00:15 Min första beställning ifrån: e.l.f. Cosmetics !

Beställde lite produkter ifrån www.eyeslipsface.se (en sida som säljer egen kosmetik för löjligt låga priser!) för ungefär en vecka sedan och de kom idag! Många av er har frågat om vi inte kan köpa produkter där ifrån och recensera dem och jag har velat beställa där ifrån i ungefär ett år! Så nu tog jag tummen ur. Hela nio produkter för endast 250 kr. + frakt! Det är ju ungefär så mycket en produkt brukar kosta i vanlig butik.



EN NÄRMARE TITT PÅ PRODUKTERNA:

ÖGONBORSTAR:

e.l.f professional Blending Eye Brush (länk), ca. 16 kr.

Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Mjuka strån, men samtidigt ganska kompakt. Känns riktigt bra och perfekt storlek för att komma åt och sudda skarpa kanter.



e.l.f professional Eye Liner Brush (länk), ca. 16 kr.

Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Väldigt mjuk och fin, men lite tjockare än jag trodde att den skulle vara. Passar nog bäst till bredare applicering av eyeliner eller för att sudda ut kajal.



ANSIKTSBORSTAR:

e.l.f Studio Powder Brush (länk), ca. 37 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Suuuuupermjuk! Perfekt form för att framhäva konturerna i ansiktet med bronzer och för applicering av puder.



e.l.f Studio Stipple Brush (länk), ca. 37 kr.

Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Också denna supermjuk! Fick ingen chock när jag såg den då den ser ut exakt som på hemsidan. Används till allt från applicering av foundation till highlighter och rouge. Stippling-borstar sägs ge ett otroligt fint och jämnt resultat vid applicering av foundation.



ROUGE:

e.l.f Natural Radiance Blusher (länk) i färgen "Glow", ca. 16 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Har inte kännt på produkten än, men färgen är precis som på hemsidan, men förpackningen är dock mycket mindre än jag trodde att den var.



LÄPPSTIFT:

e.l.f Lipstick (länk) i färgen "Seductive", ca. 16 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
OJ, vilken chock jag fick när jag såg detta läppstiftet i verkligheten. Färgen är jättefin, det är inte det, MEN klicka in via länken ovan och se färgen "Seductive". Japp, detta ska vara samma läppstift... Det kan ha blivit packeterat fel - eftersom det står "Seductive" även på förpackningen. Det måste det ju vara, eller? För detta ser exakt ut som färgen "Posh" eller "Voodoo" gör på hemsidan.

NAGELLACK:

e.l.f Nail Polish (länk) i färgen "Coral", 10 ml. cirka 16 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Tycker om färgen på detta lacket minst lika mycket som när jag såg det på hemsidan. Det är liite mer åt det rosa hållet i verkligheten, men ändå väldigt likt. Flaskorna innehåller mer än t. ex. IsaDoras nagellack, men för ungefär 1/6 av priset!


e.l.f Matte Finisher Clear Nail Polish (länk), 10 ml. cirka 16 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Inga konstigheter med detta, finns ju ingen färg att kommentera eller liknande. Får helt enkelt se hur det fungerar när jag testar det! Det är alltså ett lack som man applicerar över glansiga nagellack för att göra dem matta, håller tummarna för att detta är bra!


BORSTRENGÖRING:

e.l.f Studio Daily Brush Cleaner (länk), 250 ml. cirka 37 kr.
Kommentar, efter att ha sett produkten i verkligheten och kännt lite på den:
Flaskan är enooooorm! Tjoho! Gillar förpackningen och känns praktisk att ha som rengöring för mina sminkborstar emellan användningar då jag inte har tid att vänta på att de ska torka. Tvättar mina sminkborstar efter varje användning, men om det blir bråttom ska jag använda denna. Det är en bakteriedödande vätska som man sprayar på sina borstar och sedan gnuggar dem mot en duk eller liknande för att snabbt rengöra dem.

RECENSIONER PÅ ALLA PRODUKTER KOMMER KOMMA UPP DÅ OCH DÅ, ALLT EFTERSOM JAG TESTAR OCH ANVÄNDER DEM!

Har någon av er testat produkter ifrån e.l.f? Vad tycker ni om dem? Kommer definitvt att beställa här ifrån igen om jag tycker om produkterna, jag menar...priserna! Som hittat ju. GOD NATT! Väckarklockan ringer om 6 h. & 35 min...

