22:00 Svar på Dejanas frågestund, del 2:

  • Vad är det för trick man måste kunna för att göra marmorerade naglar? Jag testade, men det blev en enda röra av alltihopa. När jag skulle dra genom nagellacket för att skapa ett mönster flyttades hela ”kakan” med liksom.
    Svar: Det har egentligen inte någonting med teknik att göra, utan alla nagellack fungerar helt enkelt inte till marmorering. Man får testa sig fram för att se vilka nagellack som torkar för snabbt i vattnet eller inte.

  • Om du bara fick behålla ett, skulle du välja smink eller nagellack?
    Svar: Smink. Även om nagellack är kul så är det inte lika märkbart som någonting man har i ansiktet.

  • Du verkar alltid vara så snäll och en glad person. Har du något speciellt motto som du gillar lite extra eller ”lever efter”?
    Svar: Tack så himla mycket! Vad glad jag blir. Det finns inget speciellt motto jag lever efter eller gillar. Jag försöker bara vara mig själv i alla situationer helt enkelt. Ett eget motto kanske?


  • Har du testat smink från i.d. BareMinerals? Vad tyckte du om det? Jag har mycket finnar, så funderar på att testa sminket från i.d.
    Svar: Ja, det har jag och jag älskar verkligen den foundationen. Den är dock så himla dyr så jag kommer nog inte att köpa den igen. Jag har dock hört MASSOR av bra grejer om mineralfoundationen från Tikei - KLICK! Av 100 recensioner jag läst var en enda negativ. De flesta nämner i sina recensioner att i.d. kan slänga sig i väggen och att Tikei är den bästa mineralfoundationen de testat. Dessutom är den billig! Vill köpa den själv faktiskt, men har redan foundations hemma som jag ändå inte använder, så det känns onödigt just nu.

  • Vilken hårinpackning använder du? Hur mycket kostar den?
    Svar: Jag använder just nu Dove Hair Repair Intense Repair intensivinpackning. Mitt hår blir silkeslent med den! Klicka här för att komma till min recension på produkten: KLICK!


  • Jag vill få längre hår! Hur ska jag göra?
    Svar: Kolla in detta inlägget för tips: http://beautyfreaks.blogg.se/2011/july/utkast-juli-12-2011.html

  • Från vilket märke kommer de flesta av dina produkter?
    Svar: Oj, jag vet inte riktigt. Det är nog ganska blandat, men jag gissar på Maybelline eller MaxFactor.

  • Har du testat produkter från E.L.F.? Rekommenderar du dem?
    Svar: Ja, det har jag. HÄR (länk) ser du vad jag beställde första - och enda - gången från e.l.f. Jag är nöjd med i princip varenda produkt jag beställde och ska beställa mer där ifrån i framtiden. Borstarna från "Professional-serien" är verkligen underbara!

  • Favorit-mascara just NU? Favorit-foundation? Favorit-nagellack?
    Svar: Hmm..
    Mascara: MaxFactor False Lash Effect FUSION mascara och L'oréal Volume Million Lashes mascara.
    Foundation: Vet inte riktigt vilken foundation som är min favorit. Jag använder ju det så sällan, men än så länge är det nog i.d. bareMinerals mineralfoundation. Eller jag vet inte! Tycker om i princip alla mineralfoundations.
    Nagellack: Mitt absoluta favoritnagellack just nu är "Preppy" från H&M:


  • Hur vet jag vilken foundation som passar mig?
    Svar: Det beror helt på om du har torr, normal eller fet hy. Jag kan skriva ner detta så kan jag nog skriva ett inlägg om det i veckan. =)

  • Hur kan man sminka sig till skolan, ifall man bara vill ha det naturligt?
    Svar: Om man använder foundation så applicera den jämnt och inte för kakigt, lite rouge eller bronzer på kinderna och lite mascara på fransarna. Det behövs inte mer! Om du vill pigga upp ögonen ännu lite till kan du applicera en hudfärgad kajal på vattenlinjen.


    Om du vill använda ögonskuggor kan du testa denna sminkningen (länk).

  • Vad äter du helst till frukost?
    Svar: Fullkornsflingor (Kellogg´s All Bran) med mjölk. Eller två rostade fullkornsmackor med smör och rökt kalkon. Ett glas blåbärssoppa till det och frukosten är perfekt!

