22:15 Vaxa överläppen?

Yes box! Jag personligen föredrar att göra detta med de redan förberedda vaxremsorna från Veet. Man slipper värma vaxet, vilket kan leda till att man bränner sig och tar dessutom onödigt lång tid, och det är inte lika klabbigt. Supersmidigt helt enkelt. Nedan visar jag steg för steg hur jag gör när jag vaxar överläppen med de här remsorna.


Veet EasyGrip Ready-to-Use Wax Strips
99 kr. för 20 remsor (10 st, men när man drar isär en blir det ju två)


1. Jag börjar med att klippa den stora remsan (som är stor eftersom den egentligen är till för att vaxa benen, armarna eller bikinilinjen) i små bitar som passar överläppen.


Egentligen behöver man bara klippa ut en liten remsa eftersom det blir två när man drar isär dem sedan, men jag klippte två för att få en jämn bit i mitten istället för det rundade i kanten.


2. Värm remsan mellan fingrarna så att vaxet blir mjukt och klistrigt.


3. Dra isär remsorna så att de blir redo för användning.


4. Applicera en av remsorna på ena sidan av överläppen, i hårets riktning (viktigt!) och tryck lite på remsan, också medhårs.


5. Ta tag i ytterkanten av remsan där det inte finns något vax och ryck, så snabbt du bara kan, av remsan mothårs. Det svider till lite, men går över hyfsat snabbt. Får man överflödigt vax kvar kan man antingen använda de våta servetterna som kommer med eller vanligt sminkborttagningsmedel/ansiktsskrubb/ansiktstvål och varmt vatten.


6. Man blir oftast ganska röd precis efter vaxning, därför rekommenderar jag att vaxa överläppen på kvällen. Då ser ingen det och rodnaden försvinner till morgonen.


7. Fram med Aloe Vera-gelen...


...och smörj överläppen för att påskynda att rodnaden går ner.


8. Efter att ha sovit är rodnaden helt borta och jag är fjunfri! Sminkfri dessutom, haha.

När det kommer till överläppen föredrar jag att vaxa just för att det inte är lika smärtsamt som trådning eller användning av epilator. Dock gillar jag inte att vaxa benen eftersom det inte alls blir lika lent som när man rakar och mina armar och armhålor epilerar jag.

För er som undrar om håret blir mörkare när man vaxar/epilerar/trådar överläppen: Det är olika från person till person! Dock är det ju så att börjar man med detta är det ju stor chans att man gör det regelbundet eftersom man oftast inte bort hår en gång i livet och sedan aldrig igen, haha. Det är någonting man gör regelbundet så även om det blir aningen mörkare spelar det ju ingen roll om man ändå kommer fortsätta med att ta bort det. Si? Har ni dock bara lite ljusa fjun som knappt syns tycker jag inte att ni ska börja ta bort det. Det är helt onödigt.


Kommentarer
Postat av: Beautyobsession-en SKÖNHETSBLOGG

ser smärtsamt ut!, men vad gör man inte för skönhet;)

2012-03-19 @ 22:48:12
URL: http://beautyobsession.blogg.se/
Postat av: Jeen

Åh, vaxade också alltid överläppen förut, men det gjorde så ont så jag slutade :P (rakar istället, fy mig..)

Men du vet att det finns en paket som är till för överläppen va? Med mycket mindre remsor så du slipper klippa isär dom :)

Kram Jeen!

2012-03-19 @ 23:12:15
URL: http://blogg.by/jeen
Postat av: Maja Janson

Hur ont gör det att epilera? Vad andvänder du för ngn, hur mkt kostade den?

Vaxa eller epilera?

2012-03-20 @ 00:09:22
URL: http://majanson.blogg.se/
Postat av: Pia (Glitzy Gloss)

Aj aj, det ser ut att göra ont :)

2012-03-20 @ 11:55:25
URL: http://glitzygloss.wordpress.com
Postat av: Julia

JAAA!



Nu slipper jag noppa:D

2012-03-20 @ 16:29:40
URL: http://gleemee.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du något tips på hur man kan fixa ögonbrynen?

Jag har nämligen ganska "stora " (enligt mig är dom det iallafall)

Ögonbryn och nästan ingen form på dom ... Typ som bara två sträck:/ jag vill ha lite mer som dig i slutet så att det går upp lite där eller vad man ska säga:) har du något tips på hur man kan göra så man får så och så att det inte gör för ont och blir för rött:)



Kram!

2012-03-20 @ 16:44:54
URL: http://annastockelid.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du något tips på hur man kan fixa ögonbrynen?

Jag har nämligen ganska "stora " (enligt mig är dom det iallafall)

Ögonbryn och nästan ingen form på dom ... Typ som bara två sträck:/ jag vill ha lite mer som dig i slutet så att det går upp lite där eller vad man ska säga:) har du något tips på hur man kan göra så man får så och så att det inte gör för ont och blir för rött:)



Kram!

2012-03-20 @ 16:45:31
URL: http://annastockelid.blogg.se/
Postat av: Emma L

Det ser ut att göra ont!

2012-03-20 @ 17:03:42
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Postat av: Anonym

Detta har inget med inlägget att göra, men jag har en liten fråga.

Har sett att ni handlar mycket på Second hand, och ibland får ni ju tag på riktigt snygga saker! Vi har myrorna i min stad, men jag vågar typ inte gå dit. Jag är typ rädd att folk ska tycka att jag är typ fattig eller konstig eller någonting :S Jag tycker inte det, men jag är för feg för att gå dit. Liksom att gå runt på stan med en påse som det står myrorna på... Har ni några tips?

