15:18 Video: Fransmarkering

Här har ni en video där jag visar hur man gör det som kallas fransmarkering! Det är ett litet knep som gör stor skillnad och jag hoppas att ni som haft frågetecken i huvudet när ni hört eller läst ordet fransmarkering får svar när ni ser videon.
 

Hoppas ni gillar det. Kram på er!

UPDATE 22.09: Jag läser faktiskt på en del och testar innan jag skriver eller tipsar om saker i bloggen så det finns ingen anledning för några av er att "rätta" mig. Om ni gör på ett annat sätt och det funkar så är det fine, men det är inte mer rätt för det. Aneldningen till att jag använder mascara och inte geleyeliner eller kajal är för att mascaran inte glider över huvud taget, vilket till exempel kajal oftast gör, utan sitter verkligen på plats. Och ja, fransmarkering är inte på själva vattenlinjen utan mellan vattenlinjen och eyelinern (precis vid fransrötterna), men för att komma åt det området måste man ju börja vid vattenlinjen och trycka produkten uppåt. Jag kan även meddela att jag inte är den enda som använder mig av den här metoden. Även Linda Hallberg som är utbildad makeup-artist och driver Sveriges största sminkblogg gör så här, så helt fel har jag nog inte hörni. ;)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Bra video! :D Visste inte detta knep.. men nu får jag ta och testa det! ;)

2012-11-12 @ 17:27:10
Postat av: Anonym

Hej fin blogg älskar era videosar på youtube :D

2012-11-12 @ 18:58:26
URL: http://www.appelberg.blogg.se
Postat av: blivande makeup artist

Det där är inte fransmarkering! fransmarkering är när man med hjälp av en snedskuren borste lägger t.ex. geleyeliner på övre fransraden, inte vattenlinjen. Det markerar fransraden och fungerar som en barriär mellan ögat och ögonskuggan. :)

2012-11-12 @ 19:01:48
Postat av: Makeup artist

hej du är jätte duktig på att sminka , men jag tror det är bättre och kanske lättare och du gör det med en kajal penna , alltså gnuggar pennan mellan fransarna, det har jag lärt mig som mankeup artist ;)

2012-11-12 @ 19:57:01
Postat av: Lina

Åh va jag älskar eran blogg! Era smink tips och videos är ju helt underbara! kram :)

2012-11-12 @ 21:08:15
URL: http://linaochmartasliv.blogg.se
Postat av: Alicia

Jäklar vad smart! Det ska jag definitivt köra på! Har världens glipa, tack för tispet!

2012-11-12 @ 23:57:04
URL: http://aliciastyle.blogg.se
Postat av: Sofia

Måste inleda med att säga att det sista du skrev som "update" låter väldigt drygt och "knowitall" som att du skulle vara himla mycket bättre än oss som läser din blogg -
Och om du dessutom kollar ordentligt på Linda Hallbergs metod så är hennes fransmarkering endast mellan ögonfransarna och fyller tomrummet medan din fransmarkering är på vattenlinjen och lämnar en glipa - så kom inte o säg att det är samma för det är bara du som gör bort dig när du reagerar på tips och knep från dina läsare på detta sätt.
Dessutom hade du inte fått en enda negativ kommentar om denna videon, ändå måste du ta till försvarsposition, för att någon ger tips tillbaka på hur du kan göra det ännu bättre?

2012-11-13 @ 01:43:10
Postat av: Ines

Men om ni vet vad fransmarkering är så behöver ni inte ens kolla på videon. -.-
Själv lärde jag mig något och det funkade asbra.

2012-11-13 @ 06:53:28
Postat av: :)

Men om du nu vet hur man gör så fine va bra! Då behöver du inte kommentera här dejana får göra på sitt sätt du får göra som du vill
Ps älskar eran blogg den äger, får all er information av er och det är super!

2012-11-13 @ 15:48:01
Postat av: sofia

Bra update. Om det låter drygt, OCH?
Som era kommentarer då...
Sedan skrev hon ju att hon såklart accepterar att det finns andra sätt som fungerar.

2012-11-13 @ 16:16:17
Postat av: Elin Kilman

jättebra video!

2012-11-13 @ 18:27:15
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: Julia

Men självklart finns det ju flera andra tips och knep som går att dölja den lilla glipan, men så gör Dejana, och andra får lära sig av henne, även jag! Och denna metod funkar också för mig superbra, och en annan metod kanske passar bättre för er som gnäller och håller på! Men om ni ändå kan detta från förut, eller på något annat vis, så då behöver ni ju inte se videon, eller hur? Eller var ni nyfikna ändå kanske? ;) Säj något positivt istället för negativt så är alla glada!!

Och nu till dig Dejana, du och Louise har världens bästa skönhetsblogg och jag inspireras så hiimla mycket av er, och lär mig jättemycket av er blogg :) Ni sminkar så himla vackert och har så bra knep och ideér ;) Keep up the good work! ♥ Älskar er blogg!!!!♥♥♥♥

2012-11-13 @ 19:06:23
URL: http://juliaochhenneskamera.blogg.se
Postat av: Matilda

Har ni använt er av morrocan oil nån gång? Isåfall, vad vad tycker ni om det? :)

2012-11-13 @ 19:28:28
Postat av: Sofia

Måste bara försvara mig och säga att jag först hade lämnat en snäll, glad och trevlig kommentar som jag trodde kunde hjälpa Dejana att titta lite extra på fransmarkering, men så skriver hon denna update?
Klart att jag tycker det känns drygt att motsvara sina läsare på det sättet?
Tycker också att Dejana är otroligt duktig, och verkar vara en supergó tjej. Min enda åtanke från början var att ge ett tips för att jag trodde att hon var intresserad av att utvecklas ytterligare!

2012-11-13 @ 20:46:49
Postat av: Pernilla S

Jag använder också mig utav mascara när jag gör fransmarkering, och på precis samma sätt som Dejana gör i videon.

Eftersom jag använder linser och är rätt känslig i ögonen då, så tycker jag inte om att använda kajal då det stör i mitt öga och kladdar lätt av sig på linserna. Men däremot klarar jag av att sätta mascara som fransmarkering, det stör inte mina linser/ögon men jag slipper ändå den där glipan som inte mascaraborsten kommer åt. Och det blir ju att man lägger det mellan fransarna och inte på vattenlinjen, däremot kan det kladda av sig och lägga sig på vattenlinjen men det kan man ju ta bort med en tops, det brukar då jag göra. :)

Men det finns ju olika sätt på hur man kan göra, precis som hur man kan lägga en eyeliner till exempel. Men jag vet att jag gör precis som Dejana, eftersom jag sett det tipset i några andra sminkbloggar. :)

2012-11-14 @ 13:17:11
URL: http://pernillaha.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag vill bara säga att detta visst är fransmarkering! Jag går makeup stylist på gymnasiet och vår lärare lärde oss detta för några veckor sen och hon är utbildad makeup artist, samt det står i en sminklärobok! grym blogg!

2012-11-15 @ 14:15:10
Postat av: Anonym

smart att använda en mascara! alla har faktiskt inte en geleyeliner

2012-11-18 @ 13:12:51
Postat av: ellen :D

tack!! har alltid gjort det med kajal men det bara rinner bort och har inte hittat nån hyfsat billig kajal som inte rinner, så tack! visste inte att man kunde göra det med mascara!! :D

2013-01-06 @ 22:09:35

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0