  • Varför bloggar du?
    Svar: Mycket bra fråga faktiskt! Jag antar att jag gillar responsen man får, att man ka se sin egen utveckling och att man faktiskt sprider lite kunskap.

  • Har du varit i Ullared/Gekås? Vad tycker du om affären?
    Svar: Flera gånger! Jag älskar verkligen Gekås, haha. När man kommer hem så ser man dock att man plockat med sig massa onödigt man ändå inte kommer använda, men jag älskar att köpa skolsaker där och underkläder, samt strumpor och nattlinnen.

  • Vilket är ditt favoritgodis?
    Svar: Svårt! Jag älskar dock polkagrisar, såna där chokladbitar med knapriga saker och kola innuti (Crispy Bite) och så älskar jag PEZ. Höhö...


  • Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
    Svar: Jag vet aldrig vad jag ska svara på denna frågan! Jag får bara hoppas att jag inte hamnar på en öde ö helt enkelt. Fast även om jag skulle göra det hade jag ju inte kunnat välja i förväg vad jag ska ta med mig. En båt, bensin och karta hade varit bra att ha..haha.

  • Något som du hatar (att äta)?
    Svar: Tomat! Blä! Jag VILL verkligen tycka om tomat och jag försöker trycka i mig det ibland, men det går bara inte. Jag hatar det! Jag hatar också fläskpannkaka och potatisbullar. Får kväljningar bara jag tänker på doften. Annars äter jag det mesta faktiskt!

  • Vad tycker du är snyggast: skimrig eller matt highlighter?
    Svar: Det är ju en fördel att ha skimrig highlighter för det gör sitt jobb bäst (förstorar och framhäver). Under ögonbrynet gillar jag dock matta highlighters till vardags och skimriga till fest.

  • Gillar du kräm- eller puderögonskuggor mest?
    Svar: Puderögonskuggor!

  • Är din 120-palett bra?
    Svar: Ja, det tycker jag. Förutom att man blir otroligt inspirerad av alla fina färger så är skuggorna bra pigmenterade.


  • Vad skulle du aldrig kunna tänka dig att ha för ögonskugga?
    Svar: Jag är nog öppen för de flesta färger! Rött tror jag dock inte att jag kan bära upp. Jag har en tendens att lätt se trött ut och rött hjälper inte till med att reducera den looken precis.

  • Tycker du att det är fräckt med orange läppstift?
    Svar: Ja! Jag tycker det är skithäftigt!

  • Vet du någon mineralfoundation som täcker bra?
    Svar: Som jag skrivit tidigare har jag bara hört jättebra saker om Tikei (länk).

  • Kan du göra en video där du visar hur man tvättar en epilator?
    Svar: Jag tror inte att jag kommer göra det. Alla epilatorer tvättas olika och vissa är inte ens vattenresistanta, så läs bara på förpackningen eller i instruktionsboken, för där står allt! Jag behöver bara ta bort huvudet på min och skölja av den och that´s it!

  • Var kan man köpa en svinborste och hur mycket kan den kosta?
    Svar: Klicka HÄR!

  • Hur kammar man håret med en svinborste?
    Svar: Precis som med en vanlig hårborste, från hårbotten och ut i längderna. Jag brukar vänta huvudet upp och ner för att få mer volym.


  • Kan du ge något tips på en sminkning jag kan ha till en blå klänning som jag ska ha på mig på ett bröllop?
    Svar: Jag hade valt något enkelt. Kanske en skimrig champange-färgad skugga på ögonlocket och en utvingad eyeliner på övre fransraden. Mascara, lite rosiga kinder och en neutral färg på läpparna och du är ready to party.

  • När berättade ni för era föräldrar att ni hade denna bloggen och hur svarade de?
    Svar: Jag berättade det för mamma precis samma dag som vi startade den och hon tyckte bara att det var kul. Hon var bara lite rädd för hur jag skulle klara det eftersom jag lätt tog åt mig av negativitet. Jag har överlevt dock och det är mycket bättre nu! Pappa är inte lika insatt, men han vet att vi skriver en sminkblogg och har ganska många läsare.

  • Kan du göra en room tour? Du verkar ha gjort om i ditt rum.
    Svar: Jag ska! Jag ska! Haha, stressa inte mig. Jag har svarat flera gånger att det kommer när det kommer. Jag är inte nöjd med hur det ser ut än och jag har inte lagt in mina mattor heller, så det kommer så fort allt är klart. Promise!

