13:30 DAGENS FRÅGA!

Bästa tips blir länkade i ett inlägg senare idag. Kör!

Kommentarer
Postat av: s

oj svårt... Att använda rengöringsmedel i ansiktet kanske ?

2010-10-24 @ 13:40:02
URL: http://siekkinen.blogg.se/
Postat av: E M M I E

Att alltid tvätta ansiktet, hur jobbigt du är tycker att det är!

På morgonen använder jag alltid rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ansiktskräm. På kvällarna använder jag sminkborttagning (gel), rengöringsmjölk, kräm som "tar bort" finnar, ansiktsvatten och tillsist, ansiktskräm.

För vem vill inte ha fräscht ansikte?!

2010-10-24 @ 13:40:22
URL: http://[email protected]
Postat av: emelie

Mitt bästa tips är: Försvarets hudsalva! :D Funkar till ALLT. På torra nagelband, torra händer, läppar framförallt, armbågarna etc. och det sotra + är att det får plats i fickan. Man behöver inte ha en stor tub med nån kräm i fickan, vilket också ser lite konstigt ut :P

2010-10-24 @ 13:42:12
URL: http://mliessteps.blogg.se/
Postat av: Loviisa

för att hålla ansiktet fräscht och inte behöva lägga en massa pengar på dyra rengöringsprodukter så brukar jag:

* Dricka regelbundet under hela dagen för att inte bli uttorkad

* Sova, hehe, nej men det är inte så trevligt med påsar under ögonen som i mitt fall hålle sig jättelänge

* ALTID tvätta av smink på kvällen för att inte få acne, pormaskar, ovårdat ansikte etc.

* Använda en fuktgivande kräm från ACO på morgonen

* Och ett ansiktsvatten på kvällen

2010-10-24 @ 13:58:36
Postat av: Pia

Byta örngott ofta så man inte gnuggar hela ansiktet i det härliga bakterie-lagret som bildas på kudden natt efter natt efter natt som ger en mer finnar och andra äckligheter. hehe, gross! XD

2010-10-24 @ 14:04:28
URL: http://pias.devote.se
Postat av: isabellenilsson

Det här ska du alltid göra då du duschar för att få mjukt hår:



1. Använd bara shampoo i hårbotten, inte i topparna, du kan gärna användad shampoo två gånger efter varann, en gång för att få bort alla hårprodukter, t.ex hårspray, och en gång för att ta bort övrigt smuts. Skölj ut shampoot med varmvatten.



2. Använd en hårinpackning som passar ditt hår och låt den verka i några minuter, helst i handdukstorkat hår. Skölj ut med varmvatten.



3. Ta sedan ditt balsam och använd det bara i topparna, inte i hårbotten för den är redan tillräcklig 'fettig'. Låt balsamet verka enligt instruktionerna och skölj ut med KALLVATTEN.



4. Låt ditt hår torka av sig självt. Borsta inte håret medan det är blött, då blir det snabbare nött. Men om du verkligen vill borsta håret så ska du borsta det med en borste med mjuka 'strån'.



Varför ska man skölja med varmvatten och kallvatten?

Jo, shampoo och hårinpackning 'öppnar upp' håret, det gör också varmvatten. Medan balsamet stänger håret, som kallvatten gör.

2010-10-24 @ 14:20:28
URL: http://isabellesphoto.blogg.se/
Postat av: isabelle'nilsson :')

- Doppa dina naglar i citronsaft i några minuter, det gör dom starkare.



- Använd Tea Tree-oil på dina finnar under natten, dom försvinner väldigt snabbt då.



- Om du har smutsigt hår så kan du gnugga i lite mjöl i hårbotten, det suger upp överflödigt fett, funkar superbra! Men det funkar bäst för dom med ljust hår. Annars ser det lite grå-aktigt ut, men hellre det än smutsigt.



- Tvätta dina sminkborstar minst en gång per vecka.



- Om du ser trött ut en morgon så använd ljusa ögonskuggor som ljusar upp dina ögon.

2010-10-24 @ 14:29:28
URL: http://isabellesphoto.blogg.se/
Postat av: Emma

att inte använda vanlig tvål som man har till händerna i ansiktet. Det tar bort "fettet" i ansiktet : )

2010-10-24 @ 14:37:41
URL: http://www.emmsfashion.devote.se
Postat av: tisha

Att le ett leende är det finaste som finns

2010-10-24 @ 14:44:48
Postat av: Malta

mitt bästa tips för dig som biter på dina naglar och vill sluta (borde sluta!) är:



- varje gång du får lust att bita på naglarna, fila istället.

