00:55 Svar på Dejanas frågestund, del 3:

  • Om du får en stor finne, hur gör du då för att få bort den på snabbaste sätt?
    Svar: Jag baddar den med milt ansiktsvatten varje kväll och smörjer in den och resten av ansiktet med Aloe Vera-gel. Då är den borta inom några dagar. =)

  • Har du pormaskar? Hur klämmer du dem?
    Svar: Ja jag har pormaskar, på näsan. Jag brukar ångbasta mitt ansikte antingen i ansiktsbastun jag köpte på Lidl för ett tag sedan, eller så kokar jag upp vanligt vatten i en kastrull, häller det i en skål och håller ansiktet över skålen i 5-10 minuter. Då öppnas porerna. Sedan tar jag en handduk och klämmer på näsan så att porpaskarna kommer ut. Anledningen till varför jag inte använder fingrarna är för att det gör ondare och man kan få ärr från naglarna om man trycker för hårt.


  • Mina ögonfransar känns väldigt hårda. Hur kan jag få dem att bli mjukare?
    Svar: Man kan köpa ögonfransserum för att få mjukare ögonfransar. Annars kan du kleta på lite Vaselin på fransarna på kvällen, så blir de mjuka till på morgonen.

  • Tips för vitare tänder? Förutom tandborstning då.
    Svar: Jag själv använder inte blekningsprodukter så jag kan tyvärr inte tipsa om någonting. Jag själv använder bara vanliga whitening-tandkrämer.

  • Har du någon gång haft problem med fett hår? Har det själv, så vill gärna ha tips på bra produkter. Jag har inte mycket volym heller. Tips? Du kanske inte är värsta hår gurun, men du kanske vet? Haha.
    Svar: Nej, det har jag inte. Tyvärr! Haha. Fasen då, nu önskar jag nästan att jag haft det så jag kunde hjälpa dig! =( Testa torrshampo mellan tvättarna om håret känns flötigt! Har vänner som använder det regelbundet och tycker att det fungerar.

  • Kan du inte göra fler videor?
    Svar: Jag gör videor så fort jag har tid och någonting vettigt att babbla om! Haha. =)

  • Känner du att du gör mest i bloggen? Eftersom du uppdaterar mest liksom.
    Svar: Nej det tycker jag väl inte. Vi uppdaterar väl ungefär lika mycket? Louise brukar "varna" mig när hon vet att hon inte kommer kunna uppdatera av någon anledning (och jag henne) så man är liksom beredd i så fall.

  • Hur gammal var du när du började plocka dina ögonbryn? I vilken klass?
    Svar: Jag tror jag började göra det precis i början av 7:e klass! Jag är inte helt säker dock.

  • När började du raka, epilera eller vaxa dig?
    Svar: Jag tror att jag började raka benen i femman, men jag minns verkligen inte! Jag minns bara att jag var väldigt hårig förr, haha. Jag började epilera min armar när jag fick min epilator för 3(?) år sedan och jag har bara vaxat benen två gånger, för några enstaka år sedan.

  • Kan du visa allt ditt smink?
    Svar: Jag svarar med exakt samma svar som på "Kan du göra en Room Tour? Du verkar ha gjort om i ditt rum." Alltså så här: Jag ska! Jag ska! Haha, stressa inte mig. Jag har svarat flera gånger att det kommer när det kommer. Jag är inte nöjd med hur det ser ut än och jag har inte lagt in mina mattor heller, så det kommer så fort allt är klart. Promise!

  • Vilken blogg läser du oftast/tycker mest om?
    Svar: Jag skrev ett inlägg där jag länkade till bloggarna jag läser: HÄR! Min absoluta favoritblogg då? Hmm.. Kenzas och Purity får nog delad 1:a plats.

  • Tips på en bra mineralfoundation som inte tömmer hela plånboken?
    Svar: Har hört massor av superbra saker om mineralfoundationen från Tikei (← länk). Sidan har dessutom fri billig* frakt (endast 29 kr), priset för en stor burk är riktigt billigt, speciellt för en mineralfoundation och så kan man beställa hem små provburkar för endast 10 kr/styck för att kunna avgöra vilken färg man behöver!


  • Favoritartist?
    Svar: Så svårt! Jag lyssnar på så himla blandad musik..men jag tycker verkligen om Justin Timerlake av någon anledning, men det har nog att göra med vilken bra artist han är och hur han är på scen. Sedan vet jag inte...jag lyssnar som sagt på allt mellan himmel och jord. Adele är dock en fantastisk sångerska!

  • Hatar du någonting?
    Svar: Om jag hatar någonting..? Hata är ett så starkt ord, men förutom tomater osv. som jag skrev i denna delen av frågestunden så "hatar" jag människor som bara bryr sig om sig själva, om pengar och sitt utseende. Det finns mer i världen än det liksom och att skryta om hur bra, snygg och rik man är gör inte världen bättre. Då menar jag inte framgångsrika människor som jobbar hårt för att komma dit de är, utan om självupptagna människor som inte bryr sig om någon annans åsikt eller idéer, utan bara sina egna. Kan inte alla bara vara omtänksamma och givmilda i världen?

