19:19 Silica-tabletter: Update


Friggs Silica-tabletter
165 st. 48:- på ICA Kvantum.
Ni kanske minns att jag köpte de här Silica-tabletterna för lite över en månad sedan - de räcker i exakt en månad om man äter dem exakt som man ska (2 st. 2 ggr/dag), vilket jag gjorde så de tog slut för ett litet tag sedan. Ska strax köpa mig en till burk, men tänkte att jag kunde uppdatera er om hur jag tycker att de fungerat än så länge.

Silica-tablettetr är alltså kosttillskott som kan bidra till friskare hud, hår och naglar. De fungerar olika från person till person - på vissa hjälper det kanske bara mot att naglarna skivar sig och andra kanske får starkare hår, men att naglarna eller hyn inte påverkas någonting osv.

DETTA ÄR VAD JAG TYCKER OCH VILKA RESULTAT JAG SETT, ÄN SÅ LÄNGE:


- Under den månaden jag använde Silica-tabletterna fick jag bara en enda liten finne! Jag har ju dock aldrig haft "problem" med min hy eller finnar osv., men under menstruation får jag självklart några stycken ibland, men denna gången fick jag en enda. På en hel månad!

- Det andra som jag verkligen lagt märke till är att fastän jag har målat naglarna väldigt ofta så har de nya naglarna som växt ut inte blivit alls missfärgade! Inte ens liiite gula. Man ser en linje mellan det missfärgade på topparna av naglarna och det nya som växt ut och det kan inte bero på något annat en Silica-tabletterna, för jag har använt exakt samma baslack osv.


- Nu är det enda kvar att nämna håret, men jag har inte så mycket att säga här eftersom jag inte märkt någon skillnad. Det beror antagligen på att Silica-tabletterna bara påverkar det nya håret som växer ut - inte topparna osv. som man redan har innan man börjar äta tabletterna. Så det tar nog ett bra tag och mer konsumtion av detta kosttillskottet om man ska märka en större skillnad.
Jag uppdaterar er igen om en månad, men än så länge är jag helnöjd - mina naglar blir inte missfärgade längre! WOHO!

Kommentarer
Postat av: Cyt

Det låter kanon!

2011-06-01 @ 20:38:45
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: annassara

Jag har också testat silica pga att mina naglar är väldigt mjuka och inte starka. Men det hjälpte inte alls för mig tyvärr :/

2011-06-01 @ 21:09:58
URL: http://annassara.blogg.se/
Postat av: stefanie

Håller med, min hy har med blivit bättre av dem :)!

2011-06-01 @ 21:28:56
URL: http://stefaniehjalmarsson.blogg.se/
Postat av: Cornelia



Hej

Jag har brunt hår, jag tonade det rött men det mesta har gått ur nu. Men när jag tonade det så blev det "Krullit" eller kortare där uppe så det står rakt ut. Kolla in min blogg om ni inte förstår (ailenrock.blogg.se) Men om ni fattade, vad kan jag göra mot det, jag är rädd för att få fett hår om jag har inpackning i hårbotten!



Tacksam för svar!

2011-06-01 @ 22:28:05
URL: http://ailenrock.blogg.se/
Postat av: lisa

Wiho!! Uppdateringen är på topp igen:-D

Tänkte bara säga att jag blev jätterörd av din video om dina ätstörningar, Go Dejana!!

2011-06-02 @ 00:42:21
Postat av: Yasemine

Asså är de ngn som de står så här för på högra sidan där de ska va bloggsvar: Koden för fråge-

lådan måste

bytas ut!



Den nya koden

finns på:



blogresponse.com

? :S Konstigt..

2011-06-02 @ 01:31:54
Postat av: Ida

Hej Dejana. Det du nämnde om naglarna blir jag lite konfunderad om. För det är med naglar precis som med hår. Det är dött material som endast lever i roten "Lunula:n" (den vita halvbågen längst in på nageln)

Och det tar ca 6 månader eller mer för en nagel att växa från roten ut till hyponykium (obs, stavning.. Den delen där nagel "släpper" från fingret. Anledningen till att det får en annan färg oftast vitare eller ljusare när den "släpper" från fingret är att den utsätts för syre från båda hållen då. Så att du skulle se skillnad på "dött" material efter ungefär en månad som motsvarar ca 1,5-2,5 mm från roten är konstigt tycker jag. Därför är det lika viktigt att använda nagelbands-olja regelbundet för att få en effekt på naglarna. Jag tycker du är riktigt duktig men undrar nu alltså om det KAN vara någonting annan som påverkar "effekten" Oljade du dem mycket i vintras tex kanske? Ofta är det därför många tycker att deras naglar blir bättre på sommaren för det är först då som den inoljade biten börjar täcka hela nageln. + Sol. såklart! :) Ajaa.. undrar bara egentligen nu blev det riktigt drygt långt! :)

2011-06-02 @ 21:46:18

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0