2012-03-20 @ 18:07:21
Postat av: Linnea

Nu har ju Gina Tricot lanserat några av sina beautyprodukter, skulle inte ni kunna testa någraav dem (helst mascarorna!) och ge en liten recension på dem? Skulle vara jättebra! :D Ha det bäst!

2012-03-20 @ 18:23:18
URL: http://iindependence.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har testat att vaxa överläppen en gång med Veet, fast det var sådana som var just till för överläppen. Det gjorde fruktansvärt ont och jag var svullen i typ 5 dagar.

Tänkte om ni vet ifall det finns något mindre smärtsamt sätt? Har hört att det finns som en liten kräm eller något man köper till överläppen, så låter man det va på överläppen några minuter, sedan bara tar man bort det så är håret också borta. Är detta bra? Har ni testat?

Tacksam för svar!

2012-03-20 @ 19:06:55
Postat av: B

Angående en artikel om

Lumene Artic Aqua Deep Hydration Eye Gel

Tror du det funkar även på ''permenenta'' mörka ringar/ svullnader under ögonen!?

Det skulle hjälpaa väldigt mycket om jag fick ett svar! TACK

2012-03-20 @ 20:41:44
Postat av: Anonym

Kan du recensera Sensi spring-tweezer? (finns på eleven.se) Har funderat på att köpa den nämligen, men är lite osäker på om den verkligen fungerar.

2012-03-21 @ 06:44:56
Postat av: Nathalie

man ska undvika vax för benen till överläppen för det vaxet är mycket starkare och kan bränna och fräta på huden, en jag känner fick brännsårs liknande utslag :((

2012-03-21 @ 20:52:08
Postat av: Sara

Får du typ röda prickar när du vaxar dig? Jag får det varje gång jag vaxar överläppen, dom ser ut typ som pytte pyttesmå finnar och dom gör jätteont :(

2012-03-22 @ 19:29:07
URL: http://www.nattstad.se/sarisvonawesome
Postat av: Hanna

Hej, var köper du Aleo vera krämen någonstans? :)

2012-03-25 @ 21:46:14
Postat av: Fannie

Hur ofta gör du detta?



JÄTTE glad för svar, kramis <3

2012-03-25 @ 23:39:37
Postat av: Fannie

Hur ofta gör du detta?



JÄTTE glad för svar, kramis <3

2012-03-25 @ 23:40:18
URL: http://fanniecharlotta.blogg.se/
Postat av: Lenore

Jag har bara testat deras flytande vax med separata remsor för överläppen, men det funkade inte alls. Det här verkar mer lovande! Hur är det med korta strån? griper det tag? Man vill ju inte gå runt med en blivande mustasch bara för att vänta!

2012-03-31 @ 22:14:17
URL: http://lenoresmakeup.blogg.se/
Postat av: Emma

hej jag älskar era videos och er blogg!! ni äger !!

En fråga. har ni några tips på hur man får en bra blogg..

love you tacksam för svar !!

2012-04-07 @ 18:50:59
Postat av: Yrsa

Vaxade första gången igår, har tvekat i hur många år som helst (typ 5 år..) på om jag ska ta bort fjunen eller inte, eftersom de var ljusa, men MÅNGA!
Och jag är såå glad att jag gjorde det! Och det gjorde inte alls ont! Men jag fick inte bort vax resterna.. vare sig med ansiktsskrubb, sminkborttagningsmedel eller vanlig tvål. provade även kokosolja som hjälpte lite.. fortfarande klibbig nu dagen efter.. tips? :)

Svar: Testa med en oljebaserad sminkborttagning, för vattenfast smink. :) Kramar! /Dejana.
Beautyfreaks

2012-09-15 @ 06:53:17
URL: http://arbelund.blogg.se
Postat av: sara

hej vad e det för gel du smörjar på efter ?

2013-06-26 @ 10:28:27
Postat av: Claudia

socker vax ger aldrig irritation eller rodnad.Bäst är att satsa på permanent hårborttagning med enzymer.
http://eazy.nu/vaxning/

2014-02-23 @ 16:48:03
Postat av: Sandra

Hej googlade lite på internet ang vaxning och kom till din blogg, så tänkte kan fråga dig och hoppas på att du kommer svara under min kommentar sen, även fast detta inlägg är gammalt. Jag hade lite fjun i början på överläppen men vaxade en gång och nu är de svarta grova strån, men jag är rädd att om jag vaxar igen så kommer det bli som svarta prickar innan jag kan vaxa igen ? Hur är det för dig? Hur ofta måste du vaxa? hur ser det ut innan du kan vaxa igen? har håret blivir värre alltså mörkare och grövre eller är de ljusa strån? Är väldigt mörk.
Skulle bli otroligt tacksam för svar.

Svar: Jag vaxar inte längre, utan använder epilator. Men precis som med vaxning så drar det ut stråna från rötterna. Mina strån är nog grövre än innan jag började med det, men det blir ändå aldrig några svarta prickar. Det är bara att när de väl växt ut en bit gör jag det igen. Börjar man vaxa eller epilera överläppen får man i princip räkna med att fortsätta med det. Är man inte villig att göra det så rekommenderar jag helt enkelt att låta bli så att hårstråna inte blir grövre om man ändå inte tänkt fortsätta med det. Hoppas du fick svar på din fråga! Kram på dig :) / Dejana.
Beautyfreaks

2015-04-07 @ 14:45:46

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0