12:03 Louise hissar: Neutrogena

För ett par veckor sedan var det dags för mig att köpa en ny sminkborttagningsprodukt/ny ansiktrengöring. Eftersom att jag länge varit nyfiken på Neutrogenas nya "Pink grapefruit"-serie, fick det bli deras facial cleanser. Jag köpte den på ICA Kvantum för runt 50-60 kr.

Jag har hunnit använda den ett tag nu, och känner att jag kan skriva en liten mini-recension på den. Först och främst vill jag säga är att den är GRYM på att ta bort smink. Den tar bort eyeliner, mascara, ögonskugga, concealer, foundation, läppstift... You name it. Jag älskar att samtidigt som den tar bort mitt smink rengör den även min hy. Jag är lite för lat (och snål) för att köpa flera ansiktsrengöringar. När den kommer till att rengöra hyn tycker jag att den gör det bra. Jag har fet hy som lätt blir finnig, och den här produkten har inte gjort min hy finnigare. Men jag måste säga att den inte gjort några underverk på den fronten heller. Men ett plus är att den inte torkar ut huden som många andra rengöringar kan göra, och den doftar suuupergott!

Jag kommer att använda upp hela den här flaskan och ändrar jag mina åsikter återkommer jag, hihi. Men än så länge ger jag den 4/5 i betyg.

Har ni testat Neutrogenas produkter, och isåfall, vad tycker ni om dem?

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag har samma ansiktstvätt, men den funkar sämre för mig! Efter att ha använt den i ett par veckor fick jag fler pormaskar och lättare finnar, men den vanliga orangea facial wash fungerade mycket bättre, men du har rätt, båda tvättar av sminket jättebra. Dock rekommenderar jag att prova den "vanliga" också ( den är dessutom billigare)

2012-08-17 @ 12:45:32
Postat av: sanna

jag använder den "vanliga" och jag älskar den! klart jag får lite finnar ibland men hyn blir så fräsch efter att man har använt den. jag brukar även använda daily scrub och den krämen som är till, funkar super för mig! ska testa den nya serien nu när mina andra snart är slut.

2012-08-17 @ 13:14:00
URL: http://thoughtsandstuff.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har provat den .. gillar den inte alls. den torkar ut min hy (jag har fet, finnig hy) och min hud hamnar i obalans. Så jag ska fortsätta med att använda så naturliga produkter som möjligt som återfuktar istället. Det är ju bättre för huden i längden om man skippar onödiga kemikalier :) Mindre finnar har jag fått också sen jag börjat smörja in ansiktet med kokosolja varje kväll ! :)

2012-08-17 @ 13:56:22
Postat av: Julia är namnet :)

Jag har den, men jag har inte börjat använda den än! Eller jo, typ 2 gånger, men jag använder "Neautrogena Facial gelwash" eller nåt sånt :)

men jag köpte pink grapefruitnär jag var på Gekås Ullared!

2012-08-17 @ 14:02:30
URL: http://juliahakanssons.devote.se
Postat av: Sara

Jag har testat deras vanliga serie dock blev jag irriterad av ansiktsvattnet & 2 in 1 tvätt & mask efternjag testat den en gång så gick tillbaka till mina gamla produkter. Men stubben gillar jag! :)

2012-08-17 @ 15:49:02
Postat av: Sara

Scrubben menar jag, dumma auto-correct!

2012-08-17 @ 15:50:20
Postat av: Anne

Jag har dreas Makeup remover från den vaniliga serien, och den är hur underbar som helst har köpt den flera gånger om och äääääslkar den! Den tar bort allt smink och är jättebra.



Sen har jag också deras Pink Grapefruit Daily Scrub och den är också hur bra som helst :D

2012-08-17 @ 16:07:48
Postat av: Rebecka

CHECKA gärna in min blogg och säg vad du tycker!



GRYM BLOGG FÖRESTEN!!!

2012-08-17 @ 23:10:11
URL: http://collinbecka.blogg.se/
Postat av: Fotograf Sandra

Halloj!



Mysig blogg och fina bilder ♥



Allt bra med dig?

Puss

2012-08-18 @ 07:21:45
URL: http://fotosandra.webblogg.se/
Postat av: Hannah

Jag har deras oil-free moisturizer, kan inte rekommendera den nog! Den hjälper fet och finnig hy, då den inte täpper igen porerna och är helt fri från olja.

2012-08-18 @ 11:04:38
Postat av: Anna-Cee

Jag använder hela "orangea" serien. Love it.

2012-08-18 @ 14:35:52
URL: http://anna-cee.blogspot.com
Postat av: Emma

Använder den orangea tvätten och krämen, superbra!

2012-08-18 @ 18:28:29
URL: http://mittlivsfotografi.blogg.se/
Postat av: Mia

Har den! Får mer finnar av den ;)

2012-08-18 @ 22:45:01
Postat av: Linneaaaaa

UNDERBAR! Doftar ljuvligt!

2012-08-20 @ 15:56:54
Postat av: molly

jag har hela serien! den där , creame wash ,skruben och återfuktningskrämen! dom är helt otroliga iallafall för min hud har hjälpt mig med min acne! (:

2012-08-20 @ 20:46:59
URL: http://mollykkrazy.blogspot.se
Postat av: Siffi

Jag har ansikksts skrubben och den funkar inte alls

2012-08-22 @ 22:42:44
Postat av: isabella

jag använder neutrogenas produkter, fast i dem orangea förpackningarna, jag testade denna och fick mycket mer finnar!

2012-08-24 @ 12:52:27
Postat av: Anonym

Jag har skrubben, tvätten och krämen. Dom är skitbra verkligen, Min hy har blivit helt fin och porfri! Det enda dåliga är att när man slutar använda den så dyker allt upp igen, men ja. MIRAKELMEDEL! Ni som säger att ni inte fått bättre hy, har ni verkligen använt alla? Ni torkar ut huden utan krämen, tänk på det. kram!

2012-08-24 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0