21:12 Dejanas hårhistoria!

Detta inlägget blir en resa genom tiden med massa olika frisyrer jag haft i mitt liv, and believe me...I've had it all! Jag har dock aldrig färgat, tonat eller slingat mitt hår, men olika frisyrer det har jag minsann haft...har tyvärr inte bild på allt tyvärr! Har haft ännu fler konstiga frisyrer, men hittar jag bilder visar jag, jag lovar! Här kommer de jag hittade bilder på i alla fall:


1,5 år gammal. Vi börjar redan här, sådana tofsar hade nog de flesta, men jag varnar er. Jag var verkligen riktigt ful när jag var liten/yngre! Inte i denna åldern, men vänta bara. Innan jag fyllde 1 år och efter jag fyllt 6 år var jag inte vacker, haha. Det säger jag inte bara, fråga min mamma...



4 år gammal. Detta är nog också en sådan frisyr vi alla haft. Tung lugg och pottfrilla. Man kan nästan inte bestämma sig vad som är värst, håret eller kläderna?

Här var jag bara några månader äldre, 3 månader äldre, nästan exakt. Mitt hår har alltid växt som ogräs.

Ytterligare ett par månader senare, nu var jag alltså 4,5 år gammal. Jag hade väldigt ljust brunt hår när jag var yngre, bilderna är inte så rättvisa, men det var i alla fall ljust och rakt.



6 år gammal. Ja, det är sant. Det är jag och jag har haft killkort hår, inte bara en gång i mitt liv, utan sådär...tre gånger?

Också här 6 år gammal. Här hade håret växt ut en liten bit i alla fall, men jag fick fortfarande vara pappa när vi lekte mamma, pappa,  barn. Skratta ni, men det var inte kul...



7 år gammal. Här ifrån och ett bra tag framåt hade jag mittbena och axellångt hår. Här började håret också få lite form.



Nästan 9 år gammal. Cirka 2 år senare kapade jag håret igen. Nu var mittbenan fortfarande kvar, fast längden var tillbaka till den korta pagen.



10 år gammal. Jag skojar inte, detta var ett och ett halvt år senare och mitt hår växte från kort page till denna längd på den tiden. Jag hade dock fortfarande min kära mittbena.



Nästan 11 år gammal. Självklart kapades håret till axellångt igen efter bara ett år, haha...här började jag också ha snedbena med luggen åt höger.

Någon enstaka månad senare klippte jag topparna, men håret var en aning längre. Den enda skillnaden var benan och luggen.



Nästan 12 år gammal. I denna åldern fick jag i stora drag mitt vågiga självfall. Jag hade inte någon bena då med tanke på att jag alltid hade diadem eller drog händerna genom håret hela tiden.



7 november 2007, 13 år. Detta är den enda bilden jag kan hitta från senaste gången jag hade pannlugg. Hade nästan glömt det!




Nästan 14 år gammal. Här hade jag plattat mitt hår, men det var fuktigt ute vilket förklarar att det inte är spikrakt. Under dessa 2 år hade jag hunnit byta sida på min snedbena som jag tidigare haft åt höger till vänster. Det har jag fortfarande och kommer nog inte att byta tillbaka den igen. Jag hade ju självklart också hunnit klippa håret några gånger, men längden var strax ovanför brösten.
Några månader senare, 14 år gammal, körde jag på lite emofrilla. Klippte upp det mycket och plattade det ganska ofta.

 



Ungefär ett år senare, i somras. Jag minns inte ens att mitt hår var så långt! Åh Gud, nu får jag ångest...
Jag klippte topparna och kort snedlugg någon vecka efter detta.

Mitt skolfoto i nian som togs direkt efter sommarlovet. Ungefär 2 månader innan min 15-årsdag. Här ser man den kortare snedluggen jag hade klippt och jag hade lockat det lätt med plattång.



I början av vintern - 8 december om jag ska vara exakt, haha - klippte jag mig igen. Topparna såklart och hade fortfarande den kortare snedluggen.



