17:54 Produkttips: Aloe Vera Gel

LR Aloe Vera Concentrate.
Finns HÄR! Annan förpackning, men samma innehåll.
100 ml. Mellan 100-150 kr.

De flesta vet att Aloe Vera är superbra för hyn och i princip hela kroppen! Jag använder produkten på bilden ovan till mycket, men främst så applicerar jag det på ansiktet på kvällarna och på eventuella finnar för att få dem att läka snabbare.

Det finns flera varianter av Aloe Vera-produkter - både billigare och dyrare. Kolla närmaste hudvårdsbutik/hälsokostaffär. Det enda du behöver kolla efter är mängden aloe vera i produkten. Ju mer - desto bättre! I denna är det 90% ren aloe vera gel.



(Orginalet står på engelska, men jag har översatt.)

Aloe Vera Konsentrat. Koncentrerad hudvård med 90% aloe vera gel. Tvätta noggrant drabbade områden före applicering. Absorberas snabbt utan rester. Applicera efter behov. Upprepa flera gånger dagligen.

För massor av information om hur bra Aloe Vera är för olika saker, klicka HÄR!


Här har ni några punkter OM Aloe Vera och vad det är bra/till för:
  • I växtsaften från Aloe Vera ingår en mängd enzymer, mineraler, fettsyror och aminosyror. Aloen innehåller även andra viktiga substanser.
Innuti kroppen:
  • Dricker man ren aloe vera gel så hjälper det till att avlägsna kroppens slaggprodukter.
  • Som dryck hjälper det också till att stärka kroppens immunförsvar.
Utanpå kroppen:
  • Aloe Vera innehåller även salicylsyra, vilket både är smärtlindrande och febernedsättande, samt har en biologisk solskyddsfaktor.
  • Lindrar insektsbett, solsveda och lindriga brännskador.
  • Gel från Aloe Vera sägs lindra smärtor i lederna.
  • Återfuktar otroligt bra och gör huden mjuk.
  • Kan läka exem.
  • Shampoo med Aloe Vera sägs reparera torrt och skadat hår.
  • För torr hy eller acne: Fuktighetskräm med saft från Aloe Vera sägs göra huden smidig och mjuk. Appliceras efter rengöring. Vid acne rengörs huden morgon och kväll. Badda blemmor med ren Aloe Vera, t ex Gelén eller Concentrat.

GO ALOE VERA!

Kommentarer
Postat av: Anonyyyyym

Hej, jag undrar om ni har nåt man kan göra åt VÄLDIGT slitet hår. Jag har typ lockigt hår, som naturligt är torrare än rakare hår som ni säkert vet. Jag plattade det med hög värme och dåligt värmeskydd en längre tid, så det är jätterisigt nu. Jag har klippt bort så mycket som möjligt av slitna toppar, men det är ändå ganska mycket kvar. Hårstråna har gått av så jag kan inte klippa av alla. Jag har väldigt tjockt hår och grova hårstrån. Jag använder ett ganska billigt shampo och balsam, Barnängen för slitet hår typ. Sedan har jag en lite dyrare inpackning, som jag använder varje gång jag duschar ca 1 timme. Jag använder i princip aldrig hårsprej eller nåt annat, bara schampo, balsam och inpackning. Jag har även slutat platta det.

Skulle bli superglad om ni hade nåt förslag på hur man får friskare hår :) Eran blogg är BÄST!

2011-08-26 @ 20:45:56
Postat av: Anonym

Oj, jag visste inte att man kunde dricka aloe vera :)

2011-08-26 @ 20:53:30
Postat av: Sanna

Snälla hjälp mig nå min dröm !



www.dromstipendiet.se/133



Jag skulle bli så otroligt glad om du ville hjälpa mig med en röst så att jag kan nå min absolut största dröm i livet och visa att man visst kan vara duktig på att sjunga och lyckas fast man är lite rundare i kroppen.



Om du röstar mig så gå in på min blogg http://moonzanna.se och berätta det i en kommentar så får du självklart en länkning av mig.



tack på förhand !

kram



2011-08-26 @ 21:24:34
URL: http://moonzanna.se
Postat av: Yasemine

Till Anonym högst upp: Prova Macadamia oil! Jag har samma hår som dig, och de rädda mitt hår! :)

http://eleven.se/macadamia-natural-oil-b492.html

Rekomenderar: '' Macadamia Natural Oil Healing Oil Treatment '' och '' Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque '' :)

2011-08-27 @ 00:28:28
Postat av: Evelina

Jag har ett läppbalsam med Aloe Vera, är otroligt nöjd med det! :)



Ofta är ju Aloe Vera produkter väldigt dyra, men jag skulle lätt vilja testa deras drickbara produkter, bara för att se om det fungerar. Tydligen ska de göra så att man känner mindre sötsug och äter mindre godis ^^

2011-08-27 @ 00:30:19
URL: http://dalatussan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Har börjat eran skola nu, har sett Dejana en gång och Louise två gånger. Känns lite som att se Lady Gaga gå på andra sidan gatan, hahaha :)

2011-08-27 @ 10:32:55
Postat av: Cecilia

Aloe Vera gel är jättebra mot solsveda på sommaren tycker jag. Bra att det innehåller salicylsyra.

2012-01-08 @ 23:40:36
URL: http://salicylsyra.nu/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0