15:48 Recension: L'oréal Solar Expertise Sun Protection Oil SPF 30


L'oréal Solar Expertise Sun Protection Oil SPF 30.
150 ml.
170 kr. på Åhléns.
Minns ni när jag visade denna produkten på bloggen för ett ganska bra tag sedan? Klicka HÄR! för mer information om produkten, vad som utmärker den från andra solprodukter och vad SPF står för.


Nu har jag använt upp nästan precis halva flaskan och jag tycker verkligen om produkten! Jag blev brun aningen snabbare än vanligt och det känns bra att oljan också fungerar som superbra solskydd vilket gör att man inte bränner sig eller att huden åldras i förtid.

Här har ni en PLUS- och en MINUS-lista för att sammanfatta vad jag tycker om produkten:
PLUS
+ Jag blev brunare aningen snabbare med oljan - än utan.
+ Man bränner sig inte det minsta (välj oljan med högst SPF för att vara säker på att du inte bränner dig, eftersom det trots allt är en sololja också).
+ Skyddar mot solrelaterat åldrande av hyn.
+ Smidigt med sprejflaska, eftersom det är lättare att applicera produkten jämnt på huden då.
+ Jag tycker om doften, men den är speciell och svår att beskriva, but I like it!
+ Absorberas snabbt av huden.
+ Är vattenresistant.

MINUS
− Det känns som att man svettas mer pga. oljan, som om den stänger in värmen i kroppen på något sätt. Så jag undviker plaststolar osv. när jag solar med oljan eftersom rumpan då glider runt som Bambi på is.
− Händerna blir ju väldigt kladdiga när man ska smörja in kroppen med oljan efter att man sprejat på den. Olja på händerna är ingen fräsch känsla, så man får tvätta dem direkt efter applicering. Lätt som en plätt om man har en kran precis vid sig, men bökigare om man är utomhus...
Precis som alla andra solprodukter så känns den inte jättedryg. Tycker inte ni också att det känns som att solskyddsprodukter tar slut supersnabbt? Man behöver ju så mycket på kroppen och man måste applicera det flera gånger när man solar en längre tid.

7 PLUS och 3 MINUS ger ju alltså ett betyg som ser ut så här:
Betyg: 3,5/5

Jag har ju använt en solskyddslotion från Hawaiian Tropic också så jag har hoppat mellan båda. En recension på den kommer upp om en vecka kanske. Vill testa den några fler gånger innan jag skriver någonting. Här lyser dock ingen sol så det blir lite svårt...

Kommentarer
Postat av: hanna

om jag länkar eran blogg i min blogg

länkar ni då min blogg i din blogg

2011-07-20 @ 11:45:51
URL: http://haanapanna.blogg.se/
Postat av: Kakan

SUPER BRA BLOGG

Båda är bäst på att smink

JÄTTE bra uppdatering :))



älskar den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2011-07-20 @ 11:48:12
URL: http://kakansfotoalbum.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Jag undrar vad saltvatten spray gör för bra i håret egentligen. Skulle jätte gärna vilja ha svar! :D

2011-07-20 @ 14:46:36
URL: http://hannakarlssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0