17:20 Första intrycket: IsaDoras B.B Cream

Både jag och Dejana har fått chansen att testa IsaDoras nya B.B. Cream (eller ja, vi fick den precis så vi har ju inte riktigt hunnit testa den). Jag tänkte i alla fall skriva mina första reaktioner om den i det här inlägget (alltså ingen riktig recension eftersom att detta är första gången jag testar den). Samt visa före & efterbilder!

Jag har den i färgen "Medium", och den passar perfekt till min hy just nu som varken är riktigt solbränd eller blekt. Min bränna håller sakta men säkert på att försvinna tyvärr, men den färgen min hy har just nu matchar bra till produktens. Den är faktiskt ganska krämig och tjock i konsistensen, vilket jag gillar. Den doftar inget speciellt eftersom att den är just parfymfri (och kliniskt testad som det står på flaskan). Den glider lätt på huden och känns både återfuktande och behaglig. Inte alls tjock och kakig, och så ser heller inte resultatet ut. Kolla nedan!

För er som inte vet vad en B.B. cream är: Det är ungefär som en tonad dagkräm, som både ska ge färg & lite täckning. Samtidigt som den ska "försköna" huden så ska den också vårda den genom att skydda och återfukta. Perfekt för dig som tycker att foundations känns alldeles för tunga till vardags.

Såhär ser min hy ut helt utan smink. Den är så långt ifrån perfekt den kan bli, eftersom att jag har mycket ytliga ärr och typ missfärgningar från när jag fick en allergisk reaktion förra året. Men men, alla har vi våra brister.. Alltså gillar jag att använda basprodukter med hög täckning.

Såhär ser mitt ansikte ut efter ett välarbetat lager av B.B. cream. Den täckte faktiskt mer än vad jag trodde att den skulle göra! Tummen upp! Resultatet blir heller inte pudrigt eller kakigt som sagt. Lite concealer känner jag ändå att jag skulle behöva på plitor och annat rött som syns igenom. Sen har jag en perfekt vardagsbas! Så mitt första intryck är att jag gillar den =)


Kommentarer
Postat av: natte

Hur mycket kostar den?

2012-08-22 @ 17:53:28
Postat av: LeMaliuz

Vet du om den är oljefri? Blev jätte sugen att prova den o recensiera den själv :)

2012-08-22 @ 20:30:09
URL: http://lemaliuz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är den testad på djur?

2012-08-23 @ 02:47:28
Postat av: emilia

Har du testat Garniers någon gång?

2012-08-23 @ 18:19:59
URL: http://emiliajonsson.devote.se/
Postat av: Anonym

Pris ? :)

2012-08-23 @ 19:23:52
Postat av: Saga

Hej! Jag skulle jättegärna vilja att ni tipsade på bra concealers, förutom Make up Stores, har redan den men skulle vilja prova fler. Jag är inte bra på smink alls så det skulle vara bra om ni som har testat lite mer kan ge något tips :)

2012-08-23 @ 19:37:17
Postat av: nemere

Det skulle vara jättekul om ni kunde göra test på olika bb-creams!



Kram

2012-08-23 @ 22:06:55
Postat av: J

Tycker då din hud ser fin ut, har du inte haft mkt problem med den tidigare? Hur fick du den så fin då?

2012-08-24 @ 10:47:20
URL: http://jannny.blogg.se/
Postat av: julia

OMG du har ju typ flawless skin!!:O Vad gör du för att hålla den så fin?! Jag vet att du har sagt att du har haft problem med din hy och så men nu är den ju helt normal!!<3

2012-08-24 @ 18:12:27
Postat av: martina

vad kul :D då kanske man kan prova den i framtiden!

2012-08-24 @ 18:17:59
URL: http://mtinamusic.tumblr.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0