Kommentarer
Postat av: mimmi

va kul att du äntligen har beställt.. jag har också tänkte beställa sen länge men imorn ska jag göra det och tänkte faktiskt beställa vissa produkter som du har redan beställt så det va kul och höra på vad du tyckte innan man ska beställa ;)

2011-03-15 @ 00:21:51
Postat av: Anonym

Posh är lite mer en "vampyrfärg". Den mörkaste röda jag har.. Har hört från andra också att dom har blivit chockade när dom har fått sina produkter. :)

2011-03-15 @ 07:24:07
URL: http://makeupbyfanni.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Jag beställde också från e.l.f för första gången för ett par veckor sen och jag är supernöjd! Klickade hem deras primer (Studio) som kostade ca 40kr och är precis lika bra som sina betydligt dyrare konkurrenter, och snygg flaska var det också! Kan också rekommendera deras "Mineral infused mascara", likaså studio, och den är verkligen suverän! Jag skulle kunna fortsätta och räkna upp allt jag köpte för det var verkligen bra grejer, men det skulle ta för lång tid. Det enda jag inte var riktigt nöjd med var en neutral läppenna/pensel där färgen inte passade mig alls men penseln är perfekt att sudda konturen med. Sammanfattningsvis är jag alltså grymt nöjd och jag kommer att beställa från dem flera gånger hädanefter. Jag är speciellt förtjust i deras "Studio"-serie, som jag tycker håller en mycket hög kvalitet. Hoppas du blir lika nöjd med dina saker som jag blev!

Kram,/Anna, :)

2011-03-15 @ 08:57:35
Postat av: frida

Jag brukar beställa från ELF, här har jag länkat till min blogg, två av gångerna jag beställt =)



http://frillsan.blogg.se/2010/july/elf.html



http://frillsan.blogg.se/2010/december/natural-nymph.html



Jag tycker dom har superbra grejor!

2011-03-15 @ 09:56:28
URL: http://frillsan.blogg.se/
Postat av: frida

En länk till! :)



http://frillsan.blogg.se/2011/march/en-fin-liten-sak.html

2011-03-15 @ 10:08:09
URL: http://frillsan.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad kul att du äntligen beställt :D har också velat beställt men tyvärr är man ju pank. Är väldigt sugen på deras matt nagellack! Även lite borstar och läppstift. Min favorit är deras Stutio face primer den är jätte mjuk och fungerar jätte bra! :)

2011-03-15 @ 10:19:02
URL: http://dancinginmydreams.blogg.se/
Postat av: maria

härligt med recensioner!

skulle helst vilja se hur nagellacken är och hur dom håller samt hur borstrengöringen funkar. :)

2011-03-15 @ 14:09:45
Postat av: Anonym

hur mycket kostade frakten? :)

2011-03-15 @ 15:17:42
Postat av: Emma - Make Up Freak

Gillar verkligen Elf, har mycket produkter därifrån och blir lika nöjd varje gång. Dock håller jag med dig om att vissa produkter inte överensstämmer med bilderna på hemsidan. Rekommnderar deras ögonskuggsborstar från den vanliga linjen, mycket bra!

2011-03-15 @ 16:21:08
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Glitter Sisters

Jag upplever att det är lite si och så med kvalitén på Elfs produkter. Antingen är de jättebra eller så är det sugig kvalité. Den översta borsten, blending brush är min absoluta favoritborste i min borstsamling! Rouget Glow är katastrofalt, det yr runt så mycket puder och den billiga förpackningen är värdelös. Läppstiftet som jag beställde hem bröts av första gången jag skulle använda det. Deras borstrengöring är riktigt bra!

Efter att ha beställt några gånger märker jag att det kan vara värt att lägga de extra få kronorna och beställa produkter ur deras studio line sortiment för det är ju fortfarande galet billigt. /N

2011-03-15 @ 17:17:39
URL: http://www.glittersisters.com/
Postat av: Anonym

hur är det med betalningen? kan man ta det på faktura eller hur funkar det

2011-03-15 @ 17:31:12
Postat av: Ida

Lustigt! Jag har precis beställt därifrån innan jag kollade in bloggen!! :P

2011-03-15 @ 17:32:42
Postat av: emilie

Jag har också beställt från elf och tycker det är himla bra produkter :) Men jag blev precis som du otroligt chockad över läppstiftsfärgerna. Jag köpte ett läppstift & ett läppglans och oj vad jag blev förvånad över färgerna. Ser inte alls ut som på hemsidan. men det tycker jag inte gör så jättemycket med tanke på de otroligt bra priserna :)

2011-03-15 @ 19:37:23
Postat av: Gaby

ÄLSKAR min e.l.f Studio Powder Brush, bästa någonsin! Tappar inga strån eller ngt sånt, grym helt enkelt!

