21:29 svar: del 2



Här kommer svaren från frågestunden - del 2! Tror jag kommer svara på de andra delarna i en video. Kommer nog till helgen (kan inte lova dock för den här helgen är p a c k a d)!
  • Tja kan inte du göra en ny room tuor? skulle gärna vilja se hur det ser ut i ditt rum:)

ha de gööött!!!

Svar: Tyvärr inte. Jag gjorde ju en för ungefär ett år sedan men tog bort den sen då man såg väldigt mycket av min gata.

 

  • Vilket är ett sminkmärke du inte provat, men gärna skulle vilja prova? :)

Svar: Gärna Make Up Store. Har en svart ögonskugga därifrån som jag ÄLSKAR. Inget mer dock, så skulle vara kul att äga något mer därifrån!



  • 1. vilken är din favoritpalett?
Svar: Mina paletter från Serbien, som Dejana köpte till mig för ett år sedan! Hur bra och fina som helst.
  • 2. är började du intressera dig om smink?
Svar: I åttan typ. När jag och Dejana startare bloggen! Ungefär ett halvår tidigare började jag intressera mig på riktigt.
  • 3. vilka sminkbloggar läser du?
Svar: Lindas Sminkblogg, Purity, öh.. lite olika. Klickar runt ganska ofta!
  • 4. vilket är ditt favorit läppstift?
Svar: Älskar ett skimrigt ljusrött läppstift jag har från Deborah.
  • 5. gillar du "How i met your mother"?
Svar: Det är skoj, ja!
  • 6. Har du ett tips på en bra, billig concealer!
Svar: Lumenes stick-concealer är bra och ganska billig =) 85 kr tror jag.
  • varför började du blogga?

Svar: För att jag är en väldigt kreativ person och ville få ut all min kreativitet haha!

 

  • vilka är dina bästa vänner?

Svar: Jag har flera nära vänner och Dejana är definitivt en utav dem!

 

  • trivs du med den linje du går på gymnasiet?

Svar: Jag stoooooortrivs!

 

  • hur många barn vill du ha sen när du är äldre ?

Svar: Jag vet inte, men två eller tre kanske =)

 

  • hur länge ha du o din kille varit tsm? :)

Svar: 8 månader och lite till!

 

  • vad tränar du för dans? kram!

Svar: Jazzdans och streetdance. Tränade balett när jag var mindre och ska återuppta det nu till hösten =) skoj!

  • jag brukar tvätta luggen nästan varje dag så den inte skall bli så fet och då så brukar jag också föna den, och det slits ju på håret! x) så kan man andvända värmeskydds-spray i vått hår om man skall föna det? :)

Svar: Ja, det kan du. Det finns värmeskyddslotions du kan använda. En rosa flaska från Loreal!

  • ·       1: om man rider sliter och åker sliter det mycket på håret då , alltså med hjälmarna , och ridmiljön?

Svar: Nej då, det är nog ingen fara. Självklart sliter ALLT på håret typ mer eller mindre, haha, men är du noga med inpackning och så ska det nog vara lugnt!

  • 2:om man masserar håret väldigt mycket, typ 10 -20 minuter varje dag blir det lätt fottigt elr fett då?

Svar: Det kan kännas lite flottigare ja, men det stimulerar ju hårväxten =)

  • ·        Skulle du ta på dig vad som helst bara för att det råkar vara mode/ är det hetaste just nu?

Svar: Absolut INTE! Jag tar på mig vad jag trivs i och vad jag tycker är snyggt.

  • ·        hur kommer det sig att du började intressera dig för smink, hår och skönhet? och vad har du lärt dig allt?

Svar: Jag vet inte riktigt. Har alltid varit intresserad typ, haha. Jag älskar att rita och färger och så. Skapa! Kanske har ett litet samband? YouTube, internet, min mamma hehe.. Olika! Tidningar osv.

 

  • Vad använder du för ögonfransböjare eller finns det någon du rekomendera?

Svar: Bara en vanlig från märket BeautyNeeds som finns att köpa på ICA kvantum =) Lindex egna är också bra!

  • ·        Kan du visa i en video hur man sminkar sig när man ska stå på scen eller uppträda/fotograferas och hur man får sminket att sitta när man svettas mycket och befinner sig i starkt ljus? :D
Svar: Det var faktiskt en väldigt bra idé! Mitt tips är: en primer för ansiktet, en primer för ögonen och en för läpparnma. Mycket puder på allt. Och MYCKET av allt! Då sitter sminket som sten.

  • 1. Va tkr du om shampoot header & shoulder?

Svar: Har aldrig använt det.

 

  • 2. Kan du gör flera video om 10 beauty misstakes.

Svar: Kanske jag kan!


  • 3. vad tycker dina föräldrar om att du har en blogg? läser dom den?

Svar: Nej dom läser den inte och dom har inget emot att jag bloggar. De tycker bara det är roligt!

 

  • 4. vad tycker/tyckte du om `ACO Spotless Deep Cleansing Daily Face Wash` och fungerade den på dig?

Svar: Den fungerade INTE på mig, haha. Den kanske gör det på dig dock! Så olika från person till person.

 

  • 5. vad är den värsta olyckan du varit med om?

Svar: Åh, jag vet inte.. du menar typ som att bryta benet? Det har jag aldrig gjort *peppar peppar*. Hmm.. annars har jag ju stukat foten några gånger, fått ett hemskt skavsår.. utslag? Haha.

