15:53 Nyslingad Louise!

Jag tänker inleda detta inlägget bara med att säga att Dejana åker till Tyskland på en skolresa, IDAG. Så ni är medvetna om detta! Alltså kommer ni inte se mycket av henne här i veckan, men hon kommer hem till helgen.
Nu på senaste tiden har jag fått en kick på solblekt, långt och lockigt hår. Därför var jag en sväng hos frisören i torsdags och fick mitt hår folieslingat för första gången! Folieslingor är bra på det sättet om man har långt och tjockt hår. Sedan är det en bra metod om man vill ljusa upp HELA håret och inte bara överhåret (som det blir om man slingar med en hätta).

Jag är i alla fall supernöjd och tänkte visa er resultatet! Det blev väldigt ljust men precis som jag tänkt mig. Jag klippte mig inte den här gången och frisören plattade mitt hår, så nu fick jag också se min "riktiga" längd, eftersom att jag har självlockigt hår i vanliga fall. Jag plattar mitt hår väääldigt sällan så när jag väl gör det är det alltid roligt med lite nya frisyrer. Till ex. mittbena som på bilderna nedan!

Såhär blev resultatet! Ni får ursäkta det fina posandet i olika speglar, haha..

Såhär såg mitt hår ut innan - självlockigt med utväxt och lite olika nyanser av blont.

Självlockigt och burrigt! Och med den gamla färgen. Här ser den dock väääldigt mycket ljusare ut än vad den var. Jag var nästan brunhårig i underhåret och i botten!

För er som undrar så kostade det 750 kr att slinga håret. Jag vet, det låter SÅ mycket men jag tycker definitivt att det var värt det. För nu har jag ljusat upp HELA mitt hår och inte bara överhåret. Samt att jag fick bort en fet utväxt och slapp göra det hemma!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och tvätta håret så får jag se hur slingorna ser ut när mitt hår är naturligt. Ha en fin dag i solen! Pussar.

Kommentarer
Postat av: Hair et cetera

Fint!

2012-05-27 @ 17:02:18
URL: http://Hairetcetera.blogspot.com
Postat av: Caroline

750 kronor är väldigt billigt för att slinga håret!! Jag var hos frissan i förrgår och gjorde folieslingor och jag fick betala 1400...DET är riktigt dyrt! Hade varit glad ifall mitt kostade 750 :-) men tycker ändå att det är värt att gå till frisören och slinga, blir så mycket bättre resultat. Du blev i alla fall superfin i håret!

2012-05-27 @ 18:28:24
URL: http://carolinews.tumblr.com
Postat av: Lindsey

Im American, and have no clue what it says, but your hair is beautiful:)

2012-05-27 @ 18:39:58
Postat av: Lindsey

Im American, and have no clue what it says, but your hair is beautiful:)

2012-05-27 @ 18:40:21
Postat av: Lindsey

Im American, and have no clue what it says, but your hair is beautiful:)

2012-05-27 @ 18:40:40
Postat av: Lindsey

Wow my comments are jacked up O_o

2012-05-27 @ 18:41:44
Postat av: Nathalie Nilsson

Hmm mitt hår kostar 1495 kr att göra haha :O hela håret alltså, så var glad att du fått det för 750 kr

2012-05-28 @ 10:30:35
Postat av: Tyra

Hej jag undrar om ni inte skulle kunna visa några bra håruppsättningar man kan ha på balen?? :)

Jag börjar få lite panik för har ingen aning om hur jag vill ha det.. Har hår lite nedanför axlarna så gärna frisyrer för lite kortare hår oxå vore jättebra, tror även fler skulle uppskatta det :)

Tack för en superbra blogg tjejer! :D

2012-05-28 @ 18:00:45
URL: http://tyrajohanna.blogg.se/
Postat av: Guaba

Snyggt det blev! :D

2012-05-28 @ 20:59:08
URL: http://guaba.blogg.se/
Postat av: Hedda

Snyggt det blev! Jag skulle dö för ditt hår!! super fint är det! Jag har lite själv fall så vissa dagar är mitt hår nästan rakt och andra dagar är det rätt så lockigt, har du något tips på hur man kan få lockigare hår utan att locka med locktång? Superblogg förresten<3

2012-05-28 @ 21:29:39
Postat av: aaaangelika.blogg.se

Det blev fint!

2012-05-29 @ 20:50:21
URL: http://aaaangelika.blogg.se/
Postat av: amanda

Hej Louise! Du har väl gjort en självfallsvideo, men jag hittar inte den, var är den??? :(

2012-05-30 @ 20:28:07
Postat av: Lovisa

Hahaha, jag var också på skolresa i Berlin i veckan och såg dejana! Kunde dock inte hälsa eftersom att vi var väldigt stressade men jag såg henne på Berlins station utanför toaletterna och hon sa typ "Sarah!" english accent och skrattade känner mig som en stalker , hahaha , vääldigt coolt ;) hoppas att du hade det kul Dejana för det hade jag i Berlin ;)



Och Louise, ditt hår blev sjukt snyggt! Har med precis slingat mitt vanliga gråblonda svenssonhår ljusare, väldigt nöjd , tack för en bra blogg :D

2012-05-31 @ 13:05:04

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0