värd det! ♥

Ögonen sminkade jag i kalla bruna skuggor från min NAKED palett från Urban Decay. Jag la en ljusrosa ögonskugga över hela ögonlocket, och jobbade med skuggorna mörkare och mörkare ut mot ögonlocket. Jag markerade även ögongloben lite lätt med en ljusbrun skugga. Jag avslutade med att lägga svart kajal på vattenlinjen (inre, undre fransraden) och även lägga en tunn utsuddad linje med kajal på övre fransraden.
För att fånga den riktigt "flörtiga" looken så la vi även till en halv lösögonfransrad på ytterkanten av ögonlocket. Det är mycket smidigare än hela lösögonfransar, och ser mycket naturligare ut!

Detta är en sminkning som passar till alla klänningar, oavsett färg. Vill man inte ha de ljusröda läpparna är det bara att byta ut det mot vilken som helst. Den här sminkningen är även en optimal bröllopssminkning då man får se väldigt naturligt vacker ut, men ändå glammig!

Såhär såg Hanna ut med sin baldejt i söndags:

Så himla stiliga!



Kommentarer
Postat av: amanda

Fint! :D

2012-06-12 @ 22:06:09
Postat av: A

Riktigt snyggt!

2012-06-12 @ 22:32:34
Postat av: clara

Vilken vacker klänning!

2012-06-12 @ 22:53:41
URL: http://duvetclara.devote.se
Postat av: Sofia

Gud vad fint det blev :D

2012-06-13 @ 11:49:24
Postat av: Hair et cetera

Vackert!

2012-06-13 @ 12:14:29
URL: http://hairetcetera.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj vilken fin klänning! Var är den köpt? :-)



Och superfint smink också, förstås :-)

2012-06-13 @ 23:15:35
Postat av: Johanna Öberg

gud va fint!:)

2012-06-27 @ 00:17:33
URL: http://asiwantit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0