10:15 bal: rebecka



Finfina Rebecka sminkade jag i en brunguldig sminkning till hennes studentbal. Det passade sig superbra till hennes fina cremevita klänning! Bilderna ovan är tagna efter den första gången vi provsminkade, för några veckor sedan. Vi hann inte ta några närbilder precis efteråt igår (jag var lite glömsk med). Det spelar ju egentligen ingen roll för sminket var i exakt likadant, förutom att det möjligtvis var liiite mörkare.

Här har ni en bild på lite håll:

Hennes hår hade hon fått fixat på salong. Det var storlockigt med en fläta svepandes från höger sida av huvudet. Jättefint!

Sminket gick som sagt i brunguldiga toner. Jag fokuserade mycket på att lägga en fin highlighter i ögonvrån och på den inre delen av ögonlocket - detta ger ett väldigt fräscht och piggt intryck. Sedan blandade jag matta och skimriga bruna skuggor in mot ögongloben och mest på ytterkanten av ögonlocket. Jag la pyttelite på nedre fransraden och avslutade allt med tunn svart eyeliner längs fransraden och mascara.

PRODUKTER:

BAS:
Natural Code foundation från Lumene i färgen "Fudge".
Mineralpuder/rouge från Deborah för att "sätta" foundationen, i färgen "Chocolate".
Rouge från en ögonskuggspalette som jag fått av Dejana, köpt i Serbien.
Highlighter på kindbenen, "Golden" nr 320 från Viva la Diva.

ÖGON:
Guldig/champagnefärgad ljus ögonskugga i ögonvrån (samma som på kindbenen) från Viva la diva, "Golden" i färgen 320.
Bruna skuggor från min 88 palette från Coastal Scents.
Flytande eyeliner från Loreal.
Mascara från Lumene.

LÄPPAR:
Läppstift från Deborah: Light Creator Shine & Volume nr 6 "Vintage Rose".
Ljusrosa skimrigt läppglans över från IsaDora.
Såhär såg Rebecka ut i helhet tillsammans med sin kavaljer & min kusin Christian, hehe:

Så fina så!


Kommentarer
Postat av: Lina

Fint!

2011-06-05 @ 12:33:16
Postat av: Frida

Herre gud va lika du och Christian var!!

2011-06-05 @ 15:10:54
Postat av: Johanna

VIDEO TUTORIAL PÅ DENNA SNÄLLA!!! :D

2011-06-05 @ 22:08:11
Postat av: Lina

har ni sett att ni finns på blogg.se sidan? Där dem tipsar om inlägget där ni skrev om HM:s mininagellack :)

2011-06-06 @ 11:14:03
Postat av: Hillevi

Väldigt bra och intressant blogg :)

Kul att läsa måste jag säga :)

2011-06-06 @ 13:09:57
URL: http://lifeashille.blogg.se/
Postat av: melinda

fin blogg

2011-06-06 @ 14:50:03
URL: http://melindaazdraveski.blogg.se/
Postat av: Emma

GÖR EN VIDEO TUTORIAL PÅ DENNA SMINKNINGEN! den var jättefin!

2011-06-06 @ 16:45:38
Postat av: KNORKAN - Vinn smink från MIST

Hej! Vill du vara med och tävla om smink från Mist Stockholm? :) Kram

2011-06-06 @ 18:31:19
URL: http://knorkan.blogg.se/
Postat av: BEAUTY TOOLS

Guud vilken fin klänning :) Hon var verkligen fin

2011-06-06 @ 19:40:58
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Hanna

supersnygg klänning! :)

2011-06-06 @ 23:25:24
URL: http://hanneluren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0