10:05 Nytt för håret: Torrschampo & värmeskydd


Schwarzkopf Got 2 Be Rockin' It Dry Shampoo (torrschampo)
200 ml, cirka 50 kr. på Lindex, Kicks, Åhléns eller Ica Kvantum

Vad är torrschampo? Klicka HÄR så får du reda på det.


L'oréal Studio Silk & Gloss Hot Straight Cream (värmeskydd)
200 ml, cirka 50 kr. på Lindex, Kicks, Åhléns eller Ica Kvantum

Klicka HÄR för att komma till en recension jag skrev för ett tag sedan om denna produkten. Jag är på min tredje flaska. Detta är dock en nyare version av den jag haft tidigare.
Jag kommer självklart skriva en recension på torrschampot när jag använt det ett tag.

Jag har aldrig ägt ett torrschampo tidigare så det här blir spännande, jag har dock testat vänners torrschampon innan. Anledningen till att jag köpte det är för att mitt hår ofta är för "halt" när jag gör uppsättningar. Håret glider liksom ur hårnålar osv. på direkten, så ett torrschampo gör det mer lätthanterligt och formbart vid frisering eller så sprejar man håret med det om man av någon anledning inte vill eller kan tvätta håret någon dag och vill fräscha upp det helt enkelt.

Äger ni någon av dessa produkter? Vad tycker ni om dem?

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag har aldrig använt torrschmpoo, men jag har lite samma problem som du har, att håret är för "halt". Jag brukar använda "dust it", men jag tycker egentligen att det blir FÖR strävt då. Har det här en mindre sträv konsistens än dust it och liknande produkter?

2011-11-07 @ 10:46:30
URL: http://marinaronnquists.blogg.se/
Postat av: - Fanny Hagbäck

Hej! Jag är frisör och jag kan garantera dig att det där värmeskyddet inte är något att hänga i julgranen. För det första är det bättre med ett spray än en kräm som värmeskydd eftersom med spray kommer man åt överallt och med kräm så blir det lätt klumpigt och man kommer inte åt överallt.För det andra så Finns det mycket ämnen i värmeskyddet som inte är bra för håret och torkar ut håret. Finns även mycket parfymer i som gör att det luktarså gott men förstör för fjällskikten i hårstrårna. Därför blir effekten av detta värmeskydd bara negativt i dess funktion. Säger inte detta för att klanka ner på er utan för att göra det lite bättre för er!

2011-11-07 @ 11:33:06
Postat av: Sara

Hej hej :) jag använder lee staffords torrshampoo och jag älskar det :)

2011-11-07 @ 11:44:04
URL: http://danssara.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ville bara berätta att ni är på blogg.se första sida, med inlägget om schampoo :)

2011-11-07 @ 14:30:01
URL: http://www.jjosefin.devote.se
Postat av: anonym

Det där värmeskyddet är enligt mig jätte dåligt, många av mina vänner som också har testat det säger att deras hår bara blir fettigt av det och att det är helt värdelöst.. Kolla in TIGI Bed heads produkter, dem är as bra:)

2011-11-07 @ 14:33:25
Postat av: sara

hejsan, min syster äger ett såndära torr shampoo, hon har andvänt det lite men efter ett tag fastnade dendära grejen som man spreyade med, men det var kanske hennes fel :)

2011-11-07 @ 14:35:30
Postat av: Jennifer

Använder det där värmeskyddet och ÄLSKAR det!

2011-11-07 @ 15:57:54
Postat av: Sandra

Hej skulle någon av er kunna göra en till tutorial på ögonskuggor gärna en ljus rosa!



Kram!

2011-11-07 @ 16:38:53
URL: http://lovesandraa.blogg.se/
Postat av: Frida Andersson

Jag har torrschampot och det funkar på mig som är blond iaf, jag tycker väldigt mycket om det. Jag har haft värmeskyddet och helt ärligt så tycker jag inte om det så jättemycket.

Kram!

2011-11-07 @ 16:39:52
Postat av: Andjela

Du sminkar jätte fint :)!

Kram

2011-11-07 @ 17:24:42
URL: http://bebbiiss.blogg.se/
Postat av: Arianne

Har testat båda produkterna.

Värmeskyddet tycker jag inte är bra, håret blir fort fettigt och därför slutade jag använda det efter några försök.

Torrschampot fungerar desto bättre! Tycker det finns så många bra torrschampon idag, som proffs dry shampoo och likaså kisby torr schampo.

Lycka till!

2011-11-07 @ 17:56:25
URL: http://tralllle.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har använt torrschampot. Jag gillade det jätte mycket men jag tyckte att själva "sprutet" (eller vad man ska säga) var för hårt, alltså det sprutade så hårt på håret, haha!

Men annars gillar jag det!

2011-11-07 @ 18:07:05
Postat av: Beckis

Det torrshampoot är inte bra alls!! Pudret går inte att gnugga in alls, luktar inte gott. och flaskan slutar funka efter några ggr :/ Köp hellre Batiste 's torrshampoo det är det bästa!

2011-11-07 @ 18:45:14
Postat av: Emelie - Crazynails

Det där värmeskyddaet funkade inte alls för mig. Mitt hår blev knappt platt när jag använde det och det känns jätte äckligt i håret. :s

2011-11-07 @ 19:32:50
URL: http://crazynails.blogg.se/
Postat av: mysaan

för mitt hår är värmeskyddet superbra! jag tycker om de jätte mycke!! har två stycken :]

2011-11-07 @ 20:58:17
URL: http://myyllindblom.blogg.se/
Postat av: m

jag har värmeskyddet och jag älskar den!! skulle inte byta bort den för 5 öre :) den håller mitt hår platt (det är ingen lätt match) och håller sig rakt i flera dar. Så enda betyget är tummen upp/full pott!! :D

Äger 3 st ;) alla i olika flaskor :)

2011-11-07 @ 22:08:34
Postat av: Malin (bymaaliin.blogg.se)

Jag använder samma värmeskydd fast i sprayflaska, men jag skulle egentligen vilja ha ett sådant som på bilden, för nar man sprayar värmeskyddet så kommer det ju på golvet också och golvet blir SNORHALT, så jag brukar spraya i handen och aplicera det i håret på det sättet. Och jag tycker det är jättebra och daftar jättegott!! :)

2011-11-08 @ 07:54:24
URL: http://bymaaliin.blogg.se/
Postat av: Mika

Åh, jag har torrschampoot. Helt underbart! och det blir verkligen som nytvättat när man haft i det, eller ja, det blir inte lika halt och svårfixat, men det ser nytvättat ut. Och luktar gott som fasen också. ^^

2011-11-08 @ 13:07:59
URL: http://nathifa.blogg.se/
Postat av: Maja

Torrschampot är superbra och luktar gott! Varje gång jag har använt de har jag fått komplimanger för att jag luktar gott :D

2011-11-08 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0