13:05 Färghjul, kontrastfärger och hur man framhäver sin ögonfärg!


På senaste tiden har det kommit upp många frågor om hur man framhäver just sin ögonfärg. För att alla ska kunna se svaret så gör jag nu ett inlägg om just detta.

Nyckeln till att framhäva sin ögonfärg är att använda sig av kontrastfärger. För att ta reda på vilka som är ens egna kontrastfärger behöver vi ett färghjul.

Färghjulet har ett speciellt mönster och man hittar kontrastfärgerna precis mitt emot varandra i ett färghjul. Till exempel så kan man se att mitt emot de blåa färgerna finns de röda och orange tonerna. Det betyder att kontrastfärgen till blått är just röd och orange. Förstår ni?

Här går vi igenom varje ögonfärg för sig och deras kontrastfärger:


KONTRASTFÄRG: Röd, orange.


KONTRASTFÄRG: Blå, grön.


KONTRASTFÄRG: Lila, röd.


KONTRASTFÄRG: Vit, ljusa färger.

Inga konstigheter va?
En sak till jag kan säga är att om man till exempel ska framhäva sina blåa ögon och kontrastfärgen är då röd eller orange, så behöver man inte ta just en skrikig röd ögonskugga utan man kan använda sig av till exempel en brun skugga med röda toner i sig.

För er som har blågröna ögon finns det lite fler alternativ. Om ni vill att era ögon ska se mer blåa ut så tar ni kontrastfärgerna för blåa ögon och vill ni att ögonen ska se mer gröna ut så tar ni bara kontrastfärgerna för gröna ögon.

HOPPAS DETTA HJÄLPTE! Tusen kramar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Heej! Jag vet att detta kanske är fel inläg att siga det i men min kommpis och jag har en blogg men hon läger aldrig upp. Jag har lagt upp typ 13 st och hin3 st. Jag menar bryr hon sig ens jag vill värkligen ha den. kanske själv men snälla hjälp mig på nåt sät. hon är inte aktiv!

2010-12-26 @ 15:49:39
URL: http://beautifulblogg.blogg.se/
Postat av: maryah

i really love your videos , (:

but what about light brown eyes ?

2011-01-13 @ 19:25:10
Postat av: Emmak

Tja! om jag har milerade (stavning) ögon... kan ja då ta vilken färg som helst då? och en fråga till hur kan man få sina ögon att se större ut (tänker på med smink) :) gillar verkligen eran blogg<3

ha de gööött:)

2011-07-22 @ 15:02:17
URL: http://gbgarn.devote.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0