20:05 Dagens fråga:

Jag tänkte bara fråga er en liten grej såhär på kvällskvisten.. Använder ni nattkräm eller inte? Jag har blandade åsikter kring detta. Hudvårdsmärket Dr Hauschka tror starkt på att huden ska få andas under natten och bygga upp sitt eget försvar. Jag tycker det låter jättelogiskt! Men samtidigt.. Jag har under en längre tid haft något på huden VARJE NATT och tänker faktiskt sluta med det nu. Jag tänker testa i alla fall!
Vad brukar ni göra? Bara tvätta huden lite lätt och låta den andas eller smörjer ni in den?

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag använder min dagkräm på natten ibland, men oftast använder jag inte någonting alls (även om min hud känns uttorkad ibland, jag är lat xD).

2011-10-12 @ 20:18:36
Postat av: Julia

Jag smörjer alltid in ansiktet på kvällen, men jag är inte riktigt säker på om det är just nattkräm. Tror bara den är en återfuktande.

2011-10-12 @ 20:54:04
Postat av: Ina

Jag tvättar bara ansiktet med lite ljummet vatten och jag har ing finnar, porer(visst har jag porer men inga extremt synliga) eller något sådant och det funkar för mig :)

2011-10-12 @ 21:05:12
Postat av: linn

Smörjer in den med "bedtime for breakouts" av Dermalogica, underbar! världens bästa hudvårdsserie :)

2011-10-12 @ 21:07:55
Postat av: clara

Jag har en hudkräm för vanlig / känslig hud och jag får ibland porer och finnar av det så använder bara den när min hy känns väldigt torr !

Kram!

2011-10-12 @ 21:18:42
Postat av: Carros Beauty

Jag använder inte någon särskild dag eller nattkräm. Jag använder en rätt fet kräm både på morgonen och på kvällen eftersom att min hud är så himla torr.

2011-10-12 @ 21:24:29
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: Cyt

Jag har nästan aldrig något på huden när jag sover. Ibland lite olivolja om jag är torr bara :)

2011-10-12 @ 21:29:58
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Bella

jag har fet hy i ansiktet och har hört att man ska smörja in ansiktet morgon och kväll för annars så kommer huden producera egna oljor speciellt under natten och huden blir då fetare o bildar finnar osv

2011-10-12 @ 22:02:28
Postat av: Jennie

Tvättar ansiktet med rengöringsmjölk och sen sköljer med ljummet vatten...klart!

2011-10-12 @ 22:08:51
Postat av: julia

tvättar mitt ansikte med FACE WASH och sätter sen på nattkräm

2011-10-12 @ 22:19:48
Postat av: Anonym

jag använder en kräm från acnicyl eftersom jag har lite problem med finnar som jag tar varje kväll när jag ska gå och lägga mig :)

2011-10-12 @ 23:06:59
Postat av: Josefine

Jag använder mig av en rengöringslotion när jag ska tvätta bort mitt smink på kvällen och den är så pass återfuktande så någon nattkräm behövs inte då :) ganska så skönt tycker jag.

2011-10-12 @ 23:23:57
URL: http:/http://jjosefineekstrm.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag använder Acnicyl Clenser och cream just nu. Annars använder jag Neutrogenas oil-free moisturiser på morgon och kväll!

2011-10-12 @ 23:36:43
URL: http://jelversson.bloggspace.se
Postat av: lisa

Det där har jag inte tänkt på faktiskt. Men jag brukade aldrig använda nattkräm, men nu när jag har börjat gjort det de senaste 7 veckorna har min hud blivit sååå mycket bättre. Så jag fortsätter nog med det :)

2011-10-12 @ 23:42:47
Postat av: Anna

Jag har varit till en hudläkare pga problem med huden och hon sa att ju mindre produkter man använder desto bättre för huden. Och har man fet hy (som jag) ska man absolut inte använda fetare krämer vilket nattkrämer oftast är. Jag tvättar alltid bort sminket på kvällen (använder dock aldrig foundation) men sen låter jag huden vara under natten. Och jag märker skillnad. Huden känns bättre utan nattkräm.

2011-10-12 @ 23:44:07
URL: http://annaninilea.blogg.se/
Postat av: A

Jag gör lite olika, när jag är super torr så har jag crem på natten och vaknar då mycket bättre, men ibland sover jag utan nåt och bara låter huden vara.



