18:20 Recension: Neutrogena Norwegian Formula Hand Cream

Neutrogena Norwegian Formula Hand Cream
50 ml, 45 kr. på Apoteket (Just nu extrapris, 29 kr: HÄR!).

Omedelbar och långvarig lindring även för mycket torra händer. Bara en liten klick av den här glycerinberikade krämen ger direkt lindring och skydd för mycket torra eller nariga händer.
Koncentrerad kräm som räcker till 200 appliceringar.


Bästa handkrämen jag testat! Först blir man besviken när man ser tuben för att den ser så otroligt liten ut, men man inser snabbt att man har fel eftersom man behöver så otroligt lite av produkten och jämför man mängden man tar med förpackningen så kan man räkna ut att det kommer ta ett bra tag innan den tar slut.

Konsistensen tar lite tid att vänja sig vid eftersom det inte är som en traditionell handkräm. Jag är van vid att överdosera och dränka händerna i handkräm och sedan har jag aldrig hittat någon som sjunker in helt, utan det känns liksom blött enda tills jag tvättar händerna (jag har dessutom handsvett så det gör ju inte saken bättre..), men denna har en tjockare konsistens, är inte vit utan nästan genomskinlig i färgen och sjunker in otroligt snabbt! Man behöver mindre än man tror, även om det inte känns som det direkt vid applicering, men efter några sekunder när handkrämen börjat sjunka in så ser man vilken skillnad det gör för händerna. Ett stort plus är även att händer inte blir torra igen efter någon timma, utan resultatet är långvarigt. Jag som får otroligt torra händer nu på vintern behöver bara applicera denna handkrämen en gång om dagen istället för fem med en annan handkräm.

Detta är hur jag upplevt produkten och jag hoppas inte att jag ger er för höga förhoppningar eller något sånt, men jag tycker verkligen om denna. Sjunker in snabbt, återfuktar som attan och är dryg. Vad mer kan jag begära? Värd sitt pris.
Någon av er som har denna? Vad tycker ni om den?


Kommentarer
Postat av: B

Hallelujaah! Jag tänker köpa den! Har torra händer som du har och mina blöder när dem blir torra, och de svider mycke.. Men jag skulle bara fråga något.. Är ''coverstick'' bra för finnarna? Jag har fått en stor finne på hakan och jag gick o frågade min biologi lärare vad ja ska göra. Han sa att jag skulle lägga tandkräm? Är tandkräm bra eller coverstick?:)

Tacksam för svar;) // Tjejen som gjorde första idolbilden till er;)

2011-12-01 @ 19:00:29
URL: http://buurcus.blogg.se/
Postat av: frida

jag tycker den är sjukt bra ! :D

2011-12-01 @ 20:31:55
Postat av: Felicia<3

det finns ju en sån som du har i blå då förpackningen och en i röd vad är skillnaden !? :)



ska nog köpa den eller den från ACO som du hade och Louise !, vilken är bät den från ACO eller denna?

och luktar denna gott ? :D

2011-12-01 @ 20:57:19
URL: http://fellee.devote.se
Postat av: Evelina ♥

Hej dejana, kan du svara på en fråga, alltså din 120 pallet, är den matt eller skimrig? isf, äre mkt skimmer? C: Funderar på att beställa en fast ifrån ett annat märke! Men jag har beslutsångest, matta eller skimriga? C: <3



Kraaam! Du& lollo är bäääässtt

2011-12-01 @ 22:33:22
URL: http://bbeauty.devote.se
Postat av: vicki.

tycker precis som dig! bästa handkrämen jag någonsin haft! :) /viktoria

2011-12-02 @ 00:44:45
URL: http://karinannaviktoria,blogg.se
Postat av: Eva

Jag har också provat den och har liknande erfarenheter som du beskriver. Blev fundersam först om den var värt sina pengar eftersom tuben var så liten, men som du säger är den dryg som attan och man behöver inte alls smörja in lika ofta som med andra handkrämer. För mig som det klias otroligt mycket på kan jag tillägga att det lyfter klådan direkt, underbart!

2011-12-02 @ 10:31:06
URL: http://alltingsjavlighet.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Jag har den fast i den oparfymerade och jag älskar den! Kändes dock som om den torkade ut mina händer mer dom första tre dagarna jag använde den, men nu är det bättre :D jag har också väldigt torra händer annars så det känns bra att något funkar :)

2011-12-02 @ 21:12:51
URL: http://anderssonpaulsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

DEN ÄR JU SKIT DÅLIG JA HAR DEN OCH DEN HJÄLPER INTE ALLS !

2011-12-02 @ 22:23:16
Postat av: Emily Broman

Den är så himla bra! Köpte den i julklapp till flera i familjen och de är jättenöjda. Den är så bra för att den innehåller mestadels vårdande och återfuktande hudvänliga ämnen, tillskillnad från de flesta vanliga handkrämer som har vaselin som bas... Kalas, måste nog köpa en till mig själv också :)

2012-01-02 @ 13:16:45
URL: http://tung-och-dum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0