11:45 Recension: Wet n' Wild Ultimate Minerals Powder Foundation

Jag köpte denna produkten i början/mitten av sommaren när jag var i Nyköping. Den var prissänkt på City Gross. Om ni undrar var man kan köpa produkter från Wet n' Wild: gå in på deras hemsida och klicka dig vidare så kan du leta fram närmaste butik för dig som säljer Wet n' Wild.


Wet n' Wild Ultimate Minerals Powder Foundation "E61506 Medium".
9,5 gram.
89 kr. (Köpte min för 45 då det var kampanjpris).


Måste säga att denna produkten är svår för mig att recensera! Det beror på att jag inte riktigt har bestämt mig vad jag tycker om den än. Jag är kluven! Dessutom har jag inte hunnit använda den suuupermycket heller och man finner både för- och nackdelar vid varje ny användning, men jag ska göra en så bra bedömning jag kan.

Jag gillar hur denna mineralfoundationen jämnar ut min hudton och inte ser så där tung ut. Klicka HÄR för att se en video där jag använder/applicerar den.

Det tar dock en liten stund innan den smälter samman helt med min hy, så i början ser den lite pudrig ut, men efter några minuter ser den mycket naturligare och finare ut på hyn. Täckningen är inte super, utan jag skulle nog säga att den har lätt täckning som man kan jobba upp till medium, men jag tycker ju om när det är så. Vill du ha hög täckning är denna antagligen ingenting för dig.

Denna punkten är jag jätteosäker på, men det KAN vara så att denna har gett mig små, små utslag i pannan. De har fortfarande inte gått bort helt, men jag har inte använt denna på ett tag nu för att se om det lugnar sig. Jag är ju som sagt inte säker på om utslagen beror på mineralfoundationen eller någonting annat. Det är dock väldigt konstigt om det beror på den, eftersom mineralfoundations ska vara skonsamare för hyn, men vissa mineralfoundations kan faktiskt innehålla metaller som kan bidra till sådana här supersmå utslag och jag vet inte om denna innehåller det eller inte, tyvärr. Tre Två mineralfoundations som INTE innehåller dessa ämnen är: i.d. bareMinerals, Tikei:s mineralfoundation och mineralprodukterna från e.l.f. (eyeslipsface.se).

Om jag jämför denna med min mineralfoundation från i.d. bareMinerals så är denna inte alls lika bra. Den smälter inte samman lika bra med min hud som i.d:s gör och täckningsgraden är inte lika hög. Den är dock helt okej och jag gillar den! Så om du är som jag: gillar lätt täckning, bara vill jämna ut hudtonen, inte har en fullproppad plånbok och föredrar mineralprodukter framför allt annat så är denna helt okej, men det finns absolut bättre.

Betyg: 3/5
Någon av er som har denna? Vad tycker NI om den?

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan ni inte göra fler videobloggar, t.ex haul video, när ni berättar om dagen eller kanske tips och sånt . jag tror att många skulle upskatta det :D

älskar eran blogg ! :D

puss <3



(svara gärna i ett inlägg )

2011-09-01 @ 13:09:42
Postat av: Wilma - I M AOGNS

Vad redigerar du dina videos och bilder i mm??

Tacksam för svar!

Ställ gärna en fråga till mig i min frågestund!

Skulle vara otroligt tacksam! :D

2011-09-01 @ 14:17:54
URL: http://imagons.blogg.se/
Postat av: Lea

Hej, bara en fråga... När och var köpte du din, är rean kvar menar jag :)

2011-09-01 @ 14:39:35
URL: http://leastromvall.blogg.se/
Postat av: Sophia

I.D Bare Minerals innehåller en tungmetall som heter Bismuth. Jag kan inte använda deras produkter pga det... Tikei rockar däremot :)

2011-09-01 @ 18:16:35
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till:



Wilma:

Vi redigerar våra videor i Windows Live Movie Maker 2011 och mina bilder redigerar jag inte speciellt mycket. Jag gör det i Windows egna fotogalleri genom att ändra kontrast och mättnad! Kram på dig!



Lea:

Det är det första som står i detta inlägget..haha.



Sophia:

Jag hade ingen aning om detta så tack för informationen! Stor kram!

2011-09-01 @ 18:36:25
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: FOTO ELIN.M

har du testat e.l.f's mineralfoundation? :) det är 50% rabatt på deras hemsida nu, så om du inte har gjort det så tycker jag du borde det nu! ;) jag har en o den är superbra! :D Kram

2011-09-01 @ 18:40:15
URL: http://fotoelinm.blogg.se/
Postat av: Becka

JAG ÄLSKAR E.L.F <3

2011-09-01 @ 20:12:54
URL: http://beckaakarlssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0