15:02 Balsminkning Nr 2: Smokey blues

Den andra tjejen jag sminkade till studentbalen i Söndags var finfina Elin! Hennes klänning var mörkblå och hon ville ha en sminkning i blåa och silvriga toner. Lite mer festligt och mörkare än vad hon vanligtvis är van vid! Jag var noga med att behålla sminkningen ganska nedtonad ändå, för att inte ge intrycket av en blåtira typ, haha.
Vi blev båda väldigt nöjda med resultatet & sminkningen gjorde sig jättefin med Elins hår och accessoarer!

Jag började som vanligt med att lägga en ögonskuggsprimer över hela ögonlocket, för att vara säker på att ögonskuggan skulle sitta på plats under hela kvällen. Sedan började jag med att applicera en ljus, vit skimrig ögonskugga över hela ögonlocket. Efter det fortsatte jag med en silvirg skugga på mitten av ögonlocket, och la en mörkblå skugga bredvid (som ser lite mer turkos ut på bilderna). För att mörka ner i ytterkanterna av ögonlocken använde jag mig av en vanlig, matt svart ögonskugga. Efter det applicerade jag svart kajal längs övre fransraden, och avslutade det hela med att applicera enskilda lösögonfransar i ytterkanten av fransraden. Mascara på det och voilá!

Och såhär såg Elin ut i helhet tillsammans med sin pojkvän & baldejt:

Himla fina tycker jag!


 

 


Kommentarer
Postat av: sellwins skönhetsblogg

Fint :D

2012-06-15 @ 15:44:43
URL: http://www.sellwin.se
Postat av: Emma

Fint!

2012-06-15 @ 21:20:34
URL: http://myboringhair.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag ska på begravning nästa vecka och undrar om ni kan ge förslag på någon sminkning, håruppsättning och lite olika outfits man kan ha? Skulle vara jätte snällt eftersom jag inte har en aning om hur jag ska se ut!



Eran blogg e jätte bra och ni verkar vara två underbara tjejer! :)

2012-06-15 @ 21:57:18
Postat av: Louise

Jätte fin sminkning klänningen var också jätte fin!



PS:gå gärna in på min blogg!!!

2012-06-16 @ 10:53:15
URL: http://lolouise.devote.se
Postat av: Anna Klara

Jag har ett tips åt er, som jag grymt gärna skulle vilja att ni provade och sedan skrev om: Balsammetoden! Jag har skrivit lite om det i min blogg, men det finns mera information på lockig.se .

Det skulle vara grymt kul om båda/någon av er provade det här och skrev om det samtidigt!

Kram

2012-06-16 @ 12:01:23
URL: http://annaklaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0