14:01 Gårdagens: Simpelt

Tjennaaa! Här kommer bilder på sminket jag hade andra dagen av dansföreställnings "veckan", alltså igår. Jag hade VÄLDIGT bråttom när jag sminkade mig och gjorde allt på typ 10 min (vilket är jättelite tid för att vara jag). När jag har bråttom brukar jag köra på något som jag är mer van vid att göra (ganska logiskt kanske, haha). Den här sminkningen är i princip exakt likadan som jag gjorde en video på i söndags, som ni hittar här. En blandning av neutrala skuggor, både skimriga och matta. Med mycket highlighter och kajal för att framhäva och markera.

ANSIKTE:
Foundation, Comfort Mat från Deborah i två blandade färger - "Ivory" och "Rose ivory".
Concealer, tre-i-en från Viva la Diva.
Mineralfoundation från Lily Lolo i färgen "China Doll" för att sätta själva foundationen och för att den inte ska rinna av.
Rouge från Deborah i färgen "Chocolate" (det har jag dock inte på bilderna, utan la det senare under dagen för att jag hade så bråttom på morgonen).

ÖGON:
Matt brun ögonskugga från Pierre René i färgen nr 58.
Highlighterskugga från en palett jag fått från Dejana, som hon köpt i Serbien.
Svart kajal från Claudia.
Mascara, Volume&Care från Deborah.

LÄPPAR:
Bara mitt läppbalsam från Nivea, Fruity Shine i "Strawberry".


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hur gör du när du lägger mineralfoundation ovanpå din flytande foundation?!

2011-12-17 @ 14:23:27
URL: http://sooph.devote.se
Postat av: Anonym

Det ser ut som att det är spf i din foundation ;)

2011-12-17 @ 14:51:01
Postat av: ELINFELICIAS - en blogg om allt eller ingenting

fint!

2011-12-17 @ 15:30:37
URL: http://elinfelicias.blogg.se/
Postat av: emma

kan ni inte lägga upp olika förslag på "julnaglar"?

2011-12-17 @ 16:24:37
Postat av: Linnéa

jag har länge varit på jakt efter ett läppglans/läpstift som får en jättefin orange ton men har inte hittat "the one" hehe..

Men det du har ser ut som det jag skulle vilja åstatkomma men ger det läppbalsamet färg också elr blir det bara så naturligt?tacksam för svar..

2011-12-17 @ 22:08:03
URL: http://oddstyle.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag tycker själva sminkningen är fin men foundationen ser för ljus ut för dig, lägg på litte bronzer kanske kan hjälpa dig, eller så är det blixten, men tänkte bara säga det, btw älskar eran blogg, väldigt insererande, keep going!!!

2011-12-18 @ 01:24:36
URL: http://flickanjonna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Snyggt!

2011-12-18 @ 12:52:22
Postat av: Isabella

UUUUUSH!!!!! DUBÄR SÅ JÄVLA FUL!!! Jag och mina kompisar brukar titta på dina bilder och filmer och skratta! Hahaha!

2011-12-18 @ 17:02:14
Postat av: Julia

Till Isabella: Idiot

2011-12-18 @ 17:35:08
Postat av: Julia

Till dig Louise: Du är jättefin!!! :D:D

2011-12-18 @ 17:37:37
Postat av: Anonym

Du har en för blek foundation! Satsa på en brunare!

2011-12-21 @ 20:16:26
Postat av: Sara

Det kan vara att foundationen blir blek när blixten från kameran träffar ansiktet också. Och till Isabella, det är ju synd om dig hoppas du också växer upp en dag :) Kan inte vara roligt att vara socialt inkompetelt genom att inte utvecklat respekt.

2011-12-22 @ 12:31:47
Postat av: Felicia

Isabelle: Jag HATAR människor som du, ni är bara avundsjuka på louise för att hon är så fin, du kan ju lägga ut en bild på din någon stans så vi ska se hur du ser ut, hur skulle det kännas för dig att få massa ht kommerntarer? TÄNK EFTER MÄNNISKA!!!

2011-12-25 @ 15:54:10

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0