14:30 Tag: Pest eller kolera

En tjej kommenterade att hon taggat oss båda att svara på de här frågorna (klicka HÄR för att komma till hennes blogg), så här får ni MINA (Dejanas) svar! Så får vi se om Louise också vill göra den sen. LET`S GET STARTED!



1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Jag var tvungen att tänka till på denna frågan för till vardags har jag typ aldrig något smink, men kanske lägger ner i alla fall lite tid på håret, men eftersom frågan var vad jag hellre skulle gå med till FEST så är det helt klart stökigt hår och snygg makeup som är mitt svar.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Inget av dem helst, men jag tror att jag skulle raka av ägonbrynen då om jag var tvungen och "rita" dit nya.

 

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Tycker inget av alternativen är speciellt "hemskt", men det är större utbud på nätet, så: nätet!

 

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
En härlig 80tals-perm! Lätt! Haha.

 

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Färgglada! Då har man ju fler att välja mellan. Neutrala färger är ju så lika varandra allihopa.


6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?

Med tanke på att lamé-hotpants kan jämföras med ett par trosor hade jag nog hellre bevarat min värdighet genom att täcka rumpan med ett par fula MC Hammer-byxor, haha.

 

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna (som man får om man solar i t-shirt och shorts)?

Bonnabrännan är ju lättare att dölja. Det är ju bara att gå runt i samma t-shirt som man bränt sig i tills man bleknat igen, haha. Just kidding, men det ÄR faktiskt lättare att dölja än om man är helt orange.

 

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Ful klippning! Det är bara att sätta upp håret tills det växt ut. En ful hårfärg är lite svårare att dölja..

 

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Pin Up-sminkningar är ju sjukt fina och jag brukar ändå köra på utvingad eyeliner, så det är nog mer "min grej".

 

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Jag hade faktiskt hellre gått utan smink än plastpåsar på fötterna. Nae, men jag har inget behov av att sminka mig till vardags (eller fest ibland heller för den delen..) så det är luuuugnt, men mina klackar måste jag ha!!! Höhö.


Jag taggar alla som vill göra den, helt enkelt. Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte visa alla dina klackar? :) alltid kul och inspirerande att se andras garderober :)

2011-07-29 @ 20:53:22
Postat av: beauty tools

Åh vad kul att du gjorde en, så kul att läsa andras svar på såna här :)

2011-07-30 @ 10:03:01
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Sofi

Håller med! Kan du inte visa dina skor för oss? :) video eller bilder, båda går bra ;)

2011-07-30 @ 14:23:03
Postat av: Elina

Ja, kan inte du göra en video på dina skor? :D



2011-07-30 @ 21:32:39
URL: http://elinasbeautyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0