10:13 Make up: Nyår

Kom på att jag faktiskt inte visat er mitt smink jag hade på Nyårsafton! Jag sminkade mig inte hemma så jag bestämde mig för att göra nåt lite enklare, då jag inte heller hade med mig allt mitt smink. Sedan VET jag att bilderna blev superkassa.. Jag kunde inte ta bilder med systemkameran då jag inte hade den med mig tyvärr. Hoppas det är ok ändå!

Jag körde i alla fall på en enklare brun/grå sminkning med skuggor från min NAKED palett från Urban Decay.
Jag köpte faktiskt en ny mascara i lördags med! Nya Lash Architect 4D från Loreal som varit ööööverallt på olika reklamer. Det blev ett impulsköp i sista sekund, men jag vet inte riktigt ännu vad jag tycker. Jag har den på bilderna nedan i alla fall. Någon av er som testat den "på riktigt"?

Jag är inte nöjd med bilderna någonstans.. Jaja, det får duga ändå.
ANSIKTE:
Foundation, Comfort Mat från Deborah i två blandade färger - "Ivory" och "Rose ivory".
Concealer, tre-i-en från Viva la Diva.
Mineralfoundation från Lily Lolo i färgen "China Doll" för att sätta själva foundationen och för att den inte ska rinna av.

ÖGON:
Skuggor från NAKED paletten, från Urban Decay. Jag använde mig av "Smog" (en mörkbrun skugga), "Gunmetal" (en gråblå skugga) och "Creep" (en svartglittrig. För att se hur skuggorna ser ut i paletten, klicka här.
Svart kajal från Claudia.
Mascara, Lash Architect 4D från Loreal (svart).

LÄPPAR:
Inget mer än ett färgat läppbalsam från Nivea.
Är ni nyfikna nu på hur min outfit såg ut för kvällen, klicka här för att komma till min personliga blogg Louisestyle.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag hade lash arcitech 4D ett tag tills den blev gammal.

Det är en bra mascara som ger långa snygga fransar, men den smular jätte mycket efter några timmar och trillar ned.

Så var iallafall min.

Hoppas du hade ett bra nyår annars! :)

Kramar

2012-01-05 @ 10:49:33
URL: http://rocklifeaway.blogg.se/
Postat av: Olivia

Snyggt! Mascaran verkar väldigt bra :)

2012-01-05 @ 10:58:21
URL: http://missangels.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Louise!



Du borde verkligen fixa dina ögonbryn haha dom ser förjävliga ut + din hy OMG!!

2012-01-05 @ 12:19:41
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting

fint!

2012-01-05 @ 12:54:20
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: Sofia

Snyggt :D kan du visa hur du lägger din bas?

2012-01-05 @ 12:57:41
URL: http://Sooph.devote.se
Postat av: Anonym

Fin sminkning, förutom mascaran. Tycker att den ser väldigt klumpig ut och att man får spindelfransar :/

2012-01-05 @ 14:42:56
Postat av: S P R A L L I C E- a splash of color in everyday life!

Snyggt! Det var liksom inte för mycket, utan precis lagom:)

2012-01-05 @ 15:41:56
URL: http://sprallice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mascaran ser bra ut

2012-01-05 @ 19:17:10
Postat av: Emma

Har haft den, var den sämsta mascaran jag provat haha.

2012-01-05 @ 20:53:05
Postat av: Marika

jättefint Louise! :D

skulle du kunna börja ta närbilder som den sista bilden, fast att du blundar så man ser nära ? :)

kram!

2012-01-05 @ 22:02:55
Postat av: Jessica

Har haft den mascaran och den var inte bra. Den sämsta jag någonsin haft skulle jag säga! Hade svårt att applicera den och den klumpade ihop sig efter ett lager. Ifall du vill få separerade fransar (som du sedan kan bygga upp volym och fyllnad med andra mascaror) så ska du testa "lumene excellenght mascara." Den¨ger SJUKT separerade fransar och är asgrym. Fast ta inte på flera lager (utan bygg upp med andra mascaror) så kommer du få hur fina fransar som helst. Verkligen värd att prova! Älskar er blogg, började läsa sommaren 2010. Saknar dina makeuptutorials, du gav så sjukt mkt inspiration! kram

2012-01-05 @ 22:48:40
Postat av: emma

Hej! Har ni något tips till sånna som har svårt för att ha kvar sminket, eller asså att det inte håller länge, kan det vara för att man har dålig hy osv?

2012-01-06 @ 21:27:33
Postat av: Nathalie

Hej kan man tvätta sina borstar från hm med diskmedel och olivolja elr kan de bli något fel?:D<3

2012-01-07 @ 13:58:54
Postat av: bella

verkligen jätte fin sminknig, både du och dejana är såå duktiga

2012-01-07 @ 15:34:18

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0