20:46 Silvrig sminkning: Emelie

Som jag skrev tidigare idag så sminkade jag och fotograferade min fina, fina vän Emelie på eftermiddagen! För er som inte sett videon jag la upp tidigare idag så sommarjobbar jag för kommunen som "fotograf" så idag fick Emelie bli min modell!



Jag använde mig av en fin silvrig skugga som bas i hennes ögon-makeup och suddade sedan in en svart skugga i ytterkanten av ögat och in i globlinjen.


Några av bilderna jag tog på Emelie idag:




Model: Emelie Apell
Makeup: Me
Photo/editing: Me

PRODUKTER JAG ANVÄNDE TILL EMELIES MAKEUP:
BAS
- Maybelline Dream Matte Mousse foundation.
- Deborah Natural Effect Blush "Rose".
- IsaDora Velvet Touch Compact Powder.

ÖGON
- Lumene Eyeshadow Primer.
- De här skuggorna från nedre delen av 120-paletten (länk) från eleven.se:

- Ögonbrynspenna med borste från Deborah.
- Maybelline Define-A-Line Eyeliner "Black".
- IsaDora Inliner Kajal "56 Blonde".
- L'oréal Double Extend mascara.

LÄPPAR
- Läppstift från Deborah "Vitage Rose".

Hoppas ni gillar det! Är helt slut! Har redigerat bilderna heeeela dagen och imorgon ska jag fotografera två nya tjejer. Hur kul som helst! Synd att man blir trött bara, haha. Kram på er! God natt!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej, jätte fina bilder!

Såg bilderna på Emelies blogg också. Men vissa av bilderna (tycker jag) är allt för ljusa. De skulle bli bättre om du inte använde så mycket ljus! Oftast är det bättre att ta mörka bilder och redigera dem ljusare än att ta ljusa bilder och redigera dem mörkare. Om man tar ljusa bilder och redigerar dem mörkare ser det oftast väldigt redigerat ut. Haha, blev väldigt mycket av ordet "redigera" nu, men jag hoppas att du förstår! Annars är bilderna jätte fina och bra vinklar! :)

Det här var inte för att säga att bilderna är "dåliga" utan bara tips för hur du kan ta bättre bilder i framtiden och som sagt är dina bilder jätte fina, bara fel på ljuset!

2011-08-09 @ 21:57:55
Postat av: Sofi

2011-08-09 @ 22:35:14
Postat av: Sofi

RIKTIGT fina bilder :D<3 Men var kommer hennes skinnjacka, tröja och skor ifrån? Haha, gillade verkligen hennes kläder :D

2011-08-09 @ 22:38:57
Postat av: Emelie

Sofi:

Min skinnjacka är från Lager 157, Tröja från Gina tricot oxh Skor från din sko. tack för att du gillade de! :)

2011-08-09 @ 23:03:30
URL: http://EmelieApell.devote.se
Postat av: tina

gud vilka fina bilder och vilket roligt jobb du värka ha;D kul att du ha börja med sminkvideo igen..alltid lättare att förstå och lärorikt:D

2011-08-09 @ 23:07:55
Postat av: Melissa

ÄLSKAR ER BLOGG!! snälla kan ni göra en video där ni visar hur man får längre ögonfransar!?? Hr verkligen ångest över mina korta fransar:(

2011-08-10 @ 00:37:13
Postat av: Anonym

Skulle inte du elr louise kunna lägga upp ett inlägg på era favoritplagg/outfits? :)

2011-08-10 @ 01:29:44
Postat av: Sophia

Snygga bilder, men tjejens ansikte är ganska överexponerat. Svårt att fixa i efterhand kanske :) Bra blogg!

2011-08-10 @ 08:14:47
Postat av: Kimberly - Kladdbarnen

Grymma bilder! :)

2011-08-10 @ 13:20:15
URL: http://kladdbarnen.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vad är en bra blogg enligt dej och vad ska den innehålla ? :)

2011-08-10 @ 15:01:46
URL: http://coei.blogg.se/
Postat av: veronica

Jag ska beställa ny parfym och det står Eau Parfumée Cologne på flaskan, Vad menas med det?:)

tänkte att du/ni borde veta eftersom du kan typ allt om smink och parfym:)

2011-08-10 @ 15:43:39
URL: http://byveronica.blogg.se/
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till Linn:

Jo, jag är medveten om det och jag sa det till Emelie direkt också, men hon ville verkligen ha dem så ljusa så jag fick ge mig, haha=). Inte de i trappan utan hennes header-bild osv. Kram på dig=)!



Svar till Veronica:

Eau de Pafum är den starkaste som håller längst.

Eau de Toilette är mildare och sitter inte lika länge :). För mer info om parfym, kika in detta inlägget:

http://beautyfreaks.blogg.se/2011/march/0000-parfym-basnoter-hjartnoter-toppnoter.html#comment

Megakram!



Till er andra:

TACK! =)

2011-08-10 @ 18:12:12
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0