19:12 Regnbågssminkning: Emelie #2

Idag sminkade och fotograferade jag ännu en Emelie! Denna Emelie ville ha någonting i stil med denna (länk) sminkningen så det fick bli massor av färg. JIPPI! Jag sminkade och fotade en till tjej idag också, hennes makeup får ni se lite senare och om någon dag kommer även någon bild från deras photoshoots upp! Si?

Model: Emelie Ernér

Makeup: Me


PRODUKTLISTA:
BAS
- L'oréal True Match foundation.
- IsaDora Velvet Touch Compact Powder.
- MaxFactor Bronzing Powder "01 Golden".

ÖGON
- Lumene Eyeshadow Primer.
- De här skuggorna ur 120-paletten (länk) från eleven.se:


- Maybelline LineDefiner "Black".
- IsaDora Inliner Kajal "56 Blonde".
- Maybelline Define-A-Lash mascara "Black".
- Ögonbrynspenna med borste från Deborah.

LÄPPAR
- Läppstift från Deborah "6 Vintage Rose".
XoXo,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inget elakt menat! Se det mer som en fråga eller en sak jag har märkt helt enkelt! Den sminkning du gjorde på dig själv var 100 gånger finare än den du gjorde på Emelie, den här ser amatörmässig ut inte fint alls. Samma sak med den andra emelie den sminkning var inte heller speciellt fin med tanke på vad du kan göra! (kände samma sak när ni sminkade folk för bal för ett tag sen)

2011-08-10 @ 20:02:34
Postat av: Anonym

håller med kommentaren ovanför :)

2011-08-10 @ 20:50:09
Postat av: Anonym

Kan ju meddela er ovanstående kommenterare att det är bra nog mycket svårare att sminka andra än sig själv, sig själv är man så van vid att sminka. medans andra blir en helt annan sak.

2011-08-10 @ 21:19:39
URL: http://elintrygg.blogg.se/
Postat av: Cyt

Snyggt!

2011-08-10 @ 22:16:49
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Anonym

hejhej, börja läsa er blogg idag och den är super fin! :) och båda ni sminkar sjukt fint och har jätte fint hår ! kolla gärna min blogg med ! fellee.devote se :D



tacksam för svar

2011-08-10 @ 23:02:23
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar till första kommentaren:



Okej, det sägs ju att det är bra med konstruktiv kritik och visst, men denna kommentaren fick mig seriöst att gråta mig till sömns. Nu vet jag inte om det beror på att jag har PMS eller att jag faktiskt tog illa upp. Jag vet att du skrev inget illa menat, men hur ska man bli glad av en sådan kommentar när man slitit röven av sig en hel dag och sminkat och fotograferat tjejer, uppdaterat så bra jag bara kan och jobbat och sen kommer hem död och ser den kommentaren.



- Ni har inte sett NÅGON av sminkningarna i verkligheten så egentligen kan ni inte döma det genom bilderna, men jag förstår ju såklart att det blir så eftersom ni inte har någonting annat att gå på.

- ALLAS ansikten ser heeeelt olika ut så det är klart att sminket inte ser likadant ut på alla. De här tjejernas utseende är ju min raka motsats. Denna tjejen t ex. har ju platinablont hår, inte lika avlångt ansikte, blåa ögon och ljusa lågt placerade ögonbryn. Så det är klart att regnbågssminkningen ser helt annorlunda ut på henne och på mig, eller hur?

- Jag har ALDRIG sminkat någon annan och sedan lagt upp bilder på det på bloggen? Jag har heller inte sminkat någon till balen?

- Jag personligen är 100 gånger nöjdare med denna sminkningen än den jag gjorde på mig själv. Min sminkning fick man ju bara se närbild på på ögat, så det går ju inte jämföra med de här helbilderna heller.



Ville bara reda ut lite fakta, så att ni förstår att man inte kan jämföra sminkningar som är på olika personer, olika ögonlock och ögonfärger osv. Förstår att du inte menade något illa, men ja. Jag känner så här. Kram på dig!

2011-08-11 @ 09:24:20
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Emelie Ernér

Dejana, du ska veta att jag blev super nöjd med sminkning och foto och jag är helt säker på att Emelie och Julia också blev de! Du är skicklig på det du gör så låt inte de förstöra för dig. Du är bra! Kram

2011-08-11 @ 12:34:24
Postat av: Anonym

Förlåt x1000, ville verkligen inte få dig att gråta! Gud vad elak jag känner mig nu. Jag tycker ju att du är jätteduktig på sminkningar osv, annars skulle jag aldrig skriva kommentaren, eller överhuvudtaget läsa eran blogg. Det jag menade var bara att det kändes som om din egen sminkning var mer genomtänkt, proffsigare osv. Jag älskar eran blogg och jag tycker ni båda är jättefina (både insidan och utsidan). Och att ni är jätteduktiga! Förlåt det var inte alls så jag menade, hoppas du tar åt dig lika mycket av min positiva kritik nu som du gjorde av den andra!



Ps, kan ha varit Louise som har lagt ut bilder från bal, och andra hon sminkat.



Ps2, Förlåt igen, ville inte få dig att bli så ledsen/gråta, nu kommer jag typ börja gråta.. FÖRLÅT, jag menar det verkligen.

2011-08-11 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0