  • Kan ni göra fler videor där ni visar era månadsfavoriter?
    Svar: Ja, det kan vi! Det är bara att man glömmer bort det. Jag är så glömsk så jag minns inte ens vilka produkter jag använt vilken månad, men jag ska försöka komma ihåg att göra dem oftare. =)

  • Har sett lite bilder som du har tagit på en del tjejer och min fråga är om du tar bilder på vem som helst om man frågar, eller gör du det bara på vänner? Tar du betalt?
    Svar: Eftersom jag sommarjobbade och mitt jobb var att fotografera så behövde jag några modeller till några bilder jag ska ha på en fotoutställning. Så jag skrev en efterlysning på Facebook bland mina vänner så det var inte vilka som helst, jag vet i alla fall vilka personerna är. Nej, jag tar inte betalt och jag har heller ingen proffskamera =(.


  • Hur mycket pengar lägger du på kläder/skor/smink i månaden?
    Svar: Ingen aning! Mitt studiebidrag tar slut ganska snabbt faktiskt, men jag tror att av kläder, skor och smink så är kläder det jag lägger ner mest pengar på och köper mest av. Fast mitt studiebidrag går även åt pga. att jag tankar telefonen med ca. 200 kr. varje månad och går ut och äter osv. med vänner.

  • Vad är det för skillnad på bronzer och rouge?
    Svar: Bronzer använder man för att bronza ansiktet, att ge det ett glow och en lite solkysst känsla. Ett rouge är till för att få kinderna att se rosiga ut. =)

  • Hur många läsare har ni?
    Svar: Just nu cirka 1500-1600 unika besökare/dag. Lite för vissa, mycket för andra! =)

  • Hur kan du så mycket om smink? Hur har du blivit så duktig?
    Svar: Tack så mycket! Jag vet inte riktigt. Jag är uppmärksam och läser mycket om smink i både tidningar och på nätet. Om jag undrar någonting så kan jag sitta i timmar och leta information. Vad det gäller att sminka mig själv så är det övning och mycket Youtube-tittande som fått mig att utvecklas.

  • Äter du nyttigt?
    Svar: Ja, det skulle jag nog vilja säga. Jag tänker inte bara på att äta nyttig mat osv. utan det kommer bara naturligt för mig eftersom jag älskar all fullkornsmat, sallader osv. Jag äter hellre frukt än godis också, men jag är inte världens nyttigaste människa. Jag älskar kakor och bakelser tyvärr...och KANELBULLAR♥! Haha.

  • Hur tränar du magen/låren/rumpan?
    Svar: Jag älskar att jogga/springa, vilket är bra för både magen, låren och rumpan! Haha. Innan tränade jag ju på gym också där de har maskiner för de olika kroppsdelarna, men nu springer jag bara och tränar hemma: utfallssteg, benböj, kissande hunden, rumplyft, sit-ups, rygglyft osv. Jag älskar att träna!

  • Jag har fått många små, små finnar i pannan. Hur kan jag få bort dem?
    Svar: Det KAN vara någonting som kallas kosmetika-finnar. De kan uppkomma om man använder smink med vissa typer av metaller i. Försöka att inte använda något ansiktssmink ett tag, rengör ansiktet med en mild ansiktsmjölk morgon och kväll och se om det blir bättre. Om de försvinner då kan det vara läge att byta foundation.

Tredje delen kommer upp imorgon som sagt och videon om några dagar. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Linn

jag vet vad du menar med fläskpannkaka, haha :P det är nog en av dom värsta sakerna jag vet..

2011-08-17 @ 11:20:11
Postat av: Anonym

De är bättre att komma försiktig från topparna och upp mindre slitage

2011-08-17 @ 16:30:15
Postat av: I

Hej! Måste säga att jag är glad att jag råkade av en slump klicka in på er blogg, för den är så himla bra :)

Men jag har en fråga. Läste frågan om småfinnar i pannan här ovanför i inlägget, och jag har exakt samma problem. Och jag fick det efter att jag började använda foundation. Jag slutade använda foundation och har skippat det i ett halvår. Men de går fortfarande inte bort. Har tvättat med olika ansiktsprodukter och krämer, men ingenting tycks fungera. Har ni några tips hur jag ska få bort dessa? Ge gärna tips på produkter och svara gärna i ett inlägg :)

2011-09-28 @ 13:57:12

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0