09:48 Sminkvideo: Nuvarande vardagsmakeup

Här har ni en video där jag visar hur jag sminkar mig till vardags och vilka produkter jag använder. Jag ger även tips under videon på bland annat contouring och highlighting. Därför är den lite längre.
 
 
Glöm inte ändra till HD-kvalité.

Lista och länkar till produkterna och borstarna jag använder (länkar):

• L'Oréal Paris Skin Perfection Unifying Day Moisturiser.

• Lumene Sensitive Touch Comforting Eye Cream.

• L'Oréal Paris Lumi Magique Primer.

• Maybelline New York Fit Me Concealer "20 Sand".

• Sigma F88 Flat Angled Kabuki Brush.

• Anastasia Beverly Hills Contour Kit.

• EcoTools Powder Brush from 6 Piece Brush Set.

• bareMinerals Finishing Powder Mineral Veil "Original".

• Sigma F40 Large Angled Contour Brush.
Min är dock från veganska Mr. Bunny Travel Kit.

• So Susan Universal Blush.

• bareMinerals Flawless Application Face Brush.

• Zoeva 105 Luxe Highlight Brush.

• IsaDora Eyebrow Lifter Highlighting Pen.

• Make Up Store Multi Lash Mascara.

• Nivea Vitamin Shake "Cranberry & Raspberry" Lip Balm.

• Jag är hemskt ledsen att jag tipsar om ett läppstift från Deborah Milano som inte verkar säljas mer. Jag hade verkligen ingen aning..


Hoppas ni gillar videon!


Kommentarer
Postat av: emma

du är jättevacker

Svar: Tack söta du!
Beautyfreaks

2015-03-04 @ 15:38:27
Postat av: Linn

Jättebra video och superfin vardagssminkning :)

Läste även din krönika och den var jättebra! Är själv 94 och har i princip aldrig smakat på alkohol, några klunkar max. Jag har aldrig förstått varför man dricker alkohol. Det är dåligt för ens kropp och smakar inte ens gott.. varför skulle någon vilja "lära sig" att dricka något sånt bara för att alla andra gör det och det är något man ska göra. Önskar att jag haft en vän som dig vid min sida för jag har tyvärr inte haft någon kompis som inte dricker som mig. Jag har försökt förklara att jag bara inte vill dricka men folk verkar aldrig förstå och tjatar konstant... detta har lett till att jag inte ens villl gå ut eller gå på några fester med mina vänner eftersom jag vet att alla andra kommer dricka alkohol där. Om man tar bilen och säger att man kör är det ingen som säger något men varför ska det inte vara okej att bara inte vilja. Varför har alkohol blivit så vanligt i samhället? det är ju något man bara ska dricka.. blir så arg men ska stå på mig.

Svar: Tack för dina fina ord fina du!

Stå absolut på dig. Visa gärna min krönika om någon ger dig positiva argument till att dricka alkohol ;) Haha. Försök att se det som något positivt och motbevisa fördomarna människor har om att nyktra personer är tråkiga. För det tvivlar jag på att du är :) Kram på dig! /Dejana.
Beautyfreaks

2015-03-04 @ 15:58:42
Postat av: Mirre

Hej Dejana! Vad är det du pluggar på universitetet? Är supernyfiken :D

Svar: Jag tror att jag sa det i slutet av den här videon, men jag pluggar "Journalistik och medieproduktion" på Linnéuniversitetet i Kalmar :) Kram på dig! /Dejana.
Beautyfreaks

2015-03-04 @ 16:09:37
Postat av: Robex Lundgren

fint

2015-03-05 @ 09:10:33
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Mirre

Men åh vad spännande det programmet låter!! Hur tycker du att programmet är? Är det bra? Flyttade du till Kalmar för att studera eller?

Svar: Om man tycker om att skriva, prata med människor, är nyfiken, vill bidra med kunskap och chansen att påverka samhället så är journalistik absolut någonting att fundera på. Jag älskar utbildningen! Jag har lärt mig allt från hur man sänder radio och tv till hur man gör en webbtidning och intervjuar människor. Det är GALET mycket övertid i skolan och mycket att göra, men tycker man att något är kul så orkar man med allt ändå. Man måste ha viljan till att lägga mycket tid på saker. Allt är ju inte bara tjo och tjim. Man pluggar även etik, källkritik och förvaltning till exempel. Men som sagt så älskar jag min utbildning. Nu när jag praktiserar och får jobba "på riktigt" inser jag verkligen att jag brinner för att förändra samhället till det bättre och höra människors berättelser osv.
Det var för att studera jag flyttade till Kalmar ja :) Kram på dig! /Dejana.
Beautyfreaks

2015-03-05 @ 21:14:51
Postat av: Mirre

Men wow, det låter verkligen som ett grymt program!! Jag bor i Örebro och ville faktist stanna här och studera då jag känner att det är sjukt läskigt att flytta! Hur kändes det för dig att flytta? Hur långt har du att åka för att komma hem? :) Hur gjorde du med boende? Skrev du upp dig på bostadskö i Kalmar eller hur funkar det? Låter iallafall som en rolig men krävande utbildning, dock blir tar man sig igenom det för att det är kul! Supersnällt av dig att du förklarar så utförligt, jag tar studenten i sommar och känner ångest inför vad jag ska göra härnäst haha! Tack på förhand, kram!!!