Ang. läppstiftet som hade lite skum färg - alla deras färger stämmer inte helt med visningsbilderna tyvärr... Hört att folk sagt detsamma förut!

Men om du kollar på bilden precis till vänster om texten (dvs inte den förstorade, utan "miniatyren" så stämmer färgen mer överens med den färgen du fått hem än den större bilden :)

2011-03-15 @ 19:41:32
URL: http://gabbsans.blogg.se/
Postat av: Felicia

Var ifrån skickas grejerna och kan man riskera att åka på tullavgift? :o

2011-03-15 @ 20:15:00
Postat av: Elina

Åh, vad kul :D

men haha, nu får du ju nästan göra en liten sminkvideo med produkterna, eller nåt XD

2011-03-15 @ 20:38:07
URL: http://elinasbeautyblogg.blogg.se/
Postat av: Yasemine

Hur lång tid har man på sig att betala räkningen efter man fått sakerna? :) Skulle va jätte tacksam för svar i ett inlägg!

2011-03-15 @ 20:59:57
Postat av: Paula

Hej!! Jag funderar också på att beställa från hemsidan efter att ha läst om den här, men jag undrar bara hur lång tid det tog för dig att få hem paketet när du beställde samt om det finns några produkter som du INTE rekommenderar att man beställer därifrån? Tacksam för svar! :)

2011-03-15 @ 22:28:08
Postat av: emma

hur lång tid tog det för dig att få produkterna efter att du beställt dem?:)

2011-03-16 @ 15:03:53
URL: http://bastakusiner.blogg.se/
Postat av: BEAUTY TOOLS

Deras borstar är ju jättebra budgetborstar :)

2011-03-16 @ 17:46:16
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Anonym

elf äger!! om ni åker till usa så passa på att köpa där. Man kan få smink för 10kr där! :D

2011-03-16 @ 19:16:15
Postat av: linnéa

vet många som tycker att deras produkter är bra...:-)

2011-03-16 @ 19:48:02
URL: http://purfection.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Gillar oxå elf:) Jag och min syster brukar ibland köpa därifrån :) Jag ville för några dagar sedan göra en beställning därifrån på några saker, och jag funderar på bla att köpa Elf studio stipple brush, men jag vet inte om den är bra eller inte... Kan du kanske resensera den? Skulle varit super!

2011-03-17 @ 15:50:00
URL: http://iamjustdifferent.blogg.se/
Postat av: Elin Forsgren

Tack, tack, tack, tack och åter TACK för att ni tipsat om denna sida! Efter att ha läst er blogg i nästan 1 år nu så har jag blivit så grymt intresserad i smink, men allt är så grymt dyrt! Äntligen, ÄNTLIGEN så kan jag få lite smink i sminkväskan och experimentera! ;D

Åter, tack! :D

2011-03-17 @ 16:25:37
URL: http://allaboutneni.blogg.se/
Postat av: Frida

jag beställde från elf för några månader sen och jag är jättenöjd med produkterna! Nagellacken sitter jättelänge på mina naglar!

Tack för en superblogg! :)

2011-03-17 @ 22:16:29
Postat av: Johanna

Ser ut som bra produkter :) Jag har en fråga angående e.l.f, stod ditt postnummer nedanför staden? För det brukar ju vara postnummer och sen staden på vanliga brev, funderar på om jag gjort fel på min beställning... :/

2011-03-26 @ 22:33:50
Postat av: Lovisa

jag har beställt två gånger från e.l.f. sammanlagt kanske jag har 35 produkter. är väldigt förtjust i de allra flesta produkterna, mineral läppstiften & mineral rougen tror jag bestämt är favoriterna däremot klarar jag inte av lukten på de vanliga läppstiften & jag tycker att färgerna på hemsidan kan vara riktigt dåliga ibland :)

2011-03-28 @ 22:38:23
URL: http://lovisaspointofview.blogg.se/
Postat av: Aleks

hur betalade du? med kort eller faktura? :)

2011-03-29 @ 23:01:08
URL: http://cheeraleks.blogg.se/
Postat av: Kitty B.

jag beställer nästan bara mitt smink från e.l.f då de ej djurtestar och jag har aldrig blivit missnöjd med något jag fått. det viktigaste e ju ändå att inga djur har fått lida :)

2011-03-31 @ 12:09:44
URL: http://kitilicious.blogg.se/
Postat av: e.l.f Cosmetics Skandinavia

Oj, vad kul att se ni och även några av era läsare har hittat e.l.f !



Håll er gärna uppdaterad via våran blogg om bra erbjudanden, tävlingar, nyhter etc :)



2011-05-06 @ 13:19:30
URL: http://www.eyeslipsface.blogg.no

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0