- använd en nagelfil gjort utav glas eller kristall, de håller längre.

- använd INTE nagelfil gjord utav kartong. Dom är inte bra överhuvudtaget.

- ha alltid en nagelfil till hands. Jag använder min överallt, tex i bussen, framför datorn, på lektionen, kollar på tv osv.



Detta hjälper dig inte bara att sluta, utan du får fina och starka naglar också.

2010-10-24 @ 14:46:27
URL: http://makeitmalta.blogg.se/
Postat av: Ida

Bästa tips:

Älska dig själv för den du är! Sträck på dig och le! Det gör stor skillnad :D

2010-10-24 @ 15:05:09
URL: http://vackratillsammans.blogg.se/
Postat av: Rebecka

avsluta med att skölja håret med kallt vatten innan du går ur duschen :)

2010-10-24 @ 15:13:54
Postat av: Sara

Jag har en fråga till dig Louise och en till Dejana.

Frågan till Dejana är:

Kan du ge tips på hur man vaxar öperläppen, har läst i tidgare inlägg att du vaxar överläppen. ALLTID när jag ska vaxa överläppan så blir det ett sår efter vilket inte e fint på något sätt, skulle behöva hjälp.

Frågan till Louise:

Du pratade innan om att det blir finare om man jobbar "med" självfallet (håret då) vad menade du med edt?

2010-10-24 @ 16:02:05
Postat av: Natalie :)

1. låt helst bli att tvätta håret för ofta , högst 2-3 gånger i veckan.



2. Om du som många andra precis kommit hem från en fest eller ett disco, och orkar inte tvätta av sminket utan vill bara gå och lägga dig. Då kan du använda ansiktsrengöring "lappar" snabbt i ansiktet, det underlättar för porerna och låter dom att andas på natten då dom öppnas.



3. Genom att äta mer hälsosammare mat så får din hy mer vitaminer, detta gör att du får finare hy!



4. Vad du än gör så kläm inte dina finnar, för det som händer är att det bara sprider sig och i värsta fall kan det bli infekterat!



5. har du pösiga ögon behövs ingen mirakel produkt! ta fram en metall sked, den ska vara kall!

lägg sedan den kalla metall skeden under dina ögon.

det pösiga förvinner väldigt snabbt!



6. har du fnasiga läppar som jag?

ta en mjuk tandborste och skrubba lätt på dina läppar, ta sen på lite läppbalsam.



7. gurkbitar under ögonen hjälper mot påsar under ögon. ha dom under ögonen i en kvart ungefär så är du färdig och klar för en runda på stan.



8. ta en dag ledig, exempel en tråkig söndag.

Ha en spa kväll med en kompis eller med dig själv,

ha i en hårinpackning och ansiktsmask en gång i veckan. Bra för kroppen och det är super kul!



9. Jag har alltid haft jätte torra händer under vintern, så hittade jag Hälsosan!

Det finns för ett billigt pris på Apoteket, det är den bästa krämen jag testat!



10. Citron saft kan också användas för spruckna och fnasiga händer, dock kan det svida lite men vill man vara fin får man lida pin ;)



11.vid val av foundation som väldigt många verkar ha problem med, så testa den under ögonen, underarmen (inte armhålan..!!) och vid käken, tänk på att din kropp kommer att ändra lite på färgen!



12. Sminka dig helst vid ett fönster, där har du bäst ljus och då ser du exakt hur du kommer att se ut när du stiger ut!



13.När du applicerar din mascara, applicera den i sick sack helst eftersom det är lätt hänt att få klumpar i ögonfransarna, och det ser bara fult ut.



14. Brownie smet eller choklad över huvud taget ska man helst inte äta om man bantar, men känner du att du verkligen inte kan leva utan choklad så köp choklad över 70%, det är mindre socker i dom!



15.Jag såg för några dar sedan att dom som glömmer att tvätta bort mascaran får väldigt mycket mer "maskar" i ögonen, så kliar det vet du nog varför!

man har alltid maskar där men inte så mycket, men när man har på sig gammalt smink, ja , då ökar dom!

Scary huh? ;D



16.Vit kajal hjälper mot trötta ögon!

Är du väldigt trött, så applicera vit kajal vid dom nedre ögon fransarna, du ser mycket mer piggare ut och fräshare ut!



17. För dig med torr hårbotten, ta några droppar barnolja i hårbotten och låt vara i några minuter, så din hårbotten hinner suga upp oljan, skölj sedan ur håret ändå tills det inte är "fettigt" längre, använd gärna oparfymerad shampoo!



