20:05 review: oliva foundation

Precis innan Frankrike sprang jag in på Apoteket och för att köpa mig en ny lite "snällare" foundation. De slutade med att de som jobbade där beställde hem den här från Oliva till mig och dagen innan jag skulle åka var jag där och hämtade ut den. Nu har jag fått använda den flera gånger under de spelningarna vi hade i Frankrike och kan skriva en review åt er!

Min foundation är då i färgen "Natural". Den finns tyvärr bara i två nyanser, "Natural" och "Tan", vilket är ganska synd. Dock smälter foundationen fint in i huden, vilket är bra då det inte gör så mycket om färgen inte passar perfekt.
Den är i flytande form och även fast den inte är heltäckande, tycker jag ändå att den täckte ganska bra på mig och jag klarade mig fint utan någon concealer till.
Den är väldigt lystrig vilket passar bättre till en normal eller torr hudtyp då lyster tyvärr framhäver porer - vilket ofta en fetare hudtyp är mer rik på. Jag har fet hy och tyckte ändå att den funkade bra att ha ibland i måttliga mängder. Jag brukar inte använda foundation alls ofta för jag gillar att låta huden vila, men kommer nog återvända till denna nästa gång jag behöver en foundation.
Ett stort plus är att lystern gör sig väldigt fin på bild! På långt håll då, hehe. Den innehåller även organisk olivolja som verkar vårdande för huden, vilket känns bra.
Såhär står det på baksidan av förpackningen foundationen kommer i:
"En foundation med lätt konsistens, vilket gör den enkel att använda. Lämnar en jämn och återfuktad yta med fin lyster. Innehåller återfuktande och mjukgörande ekologisk olivolja och fina ljusreflekterande mineralpigment. Innehåller 90 % ekologiskt cerifierade råvaror."

Jag ger den här produkten 4/5 i betyg. Finns att köpa på utvalda Apotek och på Apotekets hemsida för 105 kr.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kan du göra en video när du visar hur den sitter på din hud ???



Kram

2011-08-14 @ 20:12:59
Postat av: Filippa:))

Hej Louise och Dejana!!:)

Jag är en 12årig tjej som bara undrar en liten sak, vad gör man med en inpackning?

Har undrat det ett tag nu!:)

Jag kommer kolla tillbaka på kommentaren så ni kan ju skriva svaret här på bloggen, istället för på ert konto på youtube.



Kram Filippa!



PS:ni äger!!

2011-08-14 @ 21:38:56
Postat av: Ellen ♥

Hej Louise! Verkar som en väldigt bra foundation!

Jag håller på att skriva en önskelista nu till min födelsedag, på datorn, där jag har bilder med! Jag skulle nog vilja önska mig den här, och jag undrar om jag skulle kunna få låna bilden! Det är bara min familj som kommer se den! Det gör inget om jag inte får ta den, det är bara att detta är den bästa bilden på den!



//Ellen ♥

2011-08-15 @ 10:54:12
URL: http://mollani.blogg.se/
Postat av: lousie

Hej! När jag frågar någonting på blogg respons så kommer aldrig mina frågor upp? även om jag skrev en fråga för typ en vecka sedan har ingen svarat på den? måste man skriva i sin hotmail? Kram :)

2011-08-15 @ 22:54:59

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0