18:24 Gårdagens: Smokey purples

Både jag och Dejana har varit superbusy med en massa dansföreställningar de senaste dagarna. Hoppas ni förstår! Ikväll håller Dejana i ett disco med sin klass också, och om jag minns rätt har hon knappt varit hemma något alls idag. Just so you know! ♥

Tänkte i alla fall visa er vad jag hade för make up på den första föreställningen vi gjorde. Jag vill köra på något ganska sotat men ändå.. färgglatt! När jag känner så brukar det oftast bli lila jag kör på till slut. Lila smokey eye är något jag ääälskar (kanske för att jag har gröna ögon, lila är en komplement färg till grönt - vilket gör att grönt framhävs!).

Ett tips till er som ska uppträda eller göra något överhuvudtaget på en upplyst scen - tänk myyycket när ni ska sminka er! Det är samma regel som det gäller när man ska fotografera. Man kan säga att ungefär hälften av sminket "försvinner" på scenen. Så ös på med svart kring ögonen, fyll i ögonbrynen och lägg rouge på kinderna! Okej, inte så att ni ser ut såhär då.. Men ja, ni fattar nog vad jag menar!

ANSIKTE:
Foundation, Comfort Mat från Deborah i två blandade färger - "Ivory" och "Rose ivory".
Concealer, tre-i-en från Viva la Diva.
Mineralfoundation från Lily Lolo i färgen "China Doll" för att sätta själva foundationen och för att den inte ska rinna av.
Rouge från Deborah i färgen "Chocolate".


ÖGON:
Rosa & lila skugga från Deborah: 24ore Velvet i färgerna nr 10 "Violet och nr 11 "Rose".
Svart kajal från Claudia.
Highlighterskugga från en palett jag fått av Dejana, som hon köpt i Serbien.
Mascara, Volume&Care från Deborah.

LÄPPAR:
Läppstift, LightCreator från Deborah i nr 6 "Vintage Rose".


Kommentarer
Postat av: Ellen ♥

åååh va snyggt! jag skulle dö för dina läppar! :) ♥

det skulle vara hur roligt som helst om du gjorde en tutorial! Din senaste var ju så himla uppskattad!

2011-12-16 @ 19:04:52
URL: http://mollani.blogg.se/
Postat av: Jenny

Snyggt!

2011-12-16 @ 19:33:28
Postat av: jessica

Underbart fint!!

2011-12-16 @ 20:19:50
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

fint!

2011-12-16 @ 20:45:17
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: Filippa:))

Vad fint!!:D<3

2011-12-16 @ 22:58:45

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0