Jag fyller 38 år snart och får visa legg på bolaget så antingen har jag väldigt bra gener eller så har jag tagit hand om min hud och min kropp bra ;o)

Rökning och solning är det värsta tänkbara för huden så super du, solar mycket och röker så hjälper inga cremer i världen....



bara ett tips från unga tanten hihih

2011-10-13 @ 00:08:57
URL: http://mlomt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag smörjer in mitt ansikte med aloe vera, och det täpper inte till något. Om jag inte gör det flagnar hud runt min mun och näsa FAST att jag har fet och oljig hy.

Lite udda, men även oljig hy behöver fukt!

2011-10-13 @ 10:51:47
Postat av: Lina

Jag känner lite detsamma.. så fort jag använder krämer så kommer det fram men låt bli o använda många olika produkter. Huden blir nog lite förvirrad..tro jag iaf..

2011-10-13 @ 11:31:27
URL: http://ladyylina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag upplever att min hy känns stram och torr om jag inte smörjer in mig på kvällen. Men man kanske skulle testa och låta bli att smörja sig i någon vecka för att se vad som händer.

2011-10-13 @ 15:18:37
URL: http://Sooph.devote.se
Postat av: Anonym

jag tvättar antiktet varje kväll så jag har bara en återfuktningskräm.

2011-10-13 @ 16:27:09
Postat av: Emma ;)

jag skjöljer av ansiktet sen tar jag clerasil (stavning) ansikts vatten.

Men ibland är jag lat så då orkar jag inte tvätta bort mitt smink ;) ibland när jag vaknar utan att ha tvättat ansiktet på kvällen känns det nästan som att det har försvunnit finnar ;) konstigt.



vet ni vad det kan beropå? ;)



jätte fin blogg kram från Emma ;)

2011-10-13 @ 16:47:01
URL: http://jaggillardeej.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag trodde det stod "Låta hunden andas.. eller inte?" HAHAHAHAHA!

2011-10-13 @ 16:50:30
Postat av: felicia

jag brukr bra använda en body milk ibland på kvällen och bara tvätta ansiktet med vatten.....sen klart



hehe ;P

2011-10-13 @ 18:29:10
URL: http://fellee.devote.se
Postat av: Belle

Jag tvättar ansiktet med en wash från Garnier och sen smörjer jag in mig med jojoba-olja!:)

2011-10-13 @ 19:11:49
Postat av: Cecilia

jag använder sista steget i cliniqués tre-stegs rengöring.

Jag vet inte riktigt det där om sånt, det kanske beror på vem man är.

Ansiktvattnet hade torkat ut min hud totalt om jag inte hade använt nattkrämen, så jag använder den.

Min hud är supertorr och jag lider av eksem också, så jag skulle nog inte kunna sluta använda min nattkräm :/

2011-10-13 @ 19:26:58
URL: http://rocklifeaway.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag använder mig av Eucerins ansiktskräm, den du tipsade om för några veckor sedan. Eftersom jag alltid blöter ansiktet på kvällen, antingen dusch eller när jag tvättar bort sminket, blir min hud väldigt torr om jag inte smörjer in den (har hudtypen ''torr hy'') och då känns det jätte obehagligt tycker jag och jag blir ''fnasig'' så ja, jag smörjer in ansiktet på kvällen och på morgonen.

2011-10-13 @ 20:26:43
Postat av: Lina

Man behöver nog inte "låta huden andas" på natten (om man inte vill såklart). Huden jobbar ju som hårdast på natten med cellförnyelsen och det är ju bra om man kan ge den en extra skjuts med en nattkräm eller liknande.

2011-10-13 @ 20:57:50
Postat av: julia

Jag använder en nattkräm från The Body Shop, den heter - Tea Tree Night lotion (tror jag). Den funkar jättebra, jag har en fet hud med finnar. På morgonen när jag vaknar är huden oljefri och slät. Om jag inte använder någon kräm under natten får jag mer finnar. Produkten innehåller ingen parfym eller några kemikalier som kan producera nya finnar.

2011-10-13 @ 21:28:18
Postat av: neli

jag skippar faktiskt både dagkräm och nattkräm.. känner att min hud mår mycket bättre utan en massa skit på =)

2011-10-13 @ 21:53:28
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag använder varken dag eller natt kräm... tycker att min hy mår MYCKET bättre utan en massa skit på=D

SUPERBRA BLOGG=)

2011-10-16 @ 16:30:55
URL: http://zandra.v-dm.se/#.
Postat av: mathilda

jag blir så himla torr så nej nattkräm blir det nog för mig

2011-10-17 @ 18:07:29
URL: http://stylemathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0