19:52 Skönhetstips: Mineralfoundation + fuktkräm = sant?

Yes box! Idag tänkte jag tipsa om hur du kan göra för att fortsätta använda din älskade mineralfoundation även nu i vinter när hyn oftast blir torrare eftersom mineralfoundation har en tendens att framhäva torra partier ännu mer.


Det enda du behöver göra är att slå ut lite av din mineralfoundation i burkens lock (börja hellre med för lite än för mycket. Man behöver mycket, mycket mindre än man tror), ta sedan din kabuki-borste eller vilken borste du nu använder för att applicera din mineralfoundation (viktigt att borsten inte är gjort i äkta hår i detta fallet, utan i syntethår) och klicka ut en liten mängd fukt-/dagkräm på borsten. Doppa den sedan i locket med mineralfoundation och applicera detta som vanligt i ansiktet. Jobba i cirkelrörelser och fortsätt bara doppa borsten i locket och applicera tills du är nöjd med täckningen osv. Jag själv brukar inte behöva ta mer fuktkräm, utan doppar bara borsten i locket om och om igen.

Jag själv har redan börjat få lite torra partier i ansiktet nu när det blivit kallare. Framför allt i pannan. Jag gör på detta sättet och jag älskar verkligen hur resultatet blir. Huden blir återfuktad, får mineraler, SPF och vitaminer från din mineralfoundation och resultatet blir superfint.

Jag hade gjort på detta sättet i denna sminkningen som ni fick se igår.


Ha en fin fredagkväll sötnötter!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Blir resultatet annorlunda, blir blankare partier blanka snabbare än annars?

2011-10-21 @ 21:15:43
Postat av: Anonym

jag funderar på att beställa lite saker från e.l.f men jag är lite osäker eftersom det inte är svenska priser osv. men jag vet att du har lite produkter därifrån (om jag inte har fel..) så kan inte du visa vilka grejer du tycker är bäst och som du tipsar om?

2011-10-22 @ 13:11:17
Postat av: alice

hej, jag undrar om ni vet hur man gör leopardmönstrat nagellack förhand? Skulle vara jätte kul om ni beskrev eller nåt sånt på bloggen!

Älskar eran blogg!

2011-10-22 @ 15:28:25
Postat av: Amanda

hej hej Dajana!

Först vill jag bara tacka för att du och Louise har en sån bra blogg!!! <3

Men sen har jag en fråga: jag tycker att jag har väldigt ljus hy och skulle väldigt gärna vilja ha något som gör hyn lite mörkare men det får ändå inte se för `mycket ut´ vad kan jag annvända???

Skulle bli tacksam för svar och det skulle betyda mkt om du eller Louise kunde kolla på min blogg och kommentera något inlägg!

Annars skulle det vara kul om någon som läser denna blogg kollar min: www.amandahha.bloggplatsen.se!!

:)



KRAM

2011-10-22 @ 17:59:33
URL: http://amandahha.bloggplatsen.se
Postat av: Arlinda

HEJSAN! jag undrar om någon av er kanske har provat dermalogicas clean-start produkter? och ifall ni har det, så undrar jag vad ni tyckte om dom :) jag har precis börjat använda dom när någon på apoteket föreslog det, jag vart helt sold på det så jag köpte dom men är inte säker på om de funkar eller inte, vad tyckte ni ifall ni använt det, är tacksam för svar! :D

2011-10-22 @ 21:59:16
Postat av: Lolloi

Brukar inte tycka att färgstarka ögonskugger är så snyggt, men du lyckades övertyga mig att de visst kan vara snyggt! awesome girl!;)

2011-10-23 @ 18:43:52
URL: http://fisgrisen.blogg.se/
Postat av: Elin

Testade det där idag- vart inte bra. Vet inte om det är för att jag har Lily Lolos mineralfoundation, eller om det är för att jag bara använder en fet nattkräm från Lumene som det inte funkar. Har väldigt torr hud, men älskar den matta finishen som Lily Lolo ger, och nu på vintern är den den perfekta nyansen- när man blivit lite blekare.... Synd.. Men ska nog testa igen, någon dag då man inte har skola och har lite bråttom ahah!

2011-10-24 @ 23:52:51
URL: http://allaboutneni.blogg.se/
Postat av: Linn

Kan du göra en Sminkvideo om denna sminkningen :)

2012-03-01 @ 18:35:57

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0