12 mars 2010. Var bara tvungen att visa detta och förklara. Denna bilden är tagen 4 dagar innan jag klippte mig senaste gången. Jag har inte gjort någonting med det förutom att jag lät det självtorka. Det blev superlockigt. Det är det jag vill förklara som jag tycker är konstigt. Mitt självfall kan se ut på 100 olika sätt. Ibland blir det nästan rakt och ibland som på bilden, men oftast blir det större vågor. Helt galet! Slumpen avgör hur mitt hår ser ut varje gång det torkar, haha.



16 mars 2010. Detta kommer ni nog ihåg. Det var senaste gången jag klippte mig. Det har alltså gått exakt en månad imorgon. Jag ändrade min klippning där bak till ett V - från att det innan varit klippt rakt och jag kortade inte min snedlugg som jag brukar utan ville testa att ha den längre. Här var det ju nyfriserat och plattat, men när det inte var plattat gick det till halva bröstet.



Detta är mitt hår som det ser ut nu (igår). Jag hade dock sovit med flätor och sedan borstat ut det så håret ser helt rufsigt ut, men ni vet ju ungefär hur mitt hår ser ut då det kommer upp nya bilder på bloggen. Det har redan växt flera centimeter, utan att överdriva! Mitt hår var ju plattat på bilden över vilket ökade längden, men inte på denna bilden. Nu har jag i alla fall som jag sa under bilden ovan, en längre snedlugg och klippt som ett V där bak. Jag vill dock klippa tillbaka så att det är rakt igen när man lägger bak håret, då jag tyckte att det såg längre ut då.


Hoppas ni tyckte detta var kul! Vad tycker ni? Haha, garvar så fort jag kollar på minst hälften av dessa bilder.
Ha en fin kväll, pussar!

Kommentarer
Postat av: stephanie ambjornson

omgggg so beautiful <3333

2010-04-15 @ 21:55:13
Postat av: saarA.

omg vad snabbt ditt hår växer!

önskar att mitt med gjorde det, då jag klippte av det så det blev jätte kort för ett år sedan, suck..

2010-04-16 @ 14:11:30
URL: http://bbu.blogg.se/
Postat av: gris

Jättekul att se! Och vad ditt hår växer snabbt! Önskar mitt hår också kunde göra det.. Jag har själv mest ändrat färg mest, 6 gånger; Blond, ljusbrun, mörkbrun, svart, rosa, lila, turkost och nu är jag blond igen xD

2010-04-16 @ 15:44:02
Postat av: Dejana

Sara & Gris:



Tack, eller vad säger man, haha? Det är lite roligt att både jag och Louise haft galet många förändringar när det gäller vårat hår. Jag i frisyrväg och Louise i färg. Kramar!

2010-04-16 @ 18:18:14
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: J U L I A

väldigt roligt inlägg :D mer sånt här! =)

2010-04-16 @ 19:21:15
URL: http://byjulia.devote.se
Postat av: fanny

väldigt roligt inlägg.

Ditt hår är så himla fint. Specielt på den bilden när du har ditt självfall då det var jätte lockigt.

Kan inte du be Louise göra ett likadant inlägg?:P

2010-04-17 @ 21:40:30
URL: http://photosbyfanny.blogg.se/
Postat av: Dejana

Fanny:



Tack så jättemycket, vad söt du är! Jo det kan jag göra, men tror inte att Louise har haft jättemycket variation när det gäller frisyrer så gör hon ett liknande inlägg blir det nog i så fall på hennes hårfärger skulle jag tro. =) Kramar!

2010-04-18 @ 01:49:08
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Madde

Det är helt sjukt, du är verkligen vacker!

2011-06-02 @ 22:13:16
Postat av: Anonym

är du 95 eller 94 ?

2011-08-17 @ 01:10:02
Postat av: Felicia

Alltså... jag kan inte släppa hur otroligt vacker du är. Haha jag kanske låter värsta creepy men du är verkligen galet vacker! :)

2011-08-18 @ 15:52:35
URL: http://feliciasmeds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0