11:02 Frans-nytt

Har velat köpa ögonfransfärg galet länge nu (eftersom ögonfransarna naturligt ser kortare ut än de egentligen är på grund av att topparna bleks), så igår tog jag tag i det. Promenerade till Lindex och såg då att de hade bryn- och fransfärg både från märket Depend och Coloran. Eftersom den från Coloran både var billigare och ska hålla i fler veckor än Depends köpte jag den.


Coloran parmanentfärg för ögonbryn och ögonfransar i "Svart".
69 kr. på Lindex.


Lindex Accessories ögonfransböjare.
50 kr. på Lindex.

Lindex ögonfransböjare är kanske inte världens mest rekommenderade, men de funkar och kostar bara 50 kronor. Jag har ju inte böjt mina ögonfransar på år och dar' men nu när jag ska färga dem blir det nog mer böjande för att slippa sminka sig!
Om ni vill kan jag visa er resultatet (före- och efterbilder) när jag hunnit färga fransarna! För er som undrar hur det går till står det klart och tydligt på baksidan av förpackningen hur man gör, steg för steg.

Kommentarer
Postat av: Moa

Gärna före och efter-bilder :)<3

2012-02-15 @ 11:34:40
URL: http://rosettflikkorna.wordpress.com
Postat av: emma

En varning dock: GÖR EN TESTFÄRGNING på huden bakom örat eller liknande. Många bryn/fransfärger innehåller ämnet parafenylendiamin som är en legen sol många reagerar på. Själv utvecklade jag allergi efter att ha färgat några gånger. Så ja, testa först innan du utsätter dina känsöiga ögon för färgen. Jag vet att just Coloran tyvärr innehåller parafenylendiamin men Depends snabbfärgning inte gör det. Depends vanliga frans och brynfärg tror jag däremot innehåller det, tyvärr.

2012-02-15 @ 11:54:51
Postat av: emma

oj, vilka stavfel det blev när jag skrev från telefonen :) Det ska stå "parafenylendiamin som är en allergen som många reagerar på."

2012-02-15 @ 17:39:19
Postat av: ehh

öngon frans böjaren är inte ny!!!!!!!! minst ett år!!

2012-02-17 @ 14:55:54
Postat av: Bella

Lindex har den grymmaste böjaren jag nånsin testat under de 6år jag har sminkat mig kan jag säga! Funkar bra på mina tjocka fransar

2012-02-18 @ 01:29:57
Postat av: ami

jag färgade ögonfransarna, och det blev ingen skilland alls typ! jag tror inte det kommer bli så stor skillnad för dig heller, du ser ut att ha ganska mörka? :) :)

2012-02-25 @ 08:53:00

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0