11:38 Snygg-mat: Avokado

För att komma till start-inlägget för "Snygg-mat": klicka här!


Dagens snygg-mat:

AVOKADO!

Varför?
De enkelomättade fettsyrorna är exakt vad huden behöver. Ät, smörj in och bli mjuk! Avokado innehåller massor av återfuktande oljor, vilket är precis vad en solbränd, torr eller irriterad hud behöver.

Hur mycket/ofta?
Att äta: En halv avokado 3-4 gånger i veckan.

Som ansiktsmask: En gång i veckan.

Enklaste sätt att få i sig:
Äta: Gör som förrätt med en klick gräddfil i: Dela avokadon på längden, plocka ut kärnan och klicka i lite gräddfil i hålet. Ät med sked.

Ansiktsmask: Kleta på den på hela ansiktet, vänta i ca. 10 minuter och skölj av noga med ljummet vatten.

Innehåller:
Nyttigt enkelomättat fett, återfuktande oljor, E-vitamin och kraftfulla antioxidanter.


SÅ HÄR GÖR DU ANSIKTSMASKEN:


Du behöver:
• 1/2 mogen avokado
• 1,5 msk honung
• Valfri mängd majsgryn


Gör så här:
• Mosa avokadon med en gaffel i en liten skål. Blanda ner de andra ingredienserna tills smeten är jämn och ganska tjock, men tänk på att den kommer bli segare i kylskåpet, så gör den inte för tjock. Ju mer majsgryn, desto tjockare smet.

• Smörj in med cirkelrörelser över ansiktet. Majsgrynen exfolierar huden när du gör detta. Låt den sedan sitta i ca. 10 minuter och försök att inte röra ansiktet för mycket under denna tiden. Tvätta av med ljummet vatten och woila! Ditt ansikte kommer se strålande ut och vara superlent. En superbra veckomask!

Receptet på ansiktsmasken mixade min mamma ihop efter att ha sett ett avsnitt av "Doctors" på TV där de pratade om mat som är bra för hyn och gav tips på ingredienser att ha i hemmagjorda ansiktsmasker osv. Har självklart testat den och huden känns riktigt bra och mjuk efteråt!

Hoppas ni gillar det!

Kommentarer
Postat av: Carros Beauty

Gillar verkligen de här inläggen, de är toppen!

2011-08-06 @ 12:11:22
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: sara

hej! Jag köpa denna http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~185.htm från elf nyss, jag blev otroligt glad när jag fick den eftersom färgerna ÄLSKADE jag, sjukt pigmenterade och gick att sudda skit bra. Om du vill ha tips på bra skuggor så borde du köpa den, jag har den första, den som heter everyday eyes, :) kram

2011-08-06 @ 12:14:13
Postat av: Julia

Tack så mycket!!!

2011-08-06 @ 12:16:39
Postat av: PAULINE

Det bästa är när snyggmat även är god mat :D

2011-08-06 @ 12:30:26
URL: http://pauliine.blogg.se/
Postat av: NM

Kan ni inte skriva om hur man gör hemgjorda hårinpackningar? :D

2011-08-06 @ 15:15:20
URL: http://nnoelys.blogg.se/
Postat av: Hanna

Eftersom jag älskar eran blogg o era videosar speciellt haul videosar undrar ja en sak :) Ni har ju själva sagt att ni inte shoppar ofta så jag undrar om ni inte kan spela in lite andra videosar när ni tex, visar era favvo plagg, ett konstigt köp, nått köp utomlands som man inte kan köpa hemma? Haha ja vet inte men eftersom jag har kollat på alla era videosar 14678904 gånger så blir det lite roligare med nya! :D kramis

2011-08-06 @ 15:20:56
Postat av: lovisa

Hej! jag älskar era haul videos! tycker verkligen ni ska göra de så ofta ni kan. Tycker även att ni kan lägga in andra videos och inte bara på smink :)

kram!

2011-08-06 @ 17:59:33
Postat av: Elin

Kul att ni har börjat med "snygg mar" ! inspirerande!

2011-08-06 @ 21:32:24
URL: http://myway.devote.se
Postat av: Julia

Häftigt att kunna göra sej en egen ansiktsmask ;)

Ska man ha på den varje dag á 10 min. eller bara någon dag i veckan? Motverkar detta finnar också? :)

2011-08-06 @ 23:06:01
URL: http://juliaslifeinatext.blogg.se/
Postat av: alva

Jag gillar verkligen dom här inläggen! Men jag har en fråga, äter du själv allt som du skriver? asså, jag menar inte att du typ måste det men jag undrar bara :)

2011-08-07 @ 10:02:37
Postat av: sanja

fin blogg du har :)

undrar varför man inte ska röra ansiktet medan man har en ansiktsmask på.

2011-12-17 @ 22:09:28
URL: http://mydreamisnow.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0