 

  • 6. hur ofta är du me dejana?

Svar: Så ofta vi hinner och kan!

 

  • &. vad är ditt nuvarande drömmjobb?

Svar: Ingen ingen aning. Make up artist eller stylist i allmänhet vore GRYMT skoj. Sen vore det skoj att få dansa på en stor teater/musikal med..

 

  • 6. går du och dejana i sammma klass?

Svar: Nej hon går Samhäll och jag går Estet-

  • 7. vilken årskurs börjar ni i?

Svar: Vi har börjat i tvåan på gymnasiet nu. Idag faktiskt, haha.

  • Grejer som skulle kunna vara roliga att se i bloggen:
  • 1. gärna fler `månads favoriter`
  • 2. tips på hemmaspa t.ex, ansiksmask, hårinpackningar, body skrub, läppskrubb/läppbalsam som man kan göra hemma:)
  • 3. fler `frågor och svar` videos- tillsammans.
  • 4. fler ´första intryket video´.
  • 5. SNÄÄÄÄÄLLLAAAAAAAAAAA SNÄLLLLLLAaaaaa KAN DU GÖRA EN ROOMtour???? SNÄLAAAAAAAA!!!!!

Svar: Tack för tipsen söta du! Haha, nej ingen room-tour tyvärr =(

TACK för en UNDERBAR blogg!! Ni ÄGER!!

  • ·        Heej!
    Jag är naturligt rödhårig och har färgat brunt/svart underhår, och jag vill testa blont hår (hela håret). Och har testat brunt förut. Men det jag undrar är hur jag ska färga/göra så det blir bäst resultat och skonsammast för håret. Och vilka produkter och så ska man använda som du kan rekommendera så mitt hår blir en fin blond färg? Och man kanske ska säga att jag vill ha typ askblond hårfärg och inte platinablond^^
    Tack på förhand! (:
    P.S älskar er blogg, är beroende av den. Haha..

Svar: Slinga, slinga och återigen slinga =) glöm inte inpackning varje gång du duschar! Skonsammast är att slinga hos en frisör, då deras grejer är betydligt bättre än de man hittar i mataffären. Lycka till! Och tack =) Puss / Louise

  • ·        Du gör skit fina frisyrer men kan du kanske visa några av de i en video, eller länka om du har gjort någon. jag tycker mycket om den frisyren där du har allt hår på ena sidan av huvudet, jag får aldrig till det snyggt.

Svar: Det skulle jag kanske kunna göra =) den är superduperenkel! Puss / Louise

 

 

  • hej har du provat hårborttagningkräm isåfall vad tyckte du??

Svar: Nej det har jag tyvärr inte.

  • ·        Vilka människor finns i din familj? :)

Svar: Mamma, pappa, min lillebror Lucas och storebror Dennis!

  • ·        Vad tror du kommer bli "inne" i smink- och nagelväg i höst och vinter?:)

Svar: Har i princip INGEN koll på trender. Men mörka läppar, ljusare ögon, en enkel bas tror jag blir en hit!

  • ·        Hej! :D
    några frågot till dig :)

    * Rakar, vaxar eller epilerar du dig?
    * När började du med någon av dem?
    * Har du alltid varit en sån som gillar skönhet? , tillexempel , började du plocka ögonbrynen innan andra, osv.?

    // Nora

    (jag blir ganska dissad för mitt namn, av vissa..)

Svar: 1. Jag rakar. 2. Jag tror det var i typ sexan eller sjuan.. när jag märkte att jag hade hår på benen helt enkelt haha. 3. Njaaaa, fast jo.. började sminka mig ganska tidigt i sexan och platta håret, haha. Har alltid tyckt det varit roligt. Skit i vad andra tycker. Jag tycker ditt namn är jättefint!

  • ·        Hej hur ser claudias och kubis nagellacksborstar ut i gemförelse med depends?

Svar: De är ungefär likadana fast lite kortare och bredare.

  • ·        Heej, har du tips på någon fin skuggnig man kan ha i skolan, men som endå har någon färg... Inte helt brun...

Svar: Grått! Och eyeliner. Sen mascara. Snyggt!


 


Kommentarer
Postat av: Annika

Ser att ni gillar smink! Hilen som är riktigt bra på smink o sådant, ha en tävling bla om tikies mineralsmink! LÄNK: http://hiilen.blogg.se/2011/august/tavling-6-mineralsmink-kit-fran-tikei.html#comment



Er blogg är grym!! Puss

2011-08-23 @ 22:18:07
Postat av: sofiiiiia

hejhej :))



jah va lite försen men jag vill verkligen att du ska svara på de här skrev de i ett annat inlägg men du har it svarat på de så ah frågar de nu

när du tar på glitter vad är de du andvänder för det ska fastna vart köper du de ???

2011-08-24 @ 15:41:02
Postat av: Josefin

Kan lova att MUS (make up store) produkterna är super bra har tre microskuggor och Cover all mix (concealer) Är vääääldgt bra. Visst priset är inte för allas plånböcker med jag har tjänat in mina 265kr som concealern kostade. Har haft min i 2år och det finns fortfarande kvar av produkten. Jag har hittat min absoluta favorit:)

2011-08-24 @ 22:09:50
URL: http://jelversson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0