21:10 produkter: mina paletter!


I det här inlägget tänker jag visa er alla mina paletter jag äger, eftersom att det varit efterfrågat av er läsare några gånger. Hope you enjoy!



1. Först ut är min Viva la Diva palett med 48 skimriga ögonskuggor. Den här paletten köpte jag på mellandagsrean på Lindex vintern 2009/2010. Den kostade egentligen 199 kr men på rean fick jag den för en hundring. Jag älskar den här paletten då den innehåller en rad olika fina highlighters och skuggor som passar perfekt till vardags till skuggor som gör sig bäst vid festligare tillfällen.

Här är några swatches jag gjorde för att visa er hur pigmenterade skuggorna är.


2. Den här paletten från Coastal Scents (www.coastalscents.com) med 88 matta skuggor köpte jag på tradera för ungefär.. 1,5 år sedan? Jag vann auktionen för 210 kr och slapp betala frakt då personen som ägde paletten då bara bodde 10 min från mig. Smidigt och bra!
Jag har använt den här paletten hur mycket som helst sedan jag köpte den och det var faktiskt den som fick mig att bli mer intresserad av smink och lite mer vågade ögonlooker. Som ni kan se har jag använt den högra delen av paletten betydligt mer än den vänstra.
Om ni undrar varför vissa av skuggorna är typ sönder är det för att jag tappat paletten 2 ggr i badrumsgolvet! =(

Lite swatches här med.. Valde de mer färgstarka skuggorna för att verkligen visa er hur pigmenterade de är. Här utan primer under precis som med de andra "swatches"-bilderna i det här inlägget.




3. Den här paletten är av märket Rimmel och jag fyndade den på Lindex för ynka 20 kr för ungefär ett år sedan. Jag strosade förbi rea-hyllorna på sminkavdelningen och nästan längst in på hyllan gömde sig den här godingen. Fina användbara skuggor till vänster, naturliga rouger i mitten, och läppglans längst till höger (som jag vet ser väldigt äckliga ut på bilden haha.. men jag brukar inte använda varken gult eller vitt läppglans så im okaaay).

Bra pigmentering i dessa skuggor också! Inte lika bra som de paletterna ovan dock men det duger.


4. Sist men inte minst dessa tre paletter jag fick av Dejana i födelsedagspresent förra året! Hon köpte de i Serbien för typ 15 svenska kronor styck (!). Älskar verkligen de här paletterna då pigmenteringen är GRYM, färgerna superfina och konsistensen på skuggorna är ganska så speciell. Krämig och silkig.. typ.. fast ändå torr! Dock faller dessa skuggor lätt ner på kinden och lämnar mindre fina fläckar på en fin bas, men det är bara att ösa på med löspuder innan eller att hålla ett papper över kinden medan man packar på skuggorna så är det luuugnt.

Tycker inte den här bilden gör skuggorna rättvisa då de är mycket mer pigmenterade i verkligheten! Men ni ser ju lite av "konsistensen" i alla fall, hehe.






Kommentarer
Postat av: Elle

Tack, jag ska kika på videon då :)

2011-02-16 @ 21:53:58
URL: http://ellec.blogg.se/
Postat av: SARA

Man ska inte ha ögonskuggor så länge, de fylls med bakterier varje gång ni använder dem, Kasta dem om ni inte vill ha ögoninflamation...

2011-02-16 @ 23:51:40
URL: http://holmaja.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Jag har en fråga som jag har lite problem kring själv. Jag brände mina ögonlock för några år sedan vilket har gjort dom lite "hängiga", med andra ord så är inte min globlinje lika tydlig. Har ni några tips på hur jag kan sminka mig på bästa sätt för att få en bra effekt?



Superhärlig blogg föresten :)

2011-02-17 @ 05:24:18
URL: http://ingafromsweden.webblogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

älskar ögonskuggor!

2011-02-17 @ 12:59:40
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Frida

Bra inlägg:D

2011-02-17 @ 17:22:51
Postat av: linn

Åh, vad heter typsnittet du använde till "rubriken" (Mina paletter)? :)

2011-02-17 @ 23:43:22
URL: http://klicious.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för tipset! :)

Ska passa på och leta reda på lite mer roligt smink nu då man befinner sig ett land där i princip allt finns.

2011-02-18 @ 05:49:59
URL: http://ingafromsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0