12:34 Sminkning: Julafton

Hello babes! Hoppas ni har/haft en superbra & mysig jul! Det har jag, hihi. Tänkte visa er min Make up jag hade på Julafton. Det roliga är att Dejanas sminkning på Julafton (se inlägget under) är nästan identisk den jag bar på jul! Haha, roligt va? Vi är typ telepatiska.. Eller så är bronsiga ögon något vi båda trivs jättebra i, haha.

Jag har faktiskt använt mig av skuggor från NAKED-paletten från Urban Decay som jag fick på julaftonsmorgon. Jag tror varken jag eller Dejana vill göra ett inlägg eller en video på det vi fick i julklapp, för det som är skönhetsrelaterat lär ju dyka upp här i bloggen ändå. Hoppas ni förstår! ♥

ÖGON:
Hela paletten är UNDERBAR!
Alla skuggorna är så användbara - både till vardags och till fest. I den här sminkningen använde jag mig av "Virgin" (längst ut till vänster) som highlighter. Den guldiga ögonskuggan "Half-baked" i mitten över hela ögonlocket (den skuggan är sååå pigmenterad och fin!) och den bruna skuggan bredvid "Smog" i ögongloben.

ANSIKTE:
Foundation, Comfort Mat från Deborah i två blandade färger - "Ivory" och "Rose ivory".
Concealer, tre-i-en från Viva la Diva.
Mineralfoundation från Lily Lolo i färgen "China Doll" för att sätta själva foundationen och för att den inte ska rinna av.
Rouge från Deborah i färgen "Chocolate"

LÄPPAR:
Inget mer än läppbalsam från Nivea på bilderna.

Kommentarer
Postat av: Emma

åh naked paletten är ju så fin! Vet du varifrån den kommer? (:

2011-12-26 @ 13:04:31
Postat av: Anonym

De va inte så lika..

2011-12-26 @ 14:53:47
Postat av: sophie*-^

Åååh, nu blev jag avundsjuk :( vill också ha naked-paletten, haha.

2011-12-26 @ 14:59:05
URL: http://www.daybay.devote.se
Postat av: emma

fick oxå urabn decay naked paletten på julafton :D helt kääär i den !!!

2011-12-26 @ 18:39:06
URL: http://www.nattstad.se/Emma.Ljungsson
Postat av: Maria

Alltså inte för att jag vill klaga.. Men du borde fixa bättre bilder på dina sminkningar! Man ser knappt hur det ser ut :(

2011-12-26 @ 18:50:01
Postat av: Anonym

Håller med maria

2011-12-26 @ 20:53:42
Postat av: Johanna

Hej Dejana och Louise :) !

Vill bara säga det att ni båda två är verkligen gjorda för att ha en sånhär blogg, ni är så himla söta och hur roliga som helst ! Har läst denna bloggen ett tag nu och jag trodde aldrig att jag verkligen skulle stanna så länge, men jag fastnade. Fortsätt med det ni gör helt enkelt och någon dag så kommer ni sääkert bli stora bloggare!

Puss&kram <3

2011-12-30 @ 01:16:13
Postat av: m y y s a n ♥

riktigt snygga färger!!

2012-01-02 @ 13:34:58
URL: http://prinzessiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0