19:14 Recension: ACO Sense & Care Summer Breeze Body Lotion

Jag tror att mamma köpte denna produkten någon gång efter sommaren, men jag har inte börjat använda den förrän nyligen.


ACO Sense & Care Summer Breeze Body Lotion
200 ml, ca. 59 kr.
Finns att köpa HÄR eller på Apoteket.
När det kommer till dofter är inte jag en sådan som bryr sig om det är en "sommardoft" eller "vinterdoft". Om jag tycker att någonting luktar supergott (vilket oftast brukar vara väldigt söta dofter) så bryr jag mig inte om vad det är för årstid för jag kommer använda produkten ändå, just för att jag tycker att det luktar gott. Så är fallet med denna body lotionen.

OM NI ÄR OSÄKRA PÅ VAD DET ÄR FÖR SKILLNAD PÅ BODY LOTION, BODY BUTTER OCH BODY CREAM SÅ KAN NI LÄSA DETTA INLÄGGET.


ACO SENSE & CARE Summer Breeze är en lätt, sommarfräsch kroppslotion som snabbt går in i huden utan att kladda. Lotionen innehåller naturliga oljor av mango och passionsfrukt som gör din hud mjuk och len.

Summer Breeze innehåller en kombination av tre fuktbindande ämnen som hjälper till att bibehålla den naturliga fuktbalansen i huden. I likhet med alla ACOs produkter innehåller Summer Breeze noggrant utvalda ämnen som är välkända för att vara skonsamma mot din hud.

Parfymerad.

Ingredienser och deras funktion

Aqua Lösningsmedel
Glycerin Fuktbindande
Myristyl Myristate* Mjukgörande
Steareth-2* Emulgerande
Cyclopentasiloxane Silkesgivande/Mjukgörande
Ethylhexyl Stearate* Mjukgörande
Cyclohexasiloxane Silkesgivande/Mjukgörande
Betaine Fuktbindande/Konditionerande
Glyceryl Stearate* Mjukgörande/Konsistensgivande
PEG-100 Stearate Emulgerande
Tocopheryl Acetate* Antioxidant
Mangifera Indica Seed Oil* Mjukgörande
Glyceryl Polymethacrylate Fuktbindande
Isopropyl Myristate* Mjukgörande
Methylparaben Konserveringsmedel
Propylparaben Konserveringsmedel
Allantoin Vårdande
Parfum Parfym
Passiflora Incarnata Oil* Mjukgörande
Xanthan Gum Förtjockande
Propylene Glycol Fuktbindande
Citric Acid pH-justerande/Komplexbildande

Fetthalt: 11%
pH-värde: ca 5

Detta är en body lotion som doftar sött (tummen upp) och sjunker in snabbt i huden. Om man rakat benen och smörjer in med denna så blir de alltså superlena och doftar gott plus att man inte behöver vänta länge innan man kan dra på sig kläderna eftersom den inte lägger sig som en fet hinna på kroppen. Den gör allt jag vill att en body lotion ska göra och doftar gott. Detta är dock ingen body lotion som är till för supertorr hy. Den återfuktar normal hy bra, men har du supertorr hy bör du testa något fetare. Jag ger dock denna tummen upp för doften och för att den sjunker in snabbt.

Betyg: 4/5
Någon av er som testat denna? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Carros Beauty

Den doftar verkligen supergott!

2012-01-07 @ 19:55:31
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: alwa

ja,jag har testat den en gång men då gillade jag den inte särskilt mycket,men nu när du skriver så bra om den så kommer jag självklart testa den igen! jag har provat flera saker som ni har tipsat om och jag har aldrig blivit besviken!

2012-01-07 @ 20:00:32
Postat av: pessys

Kolla min senaste videoblogg där jag är osminkad!! och pratar bland annat om mitt släktskap med Chris Medina (ta allt med en nypa salt!) hihi.. http://www.youtube.com/watch?v=XdgFT0GcQtA&feature=player_embedded

2012-01-07 @ 21:21:56
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: ÄlskarErBlogg !

Hej Dejana och Louise! joo jag har faktiskt ett tips till er.

Jag har hört att ni både trådar, tipset är att sätta tungan exakt i det stället du trådar i t.ex. om ni nu "trådar" överläppen så ska ni sätta tungan under överläppen så det blir som en bula och på bulan trådar ni. Det här tipset är väldigt bra faktiskt, det gör inte lika ont för det drar inte på skinnet lika mycket osv..Men prova gärna tipset !



2012-01-08 @ 01:19:14
Postat av: Emmy

Kan du inte skriva några bra förslag på body butters, lotion osv? Gärna ekologiska :D

2012-01-08 @ 10:42:55
Postat av: emmy

Fin blogg, kolla gärna in min :)<3

2012-01-08 @ 12:35:08
URL: http://gurkalskaren.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag köpte den på REAN, för inte så längesen! Ett riktigt bra köp, och som du säger...det är en mer sommardoft,men who cares..den är gudomlig!

2012-01-12 @ 19:56:11
URL: http://fannykamark.devote.se
Postat av: Linda

Tyvärr måste jag säga tumme ner för den pga att den innehåller parabener.

I danmark är propylparaben förbjudet i produkter avsedda för barn under 3år. I sverige finns inga sådana lagar, men det är en pågående utredning hos den vetenskapliga kommitén hurvida detta kan påverka oss på sikt.



Många kosmetikföretag har valt att plocka bort parabener och ersätt med någon annan form av konserveringsmedel.

Värt att tänka på tycker jag :)



2012-01-13 @ 21:36:03
URL: http://styleloungebyl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0