18. Har du kort hår, klipp dig varje sjunde vecka för att hålla ditt hår fint och fräscht!



19. Men har du långt hår behöver du bara klippa dig var tolfe vecka, dessa tips fick jag från min frisör!



20. Peeling en gång i veckan tar bort död hud.



21. Och mitt sista skönhets tips är, våga vara dig själv ! Se på dig själv och din kropp med ett stort brett leénde :)<3



haha nu orkar jag inte mer, så that's it :D

Hoppas ni alla får nytta av tipsen!



Kram!

2010-10-24 @ 16:03:24
URL: http://natalienybergs.blogg.se/
Postat av: johanna

Mitt bästa tips är att använda NATURLIGA produkter utan massa skit i!



Har haft finnar och pormaskar sedan högstadiet (20 år nu) och har som så många andra kört på basiron, ACO produkter och annat som nivea och smetade på massa budgetsmink. Jag trodde det var bra ända tills jag i sommras bytte till rosenserien och Tikei (mineralsmink). För första gången på flera år är jag bokstavligt snygg utan smink. Får fortfarande finnar ibland med inte alls så mycket och de försvinner skitsnabbt.



Hudvårdsserier så som rosenserien kostar visserligen lite mer (vet att skon ibland kan klämma där) men det är riktigt dryga produkter. Tikeis smink kostar ungefär som nivea, maybelline, Max factor etc fast har ett mycket bättre pris.



Våga testa naturligt!

2010-10-24 @ 16:17:03
URL: http://jbondeus.blogg.se/
Postat av: Emma

Att ALLTID tvätta bort sminket.

Sova mycket.

och typ inte ha för mkt smink på sommaren

2010-10-24 @ 16:59:53
URL: http://hubbibubbis.blogg.se/
Postat av: Denice

inte det bästa tipset jag vet av allt som jag tycker är smart kanske men något som är sjukt smart är att värma upp kajal pennan med en tex . tändare och det tipset har jag fått ifrån er så tack så mycket för det :) Ps. tack för en underbar blogg :D

2010-10-24 @ 17:44:30
URL: http://deenicee.blogg.se/
Postat av: My

Jag vill rätta isabellenilsson.

1. Håret blir inte mer fettigt för att man tar balsam i hårbotten, håret mår bra av återfuktning efter schampoo, spray etc gör hårbotten torr.

2. Du sliter inte mer på håret bara för att du borstar håret blött, håret är elastiskt och skadas alltså inte av det. Och om man ska borsta den ska man borsta det med en PIGGKAM, inte en borste!



(Dedär är bara skrönor som folk har sagt och är alltså inte sanna.)



Mina bästa tips till fina hår, är att använda hårinpackningar regelbundet.

Ägg är jätte bra för ditt hår, så varför inte göra en inpackning med bara ägg? (tvätta det lätt efter såklart eftersom det kommer lukta roligt)

2010-10-24 @ 18:40:43
URL: http://MyDarnell.se
Postat av: isabellenilsson

Ok My, då har jag nog tyvärr lyssnat på dom där skrönorna :p

2010-10-24 @ 19:14:14
Postat av: Nathalee

Mitt bästa tips är:



Om du har slut på sminkborttagning, ta bort ögonmakeupen med vanlig olivolja! Det tar inte bara bort sminket, utan är även vårdande för dina fransar :)



Tack för en bra blogg!

2010-10-24 @ 19:47:55
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/nathalee
Postat av: johanna

jag skulle ändå vilja korrigera My en smula. Alla kan inte använda balsam.. Jag är sjlv en av dom som får ett flötigt hår om jag skulle använda balsam, hårbotten kommer inte ens på tanken, usch så flötigt. Det är lent så det räcker så jag skulle nog påstå att det där med balsam är högst invdividuellt! :)

2010-10-24 @ 20:15:44
URL: http://jbondeus.blogg.se/
Postat av: My

Det finns ju så mycket olika balsam, det gäller att hitta balsamet som passar dig :)

2010-10-24 @ 20:35:28
URL: http://MyDarnell.se
Postat av: magda

Mitt bästa tips är nog att välja en dag i veckan tex, Söndag och pyssla om dig lite extra.

Ta en dusch och använd inpackning och allt och sen typ smörja in sig och använda scrubcream i ansiktet och ansiktsvatten och ansiktskräm.

Sen kan man ha lite manikyr och pedikyr och fixa naglarna,och sen nya lakan

Då känner man sig lagomt fräsch!

Hoppas det hjälpa lite, kram!

