15:28 Dejana dissar: Neutrogena Visibly Clear Rapid Clear Treatment

Jag har dissat denna produkten en gång tidigare, men den tåls dissas igen, haha. Jag har ju alltid gillat majoriteten av produkterna i Neutrogenas Visibly Clear-serie och de fungerar verkligen för mig, men denna fungerade inte på mig.


Neutrogena Visibly Clear Rapid Clear Treatment.
Bör finnas på Apoteket, men minns ej priset.
Detta är en produkt som synligt ska minska finnar på 8 timmar. Man ska helst stryka på lite av den gel-liknande krämen mitt på finnarna på kvällen och på morgonen ska finnarna vara mycket mindre och mindre synliga.

Mina erfarenheter och mitt tycke om denna:
Första gången jag testade denna blev min finne varken mindre eller mindre synlig, utan tvärt om: superröd och irriterad. Jag tänkte att det kanske bara var så i början, så jag testade den igen en annan gång då jag fick en finne, men samma sak hände igen OCH jag fick ett litet ärr kvar efter finnen, vilket aldrig hade hänt tidigare. Jag gav den dock ännu en chans och ja...jag fick ett till ärr. Båda är kvar! Supersmå, men fortfarande där. Sedan dess har jag varit supernoga med att aldrig använda uttorkande produkter på finnar, för it makes scense - att det inte är bra. Hur ska det hjälpa att man torkar ut en finne? Då får man ju istället en liten skorpa, som kan trilla av och skapa ett litet ärr. Jag har hellre en liten betydelselös finne i en vecka än ett ärr resten av livet.

DOCK måste jag tillägga att jag gav denna produkten till min kompis här i Serbien och hon upplever att den funkar på henne och att finnarna blir mindre, så det är absolut olika för alla, men jag kommer som sagt aldrig rekomendera någon att använda uttorkande produkter på finnar eller klämma dem för det ger ungefär samma effekt och kan bidra till både mer irriterade finnar som är kvar längre eller ge ärr.

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅH detta MÅSTE tilläggas: Använder den här produkten på min näsa. Ja, näsan! Den trollar bort mina "blackheads". Har alltid haft problem med jättesynliga svarta prickar på näsan och provat ALLT verkligen. Använt den här produkten varje morgon och kväll i kanske 3 månader nu och mina blackheads är TOTALT borta. Mirakelprodukt men ej för finnar!!

2012-07-18 @ 16:02:54
Postat av: martina

den funkar på mig!!

2012-07-18 @ 16:37:31
URL: http://mtinamusic.tumblr.com
Postat av: Emelie

Kan man klämma en finne utan att få ärr när den är gul och var fyld?

2012-07-18 @ 20:50:54
Postat av: Matilda

Tack för detta inlägg! Jag har funderat på att testa denna produkt men nu kan jag lägga mina pengar på någon annan produkt. Jag älskade sos stick fån nivea young, de produkterna fanns tidigare på H&M men det var ett tag sen. Den var så bra fick man en finne så var det bara att använda den några gånger och så försvann finnen, om någon har hittat någon stans hojta gärna till.

2012-07-18 @ 22:13:03
URL: http://glambymatilda.blogspot.se
Postat av: Tord

Det beror väll på om man återfuktar eller inte? Klart att det blir en torr skorpa om man inte återfuktar efter finnmedlet lagt sig, så att säga.

2012-07-19 @ 02:13:23
URL: http://toord.blogg.se/
Postat av: Rama ♥

Jag HATAR ärr! Synd att produkten inte funkar på dig.. Hoppas du har en fin dag :)

2012-07-20 @ 14:43:12
URL: http://ramaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0