23:58 Recension: Swiss Beauty Pearls

Hej på er! Jag nämnde den här produkten i min senaste stora haul-video. Det är alltså ett kosttillskott från Swiss Clinic som jag fått möjlighet att testa via Buzzador (mer information hittar du HÄR) och jag tänkte dela med mig av mina tankar och åsikter om produkten. Jag är över huvud taget inte tvingad till att skriva en recension om den här produkten utan vill bara dela med mig av mina upplevelser av den till er.
Bild från Swiss Clinic:s hemsida.

Kosttillskott måste vara bland det absolut svåraste att recensera i skönhetsvärlden. Saker man äter påverkar alla olika och under en hel månad kan man ha ändrat både sömnrutiner, mat- och träningsvanor – vilket allt påverkar kvalitét på hud, hår och naglar. Ha det i tankarna när ni testar kosttillskott.

MINA TANKAR KRING OLIKA DELAR AV PRODUKTEN:
 
Utseendet: Både förpackningen och utseendet på kosttillskottet känns lyxigt. I stället för vita tabletter eller missfärgade kapslar är det ljusa och mörka lila pärlor man sväljer. En på morgonen och en på kvällen. Att de är färgade kan kännas lite knasigt i början, men det bidrar till en lyxigare känsla och jag ser det som att företaget tänkt ett steg längre och ansträngt sig lite extra. Enda negativa med förpackningen är att den lila boxen med pärlkartorna som ni kan se på bilden ovan sitter aningen tajt i den vita omslutande förpackningen, vilket gör det lite krångligt att få ut.
 
Ingredienser:
Pärlemoskimrande pärlan:
Havtorn (fruktolja) – Rik på Vitamin C som bidrar till vacker hy
Omega 7 – Hjälper till att reparera och återställa huden till sitt normala skick
Omega 3 – Bidrar till ökad rörlighet i kroppens leder samt ett starkt och välmående hår
Omega 2 – Även kallat "Squalene", bidrar till mjuk och smidig hud
Vitamin A – Underhåller och förbättrar din huds tillstånd
Vitamin E – Skyddar kroppens celler från oxidativ stress och angrepp från fria radikaler
 
Mörkvioletta pärlan:
Betakaroten (Advanced formula) – Ombildas till Vitamin A i kroppen och bidrar till frisk och vacker hy
Lutein – Stödjer din ögonhälsa. Fungerar även som ett pigmenterat näringsämne
Selenium – Bidrar till starkare naglar och normal hud
Zink – Bidrar till ett välmående hår och starkare naglar
Vitamin A – Bidrar till normal hud
Vitamin E – Skyddar kroppens celler från oxidativ stress och angepp från fria radikaler
 
Valet av ingredienser är väldigt positivt, tycker jag. Det är ingredienser som de flesta av oss känner igen och som vi upprepade gånger fått bekräftat är nyttiga för oss. Känns som man lagt allt krut som går i de här små pärlorna när man ser vilka ingredienser de innehåller.
 
Effekt på...: Det är svårt att recensera en produkt efter endast en månad när det står att full effekt ses efter två till fyra månader. Anledningen till att jag gör det nu ändå är för att erbjudandet på Buzzador endast gällde en beställning, alltså för en månads kosttillskott.
 
...håret: Jag kan inte säga att jag sett effekt på håret eftersom det inte hinner växa så mycket på en månad.
 
...huden: Jag brukar inte ha problem med finnar så jag kan inte säga om det blivit en förbättring på just den fronten heller, men jag har definitvt märkt att mina vanligtvis torra partier kring näsan som uppstår när det är kallare ute inte längre existerar. Området kring näsan fjällade innan jag började äta kosttillskottet så jag vill tro att det hjälpt till på den fronten. Min hy har alltså blivit mer återfuktad vilket är ett stort plus och gör att jag slipper smörja med diverse produkter och ha problem när jag sminkar mig på morgonen. Även mina händer som brukar bli supertorra och spricka vid den här tiden på året håller sig fortfarande återfuktade, trots att jag inte börjat använda handkräm än.
 
...ögonfransarna: Även fast jag inte sett effekt på just håret så vill jag påpeka att mina ögonfransar (som jag nämnt tidigare lossnar som galningar vid perioder jag är väldigt stressad) har växt sig tätare i just de problemområdena, vilket jag är väldigt tacksam för.
 
...naglarna: Naglarna vet jag inte om de har blivit starkare eller inte. Har hyfsat starka naglar i vanliga fall också, men om det är någonting speciellt jag tänkt på så är det att de inte skivar sig lika mycket som de brukar göra vid kallare väder. Dock ingen markant skillnad.
 
Pris: Jag betalade 199 kronor i stället för 799 kronor som är ordinariepris. Swiss Beauty Pearls säljs dock för kampanjpriset 499 kronor just nu på Swiss Clinic:s hemsida.

SLUTSATS: Hade kosttillskottet, som räcker i en månad då man tar en pärla på morgonen och en på kvällen, alltid kostat 199 kronor hade jag definitivt fortsatt köpa det. Produkten känns lyxig både till utseende och val av ingedienser och jag ser skillnad framförallt på min vanligtvis torra och fnasiga vinterhud kring näsa och händer. 799 kronor känns dock löjligt dyrt och orimligt för mig som är student att köpa. Då väljer jag hellre att köpa de gamla vanliga Silica-kapslarna som är betydligt billigare. Så produkten i sig får en tumme upp, men det slutgiltiga ligger väl ändå i om man kommer att köpa produkten igen? Och där är svaret tyvärr nej, på grund av det saftiga priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0