17:14 ännu mera hudvårdstips: mot finnar

Kläm inte finnarna! Detta är bland det vanligaste misstaget som görs. Det kan vara svårt att låta bli, men att klämma finnar kan få bakterier att tränga djupare ned i huden och orsaka ännu mer inflammation och infektion. Klämmande av finnar kan också orsaka ärr.


Vissa dofter bör undvikas. Dofter är en stor källa till allergiska och irriterande reaktioner i ansiktet. De vanligaste dofterna som orsakar irritation är mysk, ambra och kanel.

Inget hårspray i ansiktet! Undvik att få alla typer av hårstylingprodukter i ansiktet då de kan bidra till finnar. Täck huden vid hårfästet med handen när du applicerar hårspray i håret.

Källa: Face the Facts


Kommentarer
Postat av: ronja

men du klämmer väl dom du får? O:

2011-01-13 @ 22:30:20
Postat av: felicia

Hej! Nästa helg ska jag ha dansuppvisning där vi kommer ha 70-80 tals tema med kläder, smink, hår m.m och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska fixa mig. Så om ni har tid så skulle jag vara jätte tacksam om ni kunde göra någon video med någon sådan sminkning eller med hårtips!

Kram felicia

2011-01-13 @ 22:50:42
Postat av: Anonym

hur gör man för att ögonbrynen ska hålla sig på plats under hela dagen? hehe lite konstig fråga men så fort man har mössa elr nåt så står ju brynen åt alla håll :P hårspray funkar om man tar det på ett papper o sen duttar försiktigt men såg nu att man inte ska ha hårspray i ansiktet, hur ska man göra då? kram

jättebra blogg btw! fortsätt så!! :D

2011-01-14 @ 13:30:57
Postat av: Maja

tack för tipsen (:

2011-01-14 @ 14:42:26
URL: http://majlida.blogg.se/
Postat av: Sofia

Dofterna du skrev om som kan orsaka allergi. Menar du att de gör det om man har parfym på halsen som innehåller de eller om man har en ansiktskräm med den doften?

2011-01-14 @ 16:25:37
Postat av: Anonym

men de är ju så kul att klämma dem!

2011-01-14 @ 22:35:33
Postat av: erika

Några saker till. Köp riktiga ansiktsprodukter som ansiktsvatten, "tvål", dag och nattcream hos en hudteraput. Har fått lära mig att även om produkterna på apoteket är bättre än vissa andra är dom långt ifrån bra, för mycket skit i dom! Ansiktsvatten SKA man använda, kvittar vilken hudtyp man har för det renar det sista och återfuktar, samt att man får mer balans i huden.

Jag kan ärligt säga att det funkar med produkter man köper hos hudteraput, använder själv exuviance och kommer aldrig byta bort det, aldrig! Sen kan man även äta b5, vitaminpulvet som finns hos VEKK.se och det kan jag lova att ni ser resultat av. Hade själv lätt acne och eftersom att man måste ge hudvårdsprodukter lite tid och min student kom närmare testade jag detta... en vecka och jag såg klar skillnad och även andra!

SKRIV GÄRNA UT DETTA PÅ BLOGGEN SÅ FOLK KAN SE, för jag vet själv hur det är att må dåligt över finnar och då vill man gärna ha dom tips man kan få.



Till ögonbrynen, spraya hårspray på en rendjord mascaraborste och sen dra över, eller så finns det ju ögonbrynsfix billigt på h&m.

2011-01-14 @ 23:27:53
Postat av: emma

ni måste uppdatera bättre! eran blogg börjar bli tråkig för att ni ALDRIG uppdaterar!!!!!

2011-01-15 @ 12:30:22
Postat av: tina stark

komigen ni borde uppdatera mer.. innan var ni mycket bättre och uppdaterade oftare, men nu gör ni det typ 1 gång per dag?

2011-01-15 @ 13:32:08
Postat av: Anonym

uppdatera!!

2011-01-15 @ 13:47:28
Postat av: Jennie och Issa

Om eran blogg ska vara rolig att läsa så måste ni uppdatera mer!!!!!! Ni är två stycken.. kom igen!

2011-01-15 @ 14:29:44
Postat av: felicia

Men för faaan, sluta klaga på deras uppdatering! Deras blogg och deras liv är två olika saker. Vad är viktigast? Tänk efter... Ni behöver inte ens vara här om ni bara ska klaga.

Louise och Dejana gör ett jäkla bra jobb! :D

2011-01-15 @ 16:33:05

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0