22:50 Ångest och YouTube-tips

Ibland blir jag arg på mig själv. Typ som ikväll. Jag borde ligga i sängen nu och sova, men istället sitter jag här. Ibland tar ångesten över helt enkelt, och jag KAN inte somna om jag inte skrivit något här. Jag vet att ni har förståelse, men det är ändå något som gnager inom mig. Idag avbröts min video IGEN, efter ca 3 timmar. Och jag har virus på min dator. Jag orkar inte.
 
Istället får ni ett YouTube-tips från mig. En superbra video på en hel look som passar sig bra nu till jul och nyår. Till ex. om man ska iväg på någon festligare tillställning eller kanske julbord? 
 
 
Skulle ni vilja se en speciell sminkvideo nu till jul/nyår? Ge mig/oss idéer!

Kommentarer
Postat av: Ella

Kan inte du eller Dejana göra julnaglar i nån video/ inlägg? Skulle vara super eftersom jag snart fyller år och min syster, julafton,julbord,julskolavslutnig JUL och NYÅR.. (eller så kanske ni kan göra nyårsnaglar eller bådeoch:)!!:D

2012-11-23 @ 15:49:30
Postat av: Maya♥

Fin blogg!
Vill du göra ett länkbyte? :)

2012-11-23 @ 18:12:28
URL: http://mayaarvo.blogg.se
Postat av: Jenny

Jättefin fin blogg! Själv ska jag sminka mig extra fint till nyår är med i en smink klubb som man får 5 smink produkter varje månad i en fin låda checka in sidan vettja;) glossybox.se

2012-11-23 @ 22:13:31
URL: http://jennnypettersson.blogg.se
Postat av: Janna

Kan ni inte göra en video där ni sminkar varandra?

2012-11-24 @ 12:42:04
URL: http://jforever.blogg.se
Postat av: E L I N F E L I C I A S

fint!

2012-11-24 @ 13:19:39
URL: http://elinfelicias.blogg.se
Postat av: Frida

Hej! Detta inlägg kanske inte är det bästa för mig att kommentera på eftersom du frågade om tips på jul/nyår sminkning.. Men whatever, vi kör ändå!
(Jag har en tendens att skriva alldeles för långa och onödiga kommentarer men ni får stå ut ;))

Men okej, jag är intresserad av smink och jag tycker ändå att jag är helt ok på att sminka.. Har ingen speciell utbildning utan lär mig av bloggar som er och andras, men jag är ändå grym (enligt mina vänner) hehe.. Dock har jag ett problem.. Mina vänner vill att jag ska sminka dem till balen nästa år och eftersom jag älskar att sminka andra tackade jag såklart ja! Men eftersom det är ett stort event så vill jag itne göra bort mig.. (Jag kommer att provsminka dem en gång innan så var lugna!)

Men okej, nu till problem 1.. En av mina bästa vänner är väldigt ljus i hyn med miljontals fräknar. Hon har en jättefin mörkblå ögonfärg och är blond. Dock HATAR hon sina fräknar så hon döljer dem under tjockt lager smink.. Hon vet att hela vårt "gäng" älskar hennes fräknar men hon klarar inte av att visa dem. Jag har sagt till henne att jag vill sminka henne någongång hemma där jag får visa upp hennes fräknar så får hon se, det har dock inte blivit av än.. Men på balen kommer hon förmodligen vilja täcka dem.. Hur tusan ska jag kunna handskas med det? Och även färger, vad passar de som är riktigt ljusa i för färger?

Problem nummer 2.. En annan av mina bästa vänner är iranier med en väldigt gulaktig hudton. förut när jag sminkat henne har jag sminkat rätt neutralt eftersom hon inte gillar för mycket i bruna nyanser men de typ.. försvinner på henne.. Sedan sminkade jag henne till halloween nu i svart sotning vilket hon passade sjukt bra i! Dock kanske inte det är bästa sminkningen till balen..

Okej, för att summera detta så skulle det vara kul med ett inlägg där ni berättar om vad olika hudtyper passar i för färger. Helst till ett finare evenemang (som balen) också..

Hoppas ni orkade läsa igenom detta.. Ha det bra! Puss

2012-11-24 @ 13:36:14
Postat av: Fideli <3

Jag skulle vilja se en mer naturlig jul och nyårs sminkning. Och en glittrig och en rödaktig sminkning.

2012-11-25 @ 11:59:41
Postat av: Hannah

dejana varför lägger du inte ut videor på youtub så mycket

2013-01-02 @ 17:42:19

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0