17:15 Produkttips: Sminkborttagningspads för er med känslig hy!


Laura Mikrofiber Pads 6-pack
30 kr. på Rusta

6 mikrofiber pads.

Tvättpåse.
Jag har läääänge använt olika mikrofiberprodukter för att ta bort mitt smink och rengöra mitt ansikte. Oavsett vilka metoder jag testar går jag alltid tillbaka till att köpa mikrofiber-handskar (i Serbien) som är supersmidiga eftersom de är som fickor som man lägger handen i och med hjälp av vanligt varmvatten så gnuggar man bara bort sminket från ansiktet, utan några som helst produkter. De är som mirakeltrasor, fast för ansiktet!

Om man inte har känslig hud som reagerar på produkter så kan man göra som jag oftast gör: applicera en ansiktsmask eller skrubb och sedan använda padsen för att avlägsna det från ansiktet. Det blir inte lika blött som om man bara ta vattnet i händerna och tvättar ansiktet, utan man har mer kontroll och slipper få hela håret blött!

Jag har inte hittat sådana fickor/handskar i Sverige tyvärr, men det finns sådana här mikrofiber pads på Rusta! De fungerar exakt likadant bara att de är i form av pads istället för fickor/handskar.

Så här står det på förpackningens baksida:

Laura Mikrofiber Pads rengör skonsamt och effektivt huden från Makeup och orenheter. Mikrofibrerna ger dessutom massageeffekt som ökar blodcirkulationen, och gör huden strålande ren och fräsch.

Speciellt ägnade för känslig hy.

Bruksanvisning:
Fukta och massera huden med cirkelrörelser.
Var försiktig med huden kring ögonen.
Skölj med mycket vatten.


Kommentarer
Postat av: Hildas Smycken

Låter riktigt smart! Men försvinner verkligen allt smink? Det sliter inte mer på ögonfransarna för att få bort mascaran då? :)

2011-07-20 @ 19:36:49
URL: http://hildamattsson.blogg.se/
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till Hilda:

Det är det också=). Ja, det gör det verkligen. Tycker att det går bättre att få bort sminket med mina mikrofiber-vantar än med sminkborttagningsmedel. De blir dock rätt smutsiga så man får tvätta dem regelbundet. Precis som mirakeltrasor så suger dessa åt sig smutsen kan man säga. Kram!

2011-07-20 @ 19:43:01
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: amandaaaa

visst ska man ta i hårinpackning när man har torkat håret med handduk, så de blir handdukstorkat? :), jag har ju elvitan nutri gloss.. hur länge ska man sitta med hårinpackning ungefär? :D

2011-07-20 @ 20:05:09
Postat av: Anonym

detta är till louise:

va inte du på semester nyss?, kan inte du lägga upp lite bilder från de isf,? även om de inte har med typ smink o sånt o göra.. :)

2011-07-21 @ 15:44:07
Postat av: Agnes

fin blogg du har! <3

2011-07-21 @ 16:50:04
URL: http://barajagagnes.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika

2011-07-21 @ 16:53:37
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: sofia

Hej! har ni tagit bort bloggresponse lådan? jag kan inte gå inpå den?

2011-07-21 @ 17:51:56
Postat av: Anonym

jag håller med dej " sofia" , kan inte heller gå in på den..

2011-07-21 @ 21:44:05
Postat av: amelie

dom finns på ullared ;D

2011-07-29 @ 17:47:34

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0