17:14 osminkad?


Jag tycker verkligen att alla borde förstå att de är lika vackra med smink, som utan! Och att fler borde våga gå utan smink oftare. Jag tycker inte det är nödvändigt att gå till skolan varje dag med 2 kilo foundation, rouge, mascara, ögonskugga, eyeliner.. you know, hela köret. INGEN behöver så mycket smink! Visst, jag har också dagar då jag packar på lite extra men den här veckan har jag faktiskt varit osminkad varje dag. Jag vill låta min hy vila från allt kladd ett tag. Även mina ögonfransar! De behöver också få andas lite.


MEN jag vet att det är lättare sagt än gjort. Jag har också stått där och bestämt mig för att gå osminkad till skolan, och ändå har det slutat med att jag sminkat mig ändå. Men jag har några knep som i alla fall får mig att känna mig lite fräschare osminkad. Idag tänkte jag dela med mig av dessa knep!

1. Återfukta ansiktet (om det behövs dvs). Om du har fnasig hy kan du skrubba lätt med en fuktig handduk för att få bort de allra fnasigaste, och precis innan hyn hunnit torka helt så smörjer du in hyn med en återfuktningskräm anpassad efter din hudtyp.

2. Vit/hudfärgad kajal på inre, undre fransraden. Ni har säkert hört detta knepet förut och tro mig, det fungerar verkligen när man vill se lite piggare ut. En hudfärgad/persikofärgad kajal ger ett lite mer naturligt resultat än vad en vit kajal gör. Men båda funkar lika bra!

Inliner kajal från Isadora (den här äger Dejana och vitt jag vet så gillar hon den väldigt mycket!) i färgen "Blonde".

3. Guldig ögonskugga i ögonvrån. Det här knepet piggar också upp och ger lite mer liv åt ansiktet. Överdosera inte! Vi vill få detta att se så naturligt ut som möjligt..

4. MJUKA LÄPPAAAR! Om du har fnasiga läppar så även här, skrubba bort de allra torraste med en fuktad handduk. Avsluta med ett bra läppbalsam eller typ.. vaselin (det allra bästa!).

5. Dutta försiktigt lite av ett rött läppstift från läpparna och smeta ut det med ett finger. Färg åt läpparna ger.. färg åt ansiktet! alltså.. MINDRE DEAD FACE!!!


Well.. i slutändan är man ju ändå inte helt osminkad. Men om man använder ytterst lite av varje produkt ger det ett resultat som ändå ser ut som dig själv! Bara lite mer.. framhävd. Hoppas ni tyckte om dessa knep och att de kommer till användning!

Glöm aldrig att ni är lika vackra med som utan smink, as i said. Så länge man har utstrålning och ler behöver man inget smink i världen. Trust me! Puss.


Kommentarer
Postat av: ellinor

helt rätt! ingen behöver så mycket smink.

jag kör också utan smink på vardagarna, de enda jag kan tänkas göra är att fylla i ögonbrynen. och typ mascara ibland.

förut sminkade jag mig alltid! men förstog nånstans att det inte var bra för hyn så jag la av och nu mår min hy mycket bättre även fast den kanske inte är den bästa. haha!

2011-03-17 @ 17:44:55
URL: http://mmorriiis.devote.se
Postat av: Anonym

asså det är lite synd att du skriver "Jag tycker verkligen att alla borde förstå att de är lika vackra med smink, som utan!" Sen handlar allt om smink ändå, och jag vet ni har en sminkblogg och så och du skrev att nu vart det ju inte osminkat ändå men om du ska göra ett inlägg om osminkan så ska du väl det? Men det vart det ju inte väldigt synd!

2011-03-17 @ 18:07:45
Postat av: Louise

Anonym: Sminktipsen är till för dom som verkligen INTE kan tänka sig att gå helt osminkade. Det är små små knep som gör att man i princip ser helt osminkad ut ändå.

Man behöver inte använda sig av de här tipsen om man inte vill!

2011-03-17 @ 18:51:31
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Linda

vad smart! :D Tack louise haha btw , inlägget publicerades 17:14 inte 17:33 men vem bryr sig? pussN<3

2011-03-17 @ 19:55:21
URL: http://liindaac.blogg.se/
Postat av: Mia

Väldigt bra inlägg och små knep! :)

2011-03-17 @ 19:57:09
URL: http://busbananenmia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahaah men iaf fel lixom sak att säga osminkad då juh!!

2011-03-17 @ 20:13:44
Postat av: Frida

hej, du skrev att man skulle ha guldig ögonskugga i ögonvrån, men vilken ,inre eller yttre ögonvrån.



KRAM

2011-03-17 @ 20:32:42
Postat av: Moa

Tack,

tipsen du gav mig o andra var jättebra har inte tästat än men ska

jag brukar nästan gå till skolan med 3 lager mascara

omg tänker man men ah?

som min pappa brukar säga att man blir inte finare än vad gud har skapat en

men jag brukar alltid säga man är nt så fin utan smink, men när jag tänker efter så t jag kanske de?

2011-03-18 @ 16:11:28
Postat av: Emma - Make Up Freak

Jag förstår vad du menar och förespråkar också så lite smink så möjligt till vardags. Jag personligen har dock inte kommit så långt, har mycket svårt att gå ut utan smink. En bas är ett måste för mig. Jag har ytliga blodkärl och acneärr i hela ansiktet men annars en fin och len hy. Så cred till dig att du vågar, det gör jag mycket sällan. Kram

2011-03-18 @ 21:51:55
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/
Postat av: Emma

Härliga tips! =)

2011-03-23 @ 10:28:45
URL: http://candyho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0