16:37 Frisyr: Curly

Igår var jag och Dejana på 18-årsfest, och jag bestämde mig för att piffa upp mig lite extra (eftersom att det händer typ... aldrig, haha).
När jag var i Stockholm såg jag en tjej i en butik som hade lockat sin lugg i många små lockar, och jag tyckte det såg SÅ speciellt och fint ut. Så igår kväll försökte jag mig på samma frisyr! Det blev inte riktigt likadant, men nära på!

Jag använde mig av min locktång Easycurl från Babyliss. Söker ni en bra locktång, till ett rimligt pris, som gör fina och "tajta" lockar så ska ni lätt satsa på Easycurl! Okej, det lät super-reklamigt, och det var inte riktigt meningen haha. Jag fick den i julklapp och ingen har bett mig att skriva detta, så jag menar vartenda ord! Jag ääälskar också att den blir varm på typ en halvminut, och då blir den JÄTTEvarm (om man har den på högsta grad, jag gillar det då det går mycket snabbare att locka håret).

Voilá! (Eftersom att jag har lite självlockigt hår i vanliga fall så behövde jag inte locka lika många slingor, så det är därför alla lockar heller inte ser likadana ut)

Man kan välja om man vill ha små eller stora lockar, eftersom att själva locktången är större nedtill och smalare upptill. Den ser ut såhär:

Bild från eleven.se

Jag vet att min är köpt på Gekås i Ullared för runt 280 kr. Inte alls farligt för en så bra locktång! Och som ni också ser på bilden är har locktången ingen "klämma" att fästa hårslingan med. Det kan vara lite trixigt i början, och det är ganska lätt att bränna sig med den. Dock får man med sig typ som en liten skyddsvante för fingrarna!
Jag tycker i alla fall att det går MYCKET fortare att locka håret med den här tången, än med en vanlig som har klämma. Dels för att den blir varm så fort men också för att det bara är att linda slingan smidigt runt. Puss!


Kommentarer
Postat av: Klara

Fan va snygg du är

2012-04-06 @ 17:08:53
URL: http://klaraochdragana.blogg.se/
Postat av: Carros Beauty - en Skönhetsblogg

Superfina lockar. Jag har kollat in den där locktången och är riktigt sugen på den!

2012-04-06 @ 17:19:58
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du i någon produkt för att framhäva dina lockar? :)

2012-04-06 @ 17:47:03
Postat av: Dragana

Ah tar alltid Sonjas... som också är en easycurl, love it

2012-04-06 @ 18:20:32
URL: http://draganas.webblogg.se/
Postat av: nathalie

superfint :)

2012-04-06 @ 20:40:28
URL: http://nathalieisadora.blogg.se/
Postat av: katija

skulle inte ni kunna ha en skönhets frågestund? :(

2012-04-06 @ 23:00:12
Postat av: E L I N F E L I C I A S

fint!

2012-04-07 @ 10:50:19
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: louise sandtjärn

fyfan vad snyggt

2012-04-07 @ 11:39:32
URL: http://louisesandtjarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

ge mej ditt Hår !!!

2012-04-07 @ 12:59:12
Postat av: Anonym

Skulle kunna dö för att få våggigt hår mitt hår är helt platt tunnt och rakt :(

2012-04-07 @ 13:00:54
Postat av: Anonym

Skulle kunna dö för att få våggigt hår mitt hår är helt platt tunnt och rakt :(

2012-04-07 @ 13:01:09
Postat av: Anonym

to die for :)

2012-04-07 @ 15:18:38
Postat av: Vickan

I LOVE IT TOO, LOLLO :) <3

2012-04-09 @ 00:21:23
URL: http://desireforcontrol.blogg.se/
Postat av: AMANDA

jätte fina lockar!! funderar på att köpa locktången faktiskt!

men jag undrar om du/ni har några bra tips på hårprodukter som hjälper håret att inte bli så slitet, värmeskydd för håret, och lite såna produkter för håret, skulle vara väldigt taksam för lite tips! :)



älskar er blogg, hittade den för några veckor sen, och jag är så glad att jag hittade den! :)

ni får gärna skriva svar till min mail eller nått inlägg om tips för håret :D



kram amanda <3

2012-04-09 @ 19:28:05
Postat av: ebba!

ÄLSKAR ditt håååår!!



tror du skulle passa asbra med att doppa det i lila! ♥

2012-04-12 @ 17:04:31
Postat av: Mallesplace - Livet Efter En Gastric By Pass Operation

Supersnyggt! Aldrig vågat mig på att köpa en sån locktång eftersom dom ser så avancerade ut, men kanske värt att testa iaf! Haha

2012-04-20 @ 13:10:12
URL: http://mallesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0