17:51 HELOSAN-salvan: Användbar till mycket!

Hello darlings! Idag tänkte jag köra på ett litet "huskur"-inlägg. Kan man väl säga? Jag tänker i alla fall snacka om fördelarna med den hederliga salvan Helosan-salvan! Jag tror att de flesta av er redan äger en tub med Helosan (fråga era familjemedlemmar annars hehe), så därför tänkte jag berätta om dess många bra egenskaper!

  • Har du torra och spruckna hälar (som jag...) så är Helosan ett superbra alternativ till din fotkräm! Salvan är så pass fet att den borde rädda de torraste fötterna.
  • Du kan smörja in händerna med den. Kanske inte optimalt att ha i handflatorna pga att den är så fet, men smörj knogarna med den!
  • Använd den på andra torra partier på kroppen, så som armbågar och knäskålar. Det finns inget värre än röda, fnasiga och torra armbågar.. om du frågar mig, haha.
  • Har du eksem så kan du använda dig av Helosan-salvan! Eftersom att den är antiseptisk så är ska den "rena det orena", och vara bakteriedödande.
  • Jag har inte testat detta men jag har hört andra med acne/finnar som testat att använda Helosan-salvan i ansiktet, och att det fungerat jättebra! Om du har problem med hyn så kan du ju alltid testa. Ni undrar säkert hur en fet salva kan göra en fet hy bättre. Men som jag sa innan så är salvan antiseptisk, vilket gör att den kan passa på irriterad och finnig hy med.
  • Annars så lämpar sig salvan jättebra för allmänt torr och irriterad hy


Hoppas ni tyckte om detta inlägget och tipsen. Jag har lite av en idétorka just nu, så kom gärna med förslag på inlägg. Helst ganska snabba och lättgjorda, då jag knappt inte kommer ha någon tid till att blogga den här veckan. Inte Dejana heller. Som ni såg i föregående inlägg har vi dansföreställningsvecka och då är det bara DANSA, DANSA, DANSA som gäller. Puss!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Min pappa har en sådan hemma men aldrig vågat testa den, tack för tipsen :D!!

2012-04-17 @ 18:42:16
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag brukar använda den på läpparna också och det tycker jag funkar alldeles utmärkt! :)

2012-04-17 @ 18:56:31
Postat av: Alva

Måste bara säga att Louise,jag såg nyss din självförtröende-video och den är såååååå bra! Men tänkte att Dejana skulle göra en snart kanske?:D

2012-04-17 @ 19:37:09
Postat av: Sara

roligt inlägg! mer sånna här :)

2012-04-17 @ 19:44:14
Postat av: Josefin

Jag använde den när jag hade tatuerat mig. Blev rekommenderad den för att den var lagom fet:)

2012-04-17 @ 23:06:41
URL: http://jelversson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Annars kan ni fråga era lite äldre släktingar efter spen-salva! Den kallades så förut eftersom man smorde in djurs spenar med den :-D

2012-04-22 @ 16:00:07
Postat av: Annica

Helosan är grym även som raklödder när du ska raka benen , man får grymt lena ben;o)



Önskar flera håruppsättningstips, dina håruppsättnings videor är grymt bra tycker jag.

Tack

2012-04-25 @ 05:38:37
URL: http://annicaj73.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0