18:12 Nytt från Dr. Lipp

Dr. Lipp Original Nipple Balm For Lips
15 ml, 98 kronor
Finns på Allice.se


Dr. Lipp är ett 100 % ekologiskt, återfuktande balsam med flera användningsområden.

Från början användes Dr. Lipp som bröstvårtssalva av ammande mammor, men nu har det visat sig att Dr. Lipp dessutom är ett helt fantastiskt läppbalsam. Det fungerar faktiskt utmärkt på alla typer av torr hud och kan till och med smörjas på eksem!

Dr. Lipp är en ren och hypoallergen naturprodukt utan vare sig lukt eller smak. Den innehåller varken alkohol, parabener, färgämnen eller parfym! Balsamet är så rent och effektivt att det till och med kan användas på nyfödda spädbarn, och det är därför som ammande mammor gärna smörjer det på bröstvårtorna!

Dr. Lipp är en av naturens bästa återfuktare. Vetenskapliga tester har visat att huden återfuktas med upp till 40 % på en timme. Hudläkare rekommenderar Dr. Lipp mot alla torra hudfläckar, på till exempel läppar, bröstvårtor, nagelband, armbågar och fötter, och till och med mot kluvna hårtoppar.

Dr. Lipp är en favorit inom Londons modevärld. Makeupartister älskar Dr. Lipp eftersom det sitter i så länge och gör läpparna extra glansiga – ett måste vid alla modefotograferingar och oumbärligt i sminkväskan!

Om du smörjer in läpparna innan du går och lägger dig, sitter det fortfarande kvar på morgonen! En sexig unisexprodukt som säljs i en praktisk och lätthanterlig tub på 15 ml.

GLÖM INTE att ni fram till 31 mars får 15% rabatt på Allice.se om ni använder rabattkoden "Beautyfreaks" i kassan.
En intressant produkt som jag fått testa. Först tänkte jag att "jisses, nästan 100 kronor för ett litet läppbalsam på 15 ml", men jämför man det med att man faktiskt regelbundet köper mascaror på cirka 10 ml. för 160 kronor är det ju väldigt prisvärt. Konsistensen är som ett läppglans och ser även ut så på läpparna, men efter bara någon minut känns det precis som ett vanligt läppbalsam. Tummen upp för att det är helt organiskt, parfym-. färg- och parabenfritt! Jag har dock inte testat detta på något annat än läpparna för en läppglans-konsistens är ingenting jag gärna vill smörja mina bröstvårtor eller mitt hår med (haha!), men jag kan tänka mig att det är super på nagelbanden! Någon av er som äger denna? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Lina

Den är grym! Håller jättelänge och är dryg.

2012-03-15 @ 20:08:40
Postat av: Emma L

Den verkar bra :)

2012-03-15 @ 20:36:23
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Postat av: Pia (Glitzy Gloss)

Den har jag haft ögonen på, kanske värd att prova?

2012-03-16 @ 08:42:01
URL: http://glitzygloss.wordpress.com
Postat av: MANDOSA - kläder bilder musik

Verkar sjukt bra, värt att testa nån gång kanske :)

2012-03-16 @ 10:31:07
URL: http://mandosa.blogg.se/
Postat av: Celia

Oj vilken reklam det vart här då :)

2012-03-16 @ 11:39:38
Postat av: Filippa | En Fotogalen Tjej

Er blogg är bäst ;D

2012-03-16 @ 19:01:10
URL: http://www.beautyphotos.bloggplatsen.se
Postat av: Peg

Kan inte ni recensera Gina Tricots smink?

Er blogg är sjukt bra btw! :D

2012-03-17 @ 12:40:54
Postat av: Johanna

fina tips :)

2012-03-18 @ 20:48:05
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: olivia

jag kan inte se några av era bilder på bloggen;(

er blogg är grym btw;D<3

2012-03-23 @ 16:06:36

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0