2010-10-24 @ 22:13:49
URL: http://maggieblom.devote.se
Postat av: Josefin

Brukar lägga lite extra pengar på Shampo & balsam. Just nu kör jag på Björn Axén, och han volym serie. Superbra och dryga produkter. har haft dem i ca 4-5 månader. Sen lägger jag även ner tid på att fixa naglarna hemma, typ med ett fint nagelack. Piffar och piggar upp vardagen:)

2010-10-24 @ 23:46:46
URL: http://j-elversson.devote.se
Postat av: Rebecka :D

Mitt bästa tips är åt alla som liksom jag kämpar med att böja ögonfransarna varje morgon och ändå ser att de har fallit platt efter en timme igen. Använd en vattenfast mascara istället för en vanlig! Den håller fransarna böjda mycket längre och dessutom klarar den sig genom regn/svett/tårar utan att lämna mascarakladd! Jag använder Maybellines Define a Lash waterproof mascara, den funkar superbra och är dessutom billig! :)

Lycka till!

2010-10-24 @ 23:55:00
Postat av: Ellen ♥

här är ett jätte bra skönhets tips om hur man gör sina egna porestrips!



du behöver:

en msk gelatine (utan smak)

en msk mjölk



tillbehör:

ett glas

en micro

mått

en sked - att röra om med

En liten foundationborste som du inte behöver

en salva ( t. ex. nivea)



1.börja med att blanda mjölken och gelatinet!

blanda Riktigt väl

2. ställ i micron i 10 sekunder på högsta temperatur!

3. när den kommer ut ska den vara lite gummiaktig!

4. se till att den inte är för varm för huden och ta sedan ner foundationpenseln i pore strips blandningen

5. pensla på ett tjckt lager på näsan eller någon annanstans!

6. vänta tills det torkat helt och hållet

7. ta sedan och dra bort det!

8. ta en salva, för huden kan bli lite irriterad ibland!



gör inte detta varje kväll, men t. ex. 3 ggr i veckan!



det är super enkelt och jätte bra! PLUS att det inte är mer än mjölk och gelatine i!



ha det bra och håll tummarna för mig ♥



//Ellen ♥



2010-10-25 @ 14:47:44
URL: http://mollani.blogg.se/
Postat av: moa.

Måste säga: Ellen & Nathalee, jag antar att ni fått det där från Michelle Phan på youtube? (;

-



Mina bästa tips är:

Har du torr hy : Vispa grädde(!) och applicera som mask i 5-8 minuter, skölj sedan av med kallt vatten, applicera Neutrogena's återfuktnings kräm och VOÍLA! Mjuk och fin hy direkt! :)



Fet hy : Blanda lite återfuktnings kräm och citronsaft och vispa!(citronen kommer skära sig, så vispa länge och ordentligt!) Nu applicerar du den och låter den torka in i huden, sedan skjöljer du bort andra skavanker! återapplicera fuktkrämen! Det viktiga med fet hy, är att många tror att man inte ska återfukta huden även fast man redan har fet och oljig hy, men det är bara yta.. Köp en Neutrogena återfuktningskräm och andvänd den dagligen och gärna deras ''toner'' från samma serie! Fråga personalen så får du bättre info!

Lycka till! :)

2010-10-25 @ 21:50:27
URL: http://lillmoiis.blogg.se/
Postat av: moa.

Måste säga: Ellen & Nathalee, jag antar att ni fått det där från Michelle Phan på youtube? (;

-



Mina bästa tips är:

Har du torr hy : Vispa grädde(!) och applicera som mask i 5-8 minuter, skölj sedan av med kallt vatten, applicera Neutrogena's återfuktnings kräm och VOÍLA! Mjuk och fin hy direkt! :)



Fet hy : Blanda lite återfuktnings kräm och citronsaft och vispa!(citronen kommer skära sig, så vispa länge och ordentligt!) Nu applicerar du den och låter den torka in i huden, sedan skjöljer du bort andra skavanker! återapplicera fuktkrämen! Det viktiga med fet hy, är att många tror att man inte ska återfukta huden även fast man redan har fet och oljig hy, men det är bara yta.. Köp en Neutrogena återfuktningskräm och andvänd den dagligen och gärna deras ''toner'' från samma serie! Fråga personalen så får du bättre info!

Lycka till! :)

2010-10-25 @ 21:53:23
URL: http://lillmoiis.blogg.se/
Postat av: Nathalee

Moa - Jag vet inte ens vem Michelle Phan är. Det är min egen mamma som har delat med sig av tipset till mig, och hon sitter knappast på youtube och kollar.

2010-10-26 @ 20:52:16
URL: http://nyheter24.se/nextinfashion/nathalee

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0