Svar: Jag hade inga problem med att flytta hemifrån faktiskt. Jag såg fram emot det och längtade verkligen efter det. Det är ju dock olika från person till person. Jag hade dock väldiga problem med att hitta bostad. Första terminen bodde jag på 18 kvm i Nybro och pendlade. I Nybro delade jag kök och dusch(!) med de på min våning. Jag tyckte det var hemskt. Tåget gick 7:15 när jag började skolan 9:00 och man fick duscha med tofflor och gå genom korridoren i handduk för att komma till den gemensamma duschen. Som tur var hade jag två av mina vänner på samma boende, så vi "tog oss igenom det" tillsammans.Andra terminen hyrde jag ett studentrum på 18,5 kvm i andra hand av en tjej som skulle plugga utomlands i ett halvår. Det var fräscht och jag trivdes i rummet som hade eget badrum med dusch, men även här delade man kök. Jag har svårt för det eftersom jag är sån som plockar undan efter mig och gillar att ha det rent och undanplockat. Alla är inte såna, så det var ofta stökigt och skitigt i köket och efter onsdagar och helger var köket fyllt med ölburkar...
När tjejen jag hyrde av sedan kom tillbaka från utlandsstudierna var jag tvungen att hitta nytt boende. Jag la ut en annons på Blocket och fick svar av ett par som hade köpt en etta till sin dotter som ska börja plugga om två år (de vill väl tjäna lite på lägenheten fram tills dess) och jag har bott här sedan augusti förra året. Jag stortrivs! Och äntligen har jag ett boende för min resterande studietid i Kalmar. En etta på 28 kvm.
Jag rekommenderar att anmäla sig på KalmarHem och Bostadsportalen eftersom de har ett löfte om att alla nya studerande i Kalmar ska få en bostad. Det läggs upp nya lägenheter varje dag klockan 18.00 under en period innan och vid skolstart. Där går det dock SNABBT. Lägenheterna försvinner som hårnålar, men man garanteras i alla fall att få NÅGOT. Så anmäl dig där. Det missade jag tyvärr, så jag har ju haft det betydligt svårare att hitta lägenhet. Så: KalmarHem, Bostadsportalen och Blocket. Det är mina tips när det gäller boende i Kalmar.

Förlåt för ett långt svar, men hoppas du fått informationen du letade efter. Det låter kanske läskigt, men när man har fått ett boende faller allt på plats. Det är då man kan slappna av och ta in alla upplevelser på riktigt. Att ha fått flytta 3 gånger på 1,5 år har inte varit kul, men nu känns det så värt det eftersom jag stortrivs. Kram på dig!
Beautyfreaks

2015-03-06 @ 13:42:32
Postat av: Mirre

Åh, tack snälla för ditt långa svar, haha oroa dig inte, älskar att läsa romaner ;) Gud, vad jobbigt att du var tvungen att flytta så många gånger, men det glädjer mig att du nu har ett fast boende och slipper tänka mer på det! :D Tusen tack för tipsen, jag har anmält mig på KalmarHem, ska kolla in Bostadsportalen och blocket också! Tack så jättemycket Dejana, uppskattar det då det inte alls är lätt det här med flytt och så! Kram på dig och lycka till med dina fortsatta studier!!

2015-03-15 @ 15:34:05
Postat av: Mirre

Justja, glömde fråga dig angående områden i Kalmar. Vart är det bästa området att bo i för att vara så nära Linnéuniversitetet som möjligt? :)

Svar: Det beror helt på vad man studerar. Linneuniversitetet är utspritt på flera håll i Kalmar. Jag (medieprogrammen och ekonomiprogrammen) är i en byggnad som heter Kalmar nyckel. Den är längst från stan av Linneuniversitetets byggnader. Andra byggnader är väldigt nära centrum. Så det beror helt på vad man ska plugga vilket som blir närmast att bo. Det finns superfina studentlägenheter PRECIS vid Kalmar nyckel, men då måste man vara snabb som attan där i början när KalmarHems bostadsportal öppnar. De är nya och fräscha och är verkligen precis intill skolan. Annars är området Malmen supernära/i stan. Oxhagen är också helt okej nära båda stan och skolan. Berga är inte alls poppis. Långt från både stan och skolan och majoriteten av lägenheterna är gamla och slitna. Kram på dig och lycka till! :)
Beautyfreaks

2015-03-15 @ 15:35:31

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0