15:53 Sminkning: Golden Bronze

Hello people! Här kommer en till sminkning från modevisningen i torsdags. Josefin var den andra modellen jag fick sminka. "På grund" av hennes fina blåa ögon valde jag att sminka henne i en koppar/guldig/brun make up (orangea toner framhäver blått). Kinderna fick en neutral och rosig färg. Läpparna valde jag att måla mjukt rosa.

Min kompaktkamera gör verkligen inte sminkningarna till rättvisa, och det irriteraaaaar mig (när man stått och sminkat i över 2 timmar och vill visa er resultatet liksom).. Så titta på bilderna med en nypa salt, tack.

ÖGON:
Alla skuggorna jag använde kommer från en palett Dejana köpte till mig i Serbien. Eyelinern är Loreal's Felt tip Liquid eyeliner i svart, och mascaran är ONE by ONE från Maybelline.
Ögonbrynen fyllde jag i lite lätt med "Eyebrow pencil" från Deborah, alltså en ögonbrynspenna hehe.

ANSIKTE:
Som foundation la jag Loreal's Infallible i färgen "Natural Rose" nr 125. På hennes kindben la jag en champagnefärgad skugga (som highlighter), från samma palett som skuggorna på ögonlocket. Som rouge använde jag Deborah's Natural Effect Blush i färgen "Mahogany" nr 6.

LÄPPAR:
Läppstift: Creator Shine & Volume från Deborah i nr 6.


Kommentarer
Postat av: Louise

"Tack vare" heter det i positiv benämning, dock är även det fel i detta sammanhang :)

2011-11-29 @ 17:44:26
Postat av: becka

skulle va grymt om du ville kolla min blogg , som handlar om mig, min sköthäst, smink, mode, vardag, ja allt helt enkelt! :)



2011-11-29 @ 18:00:54
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: Jessica

Lovelovelove it :D!!

2011-11-29 @ 21:02:25
URL: http://jescas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alldeles för mycket mascara på nedre fransarna, hon ser ut som en ledsen hund... Sen var det inte så fint att ögonskuggan hade fallit ner på eyelinern, eller jag vet inte det kanske var meningen att det skulle se ut så... Sen borde du "blend" skuggorna mer. Menar ingenting elakt, ville bara säga det.

2011-11-30 @ 00:48:03
Postat av: Anonym

Lägg av! Det där var ju skitsnyggt! Du skulle inte göra det bätre!

2011-11-30 @ 15:11:04
Postat av: Jenny

Hej tjejer! Har länkat till er på min blogg och skrivit lite, hoppas det är okej? :)

Gillar eran blogg ALOT! :D



Sen tycker jag att folk kan sluta gnälla och sköta sitt eget istället!



Take care!

2011-11-30 @ 15:48:12
URL: http://jannny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skrev att jag inte menade någonting elakt, det var bara min personliga åsikt, precis som att folk har rätt till att tycka att det var snyggt så har väl folk rätt till att tycka att det inte vart så snyggt. Jag brukar läsa denna blogg eftersom att jag tycker att den är bra och eftersom att jag tycker att tjejerna är duktiga. Jag har inte hävdat att jag kan göra det bättre, men om jag kan göra det bättre eller inte kan inte du uttala dig om eftersom att du varken känner mig eller vet mins kunskaper inom smink. Jag brukar ofta kommentera denna blogg med positiva kommentarer, men jag tyckte inte om denna sminkning och då har väl jag lika rätt som dig att säga min åsikt. Ifall jag drev en blogg med många läsare så skulle jag uppskatta alla kommentarer och försöka göra något positivt av dem alla. Återigen så menade jag ingenting elakt för jag är ingen elak person och jag vinner ingenting på att skriva elaka kommentarer till människor jag inte känner, tänk innan du skriver.

2011-11-30 @ 20:19:01
Postat av: Anonym

Det var mig en redig förklaring, ingen orkar ju läsa xD haha

2011-12-01 @ 12:08:15
Postat av: Anonym

Ingen har bett dig att läsa

2011-12-01 @ 14:24:13

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0