19:30 Dagens: Makeup For Glasses

När jag vet att jag ska bära mina glasögon en hel dag så gillar jag att dra på med lite extra ögonsmink ibland. Det är mer än okej att göra det eftersom en sminkning inte ser lika dramatisk ut bakom glaset och bågarna. Dessutom känner man sig lite snyggare istället för som en kopia av Ugly Betty..



PRODUKTLISTA:
BAS:
- Make Up Store Cover All Mix.
- Maybelline Pure Liquid Mineral Foundation "010 Ivory".
- Rouge från Maybelline i färgen "Rosewood".

ÖGON:
- Lumene Eyeshadow Primer.
- Deborah 24 Ore Velvet Eyeshadows: "02 Beige" & "06 Dark Chocolate" (finns här!).
- Svart kajal från Maybelline (utsmetad på fransraden innan skuggorna).
- IsaDora Inliner Kajal "56 Blonde" (på vattenlinjen).
- Deborah Lash Creator Volume & Care mascara "Black".

LÄPPAR:
- Ingenting! Ja. Tro det eller ej, men av någon anledning var mina läppar OTROLIGT ljusrosa idag. Awesome! De som brukar vara så sjukt mörka.


Detta är faktiskt bland de enklaste sminkningarna man kan göra!
Kolla på videon nedan om ni vill veta hur man gör. Jag la inte till någon beskrivning i den videon eftersom det faktiskt inte behövdes. Så enkelt är det! Haha. Man kan använda vilken färg man vill så länge den är ganska mörk.


Jag använde inte exakt samma produkter i denna videon som jag, men annars är det nästan ingen skillnad alls.

Kommentarer
Postat av: Madde

vi har aldrig fått se din kille ;P kan du sätta in en bild på honom nån gång :) plz

2011-10-04 @ 19:53:36
Postat av: Nathalie

Kan man ta svart eyeliner på den sminkningen sen? <3 Tacksam för svar

2011-10-04 @ 20:11:58
Postat av: denise

kan inte du göra en tutoral för din halloween sminkning som du hade förra året, med de öppna såret ? de finns ont om bra sådana videor på youtube som dom dessutom pratar svenska i!! :)

2011-10-04 @ 20:27:41
URL: http://denisesplace.blogg.se/
Postat av: Maja

Fint! Vad heter typsnittet ni har i eran header?? såå tacksam för svar!! :)

2011-10-04 @ 20:34:38
URL: http://majarafsten.devote.se
Postat av: Louise

Hej! Jag läste för ett tag sen om något medel som man lägger i nagellack för att det ska fungera som vanligt igen. För jag har flera nagellack som jag inte rört på ett tag som börjat stelna. Vilket medel var det, och fungerar det mot stelna nagellack? Tack på förhand! :) <3

2011-10-04 @ 20:44:26
Postat av: Josefine Laul

Din blogg är så hjälpsam och inspirerande!

2011-10-05 @ 00:07:43
URL: http://josefinelaul.blogspot.com
Postat av: sara

vill verkligen se din kille! kan du inte övertala honom att vara med på bild!

2011-10-05 @ 19:04:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0