19:54 Dejanas top 10 skönhetsprodukter

Här är ett inlägg där jag visar mina personliga top 10 (eller några av mina mest använda) skönhetsprodukter. Kommer jag på någon produkt som kanske borde stått med i listan, kommer jag självklart göra en rewiev på produkten inom en snar framtid! Produkterna är dock inte i någon speciell ordning där 1 är min absoluta favorit och 10 den jag tycker minst om.

P.S Alla produkter ägs av både mig och Louise om inte annat anges. Komiskt?

1. Neautrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub, ca. 65:-
Detta är en scrub jag använder 1-2 gånger dagligen. Den är verkligen en favorit! Den är till för att rengöra huden på djupet för att lämna den ren och fräsch och fri från pormaskar, samtidigt som den återfuktar så att inte huden torkar ut. Rekommenderas absolut både för personer som har problem med blemmor eller till personer som jag själv som vill se till att de håller sig borta - för ett rent och fräscht ansikte.
 


2. i.d bareMinerals Foundation, 349-398:-
Vill bara börja med att säga att priset ovan gäller för en större burk än den på bilden nedan. Kunde dock inte hitta priset till denna lilla burk då den endast säljs i kit - inte separat.
Detta är en foundation i puderform som består av 100% naturliga mineraler. Som jag kommer att nämna i en kommande sminkvideo så använder jag nästan aldrig foundation. Jag tycker att det är onödigt om man inte har något behov av det, men självklart så kommer dagar då man känner att man behöver det och kanske vill se lite fräschare ut - då är I.D räddningen för mig.
I.D är också rekommenderat för personer som lätt får finnar då alla dessa mineraler faktiskt gör att det är bättre för huden att använda detta puder - än att inte göra det. Därför gör det inte heller något om man råkar somna med det, men se då till att tvätta av det på morgonen efter. I.D är helt klart den foundation som ser mest naturlig ut av alla jag testat, samtidigt som den täcker bra. Vad mer kan man begära?
 

3. Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer, ca. 110:-
En ögonskuggsprimer som håller ögonskuggan på plats hela dagen! Appliceras på ögonlocket innan applicering av skugga.
 

4. Maybelline Line Definer Liquid Eyeliner, 99:-
Eyeliner i form av en penna. Ett stort plus är att det kommer mycket färg på en gång - vilket visar på att den mycket dryg och att man inte behöver stå i en timma för att få en skarp linje.
 

5. Max Factor False Lash Effect Mascara, 175:-
Oj, oj vad jag älskar denna mascaran. Denna på bilden nedan är den fjärde jag köpt! Mascara är dock en sådan produkt man inte kan rekommendera eftersom alla har olika ögonfransar, så det är bara att pröva sig fram tills man hittar den rätta. Som ni nog förstått har jag redan hittat min, haha!


6. Ögonskuggsborste från H&M, 19.90:-
Denna lilla billiga sak är faktiskt min favorit(ögonskuggs)borste - all times. Vet också att den är lika mycket favoritborste för mig som den är för Louise. Fluffig och lagom stor. Perfekt för sotningar och att använda som skuggningsborste.
 

7. Microshadow från Make Up Store - färg: Pollution, 135:-
Konstigt nog är det svårare än man tror att hitta en matt svart ögonskugga - en produkt som är lite av ett "must-have" i en tjejs necessär. En svart matt ögonskugga är det enda du behöver för att förvandla en naturlig och tråkig vardagssminkning till en het sminkning för en night out. Denna Microskugga är högt pigmenterad - den har intensiv färg som sitter som berget hela dagen, helt klart värd priset.


8. Läppstift från Viva la Diva - färg: Pink Peach, 60:-
Helt klart det finaste läppstiftet jag haft/har. Jag och Louise letade länge efter det perfekta läppstiftet och fann det för endast 60 kronor! Inte bara är färgen underbar - en ljus och naturligt fin och matt rosa - utan läppstiftet innehåller också vitamin E och andra ingredienser som återfuktar läpparna vilket är ett stort plus då läppstiftet känns som läppbalsam och inte som torr färg på läpparna.
Bilden är dock väldigt orättvis då färgen är ljsuare i verkligheten, men det är detta läppstift jag har både i headern och i mitt förra inlägg!
 

9. Lemony Flutter Nagelbandskräm från LUSH, 89:-
Låt inte priset skrämma er. Detta är en nagelbandskräm som - som alla andra produkter från LUSH - enbart innehåller naturliga och inga konstgjorda ingredienser. Denna kräm är helt klart värd priset då den innehåller hela 50 gram kräm! Jag använder nagelbandkrämen nästan varje dag, men ser fortfarande ingen skillnad från när jag köpte den eftersom den är så extremt dryg. Denna burken kommer hålla mig i flera år - utan att överdriva - till skillnad från andra pytte, pytte, pyttesmå nagelbandsoljor som kostar ca. 79:-, men bara håller i ungefär en vecka... (Denna produkt är en av de ynka två som bara ägs av mig och inte av Louise också.)
 

