14:46 Gårdagens makeup: Dance

Eftersom jag har valt till dansträning som kurs även i skolan så har jag turen att få vara med i två extra föreställningar per år. Yay! Inte lika maffiga som de som är med dansstudion, men minst lika roliga för det. Igår var alltså höstterminens föreställning och vi blev tillsagda att sminka oss med svart. Som vanligt måste man ha galet mycket smink på scen eftersom man har en tendens att se ut som ett spöke annars.
 
Bilderna är tagna efter 6 dansföreställningar (11 timmar efter applicering), men när man är med i dansföreställningar försvinner ofta mycket av sminket mellan numrena så man får "packa bajs" i ansiktet som jag brukar kalla det (sminka lager på lager och packa bakterier emellan)...så på bilderna har jag nog fem lager rouge och minst fem lager mascara, haha. Fyfan...
 
Bilderna är tagna i varmt ljus med blixt, därav den otroliga solbrännan. Haha!
Vänster: med blixt, höger: utan blixt.

Det är sjukt jäkla svårt att få med glitter på bild, i alla fall när det kommer till makeuper. Varför vet jag inte, men ja. Jag hade i alla fall massor av glitter främst på inre delen av ögonlocket för att göra sotninen mer speciell och show-redo. Jag gjorde i princip en helt vanlig sotning (video: HÄR), men tryckte sedan på en glitterögonskugga. Vit kajal är ganska viktigt när man har mörka makeuper på scen eftersom ögat ser mycket mindre ut om man tar svart kajal. Det kan nästan se ut som att man blundar till och med.
 
ANSIKTE:
- Deborah Comfort Mat foundation "01 Fair".
- Pür Minerals 4-in-1 Pressed Mineral foundation.
- Cover all Mix concealer från Make Up Store.
- IsaDora Velvet Touch Compact Powder "15 Medium Beige Mist".
- IsaDora Bronzing Powder "Terracotta Bronze".
- Deborah Natural Effect Blush "Peach".
 
ÖGON:
- Lumene Eyeshadow Primer.
- Deborah 24 Ore Eyeshadow "06 Dark Chocolate".
- Make Up Store Microshadow "Pollution".
- Första glitterögonskuggan (silvrig) ur: IsaDora Eye Shadow Quartet "Brown Patina".
- Deborah 24 Ore Eyeshadow "02 Beige".
- IsaDora Inliner Kajal "50 Satin White".
- Deborah Lash Creator Volume & Care mascara "black".
 
LÄPPAR:
- Jag hade flera olika läppglans under dagens gång. Alla gick i rosa toner.

Hope you like it!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så himla snygg du är, herregud!

Titta gärna in på min och min bästa väns nya blogg! :D

2012-12-01 @ 18:30:03
URL: http://rebeccaochsannas.blogg.se
Postat av: Matilda

Jättefin sminkning! :)

2012-12-02 @ 19:28:02
URL: http://glambymatilda.blogspot.se
Postat av: Sanna

Åh, älskar utrycket "packa bajs" har alltid velat ha ett namn på fenomenet när man i stressen mellan numren försöker pudra bort svett... Fresh är det iallafall inte ;)

2012-12-03 @ 18:44:34
Postat av: caccaaaaa

Hej! Jag äslakr din och eran blogg dem är verkligen super, en liten fråga, vad hade du på dig när du gjorde den msinkningen? Det syns inga band eller ärmar...

Svar: Det jag hade på mig på bilderna är ju inte det jag hade på dansföreställningen. Hade varit lite jobbigt att dansa i axelbandslöst tror jag...haha. Kramar! /Dejana.
Beautyfreaks

2012-12-08 @ 19:42:26
Postat av: Ella

Hej Dejana!
Du är ju ganska smal runt omkring axlarna/nyckelbenen
hur gör man för att bli smal där?

2012-12-10 @ 14:12:11
Postat av: selena

kan du inte försöka att lägga in fler inlägg för det e mest louise och fin sminkning'

2012-12-13 @ 21:26:26

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0