19:50 NY: produkt/ maskin/ verktyg/ ansiktsbehandling /bastu..?

ANSIKTSBASTU
150 kr. på LIDL!

Ni kanske inte vet det, för det syns oftast inte på bilder som är tagna på avstånd, men jag har väldigt stora porer på min näsa! Om ni inte vet vad porer eller pormaskar är så ser det ut som små små svarta pluttar (oftast på näsan). Eftersom min mamma vet om mitt problem med porerna så överraskade hon mig med denna som hon köpte igår på Lidl!

Denna ansiktsbastun är alltså en liten maskin som man fyller med lite vatten och slår på så att den ger ifrån sig varm ånga medan man har ansiktet ovanför. Detta öppnar upp porerna och hjälper till att rengöra dem och göra dem mindre. Det är speciellt bra att göra detta innan man ska rengöra ansiktet med t. ex. en ansiktsmask eller (om man verkligen inte kan låta bli) vill klämma en finne, men försök att låta bli. Varför det är bättre att klämma finnen efter ångbadet är för att porerna då öppnats upp och blivit mjuka, vilket gör det skonsammare och lättare att klämma finnarna.

Ni kanske har hört att man kan göra samma sak genom att koka upp vatten i en kastrull och sedan ha en handduk över huvudet? Jag vågar mig inte på det eftersom vattenånga är över 100 grader varmt och man kan inte reglera hur mycket eller lite ånga man vill ha med en kastrull, men det kan man med denna vilket känns tryggt. Den är ju trots allt gjord för ansiktet och 150 spänn är ju ingenting! Det är denna tekniken de brukar använda på dyra ansiktsbehandlingar, innan de ska rengöra ditt ansikte. SPRING TILL LIDL OCH KÖP! Om ni vill då...haha.

Heads up:
DET STÅR EXAKT HUR MAN SKA GÖRA OCH VAD MAN BÖR UNDVIKA OSV. PÅ OCH I FÖRPACKNINGEN! Så läs det noga. Kramar!

Kommentarer
Postat av: linn

skulle vara jättebra om det kom upp en recension på denna när du testat den! :)

2011-03-13 @ 20:07:15
Postat av: Denice.E

Rolig sak! :) Haha vad lustigt att det var just på lidl för vi ska snart flytta i april och vi kommer att bo mitt emot en lidl affär ahaha vad lustigt och nära att bara gå ner! ;) Vore roligt med en recension efter

en viss tids användade!! ;D;D Kramar Denice.E

2011-03-13 @ 20:19:38
URL: http://deenicee.blogg.se/
Postat av: mimmi

jag har själv testat/köpt sån förut på LIDIL men jag tyckte inte det var så bra, lite för liten för ansikte men prova själv och säg till ;)

Bättre och köra med kastrull

2011-03-13 @ 22:15:10
Postat av: Beata

Nej, men gu vilket bra tips!

2011-03-13 @ 23:03:42
URL: http://beatas.se
Postat av: Sound Head! SVERIGES STÖRSTA MUSIKBLOGG!

Nice blogg! Kika gärna in min :D

2011-03-13 @ 23:10:25
URL: http://soundhead.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan

Kan du föra efter & förre bild?a sso om man ser nån skillnad:)<3

he¨rrå<3

2011-03-14 @ 12:04:39
Postat av: maria

vore jätttejättejätte kul och värdefullt om du kunde göra review på den här, elr före pch efterbild när du använt den ett tag! om dt funkar ska jag nog köpa en, hoppas dt gör dt! :D

2011-03-14 @ 13:59:13
Postat av: ella

läskig den ser ut! haha:)

2011-03-14 @ 17:39:21
URL: http://ellaab.blogg.se/
Postat av: emma

det ser ut som en mixer D:

2011-03-14 @ 19:43:55
Postat av: frida

du måste ju säga om den är bra:D

2011-03-14 @ 21:23:35
Postat av: Linda

Ett tips är att tillsätta lite eukalyptusolja i vattnet då detta delvis hjälper huden och porerna men dessutom öppnar upp luftrören er om man andas in det. Perfekt vid svag förkylning.

2011-03-15 @ 14:05:35
Postat av: Anonym

Vad menar du med att du inte vågar göra över en kastrull? Kan det vara fariligt för huden? Berätta! =(

2011-03-16 @ 20:31:11
Postat av: Anonym

Tråkigt att ni inte har "tid" att svara på kommentarer..

2011-03-18 @ 17:07:19

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0