10. Jessica Simpson Fancy Love Parfum, 299:-
Denna söta lilla parfym köpte jag för cirka en och en halv vecka sedan - efter att länge ha letat efter den perfekta doften för just mig. Jag är ganska noga när jag ska köpa parfymer då jag vill att de ska "lukta Dejana" och "kännas rätt". Låter kanske konstigt, men ibland kan man tycka att en doft luktar gott, fast man inte trivs med den. Efter mitt långa letande hittade jag denna och jag älskar den! Den är både feminin och romantisk och man känner dofter av bl a. olika blommor, mysk och vanilj. (Detta är den andra produkten som bara ägs av mig.)
 

Hoppas att ni inte tyckte detta var allt för långt! Har fått kommentarer om att vilja se liknande inlägg så jag satt mig ned och tog tid att fota och skriva vad jag tycker om dessa produkter och varför de är just mina favoriter.

Förresten så vill vi jättegärna att ni kommer med idéer på vad ni vill se för slags sminkningar i framtiden! Gärna något inspirerat av någon kändis, för sånt tycker vi är skitkul, hehe.


Kommentarer
Postat av: Enni

Mycket bra Dejana :D!

2010-03-01 @ 20:06:33
Postat av: Elsa

jag har en fråga, jag såg på en bild som du hade tagit när du skulle lägga på något ögonsmink, och jag undrar då hur du har gjort formen på dina ögonbryn. hur du får bort allt ditt "ljusa" hår vid ögnbrynet :)

2010-03-01 @ 21:39:57
Postat av: daniel

http://veckansorfil.blogg.se -för dig som inte är rädd att bli lite röd om kinderna!

2010-03-01 @ 22:29:50
Postat av: Jempa

Mycket uppskattat inlägg!!

2010-03-01 @ 22:50:39
Postat av: Anonym

har ni några bra sminktips om man ska ut med sin pojkvän på restaurang? :)

kram

2010-03-02 @ 07:29:47
Postat av: caroline

vilken affär köpte du parfymen i? :)

2010-03-02 @ 12:14:37
URL: http://luftenboridinasteg.blogg.se/
Postat av: Dejana

Elsa: Jag vet faktiskt inte om jag har något riktigt tips - mer än att kanske använda en förstorande spegel för att verkligen se alla små hårstrån.

Formen på mina ögonbryn är inte heller efter någon speciell regel. Jag följer min naturliga båge och nopprar bara smalare längst ut. Man bör aldrig noppra ÖVER brynet då det ändrar hela din naturliga båge.

Hoppas det hjälpte lite i alla fall =).

2010-03-02 @ 12:53:46
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Dejana

Svar till anonym: De flesta killar - nästan alla - tycker tyvärr inte om när man har läppglans, vilket är förståeligt. Samma sak gäller för exempelvis röda läppar. De kan tycka att det är fint, men blir för rädda att pussa en då de inte vill få läppstift eller läppglans på sig.

Det är nog mitt bästa tips till om du ska ut med din pojkvän. Har du inget emot att inte pussa på sin pojkvän hela kvällen så är det bara att ösa på med ditt favoritläppstift eller läppglans, haha!

2010-03-02 @ 12:57:48
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Dejana

Caroline: Jag köpte min parfym på Lindex, men den finns säkert lite var som helst, hehe.

2010-03-02 @ 12:58:36
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: vilhelmina

Skulle inte ni kunna tipsa bra produkter till personer som har mycket blemmor och finnar? :)

2010-03-02 @ 15:13:58
URL: http://www.runesonwestmans.devote.se
Postat av: Dejana

Vilhelmina: Jo då. Det är bra att ni kommer med idéer på vad ni vill se, då har vi något att gå ifrån. Den första produkten från Neutrogena rekommenderas verkligen! Om man använder den regelbundet gör den under! För ännu bättre resultat kan man också köpa en tonic i samma serie samt andra produkter. Jag har hela 4 produkter från just denna serie från Neutrogena. =)

2010-03-02 @ 15:49:25
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Hannah

superbra inlägg :)

2010-03-02 @ 16:21:41
URL: http://hannahsdays.blogg.se/
Postat av: astrid

fan va bra du skriver!!! :D

2010-03-02 @ 16:53:38
Postat av: lovisa

Vart kan man köpa den första? :)

2010-03-02 @ 18:27:56
Postat av: Dejana

Lovisa: Den finns nog lite överallt - allt från Lindex till apoteket skulle jag tro :).

2010-03-02 @ 19:30:19
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: sharon

den mascaran använder jag också! och borsten är riktigt bra att "kamma" ögonbrynen med, när den är rengjord vill säga! så den har ju 2 funktioner ;)

2010-03-13 @ 16:43:31
URL: http://sharoons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0