  • Vad tycker du man ska ha för smink/frisyr första dagen man börjar gymnasiet?
    Svar: Någonting du trivs i, men vad du än gör så försök att inte överanstränga dig eller ändra ditt utseende. Se ut som dig själv, som du alltid gör. Jag har sett tjejer som kommit i klackar, lockat hår, massor av smink osv. första dagen och sedan ser man dem varje dag i skolan då de ser heeelt annorlunda ut. Så se bara ut som dig själv och tänk "less is more".

  • Vem är din förebild?
    Svar: Dr. Phil och min mamma! Dr. Phil för att jag önskar att jag hade hans yrke och han är så sjukt duktig på det han gör och på att hjälpa människor. Min mamma för att hon jobbar så himla hårt och är en så öppen och snäll människa. Att se någon jobba så mycket som min mamma gör får en att aldrig vilja klaga på någonting, men samtidigt vilja vara likadan för att uppfylla sina egna drömmar. =)

    Ville lägga till en bild på mig och mamma här med som jag tycker om, men hittar inte den! Om jag hittar den kan jag lägga in den senare.


  • Hur snabbspolar du dina videor?
    Svar: Puh! Jag tror jag får ta och ladda ner ett program där jag kan filma på skärmen och VISA hur jag redigerar mina videor. Då slutar nog denna frågan och alla andra frågor om redigering komma upp om och om och om igen, haha. =)

  • Hur många syskon har du? Hur gamla?
    Svar: Jag har 1 syskon. En lillebror som fyller 11 år om några månader.

  • Smink eller kläder?
    Svar: Kläder!


  • Kan du göra lite videor på frisyrer utan värme? Försöker nämligen spara ut mitt hår.
    Svar: Jag har redan gjort några stycken, men jag kan försöka göra fler.

  • Vilken är den bästa ansiktsmasken du provat?
    Svar: Helt klart mammas hemmagjorda avokado-mask (← länk).


  • Om du fick vara en annan person för en dag, vem skulle du vilja vara då?
    Svar: Hmm..jag är lite udda och älskar psykologi, så jag skulle vilja vara en elak person. En egoistisk, självupptagen idiot eller brottsling, bara för att se hur en sådan person egentligen tänker och beter sig som den gör.

  • Var jobbar du någonstans?
    Svar: Jag har slutat jobba nu, men jag sommarjobbare för kommunen där jag fotograferade och redgierade bilder till en fotoutställning bland annat.

  • Kan du tipsa om ett bra och billigt märke som har mineralprodukter?
    Svar: E.l.f (← länk), Tikei (← länk) och Wet n' Wild (← länk. Klicka för att se var du kan hitta närmaste försäljare av Wet n' Wild-produkter) säljer mineralprodukter till väldigt bra priser!

  • Gillar du bandet Simple Plan?
    Svar: Har i princip aldrig lyssnat på dem, så nej antar jag, haha. =)

  • Kan du rekommendera en bra ansiktsskrubb som rengör riktigt bra på djupet och reducerar finnar?
    Svar: Det är så olika vad som fungerar på olika personer. Jag till exempel älskar Neutrogenas "Daily Scrub" medan de produkterna inte alls passade Louises hy.

  • Vad föredrar du: läppstift eller läppglans?
    Svar: Läppstift, helt klart! Jag gillar inte konsistensen och klibbigheten av läppglans, även om det är fint.

  • Om du fick dejta vilken kändis som helst, vem skulle du välja då?
    Svar: Hehe..jag måste nog säga skådespelaren i Step Up-filmerna "Channing Tatum". Han är inte sjukt snygg när man bara ser honom så, men har ni inte sett Step Up-filmerna: Se dem! Så kommer ni förstå vad jag menar. MUMS!


  • Berätta 3 saker om dig själv som du aldrig skrivit i bloggen. Till exempel: Jag är allergisk mot hundar.
    Svar: 1. Jag var tidigare väldigt allergisk mot parfym, men det är bättre nu. Jag kan dock fortfarande reagera lite på vissa parfymer och jag kan inte använda deoderanter med parfym/alkohol i.
    2. Jag älskar att laga mat!
    3. Jag har otroligt många tvångstankar! Ex: volymen på TV:n måste ha ett jämnt nummer, fjärrkontrollerna måste vara i storleksordning, mina jeans måste vara sorterade efter färg osv...haha.

  • Om du var tvungen att döpa om dig, vilket namn skulle du välja då?
    Svar: Oj, vad svårt! Jag har verkligen ingen aning, för jag har inte tänkt på det innan. Jag tycker om mitt namn för att det är ganska ovanligt.

  • Om du fick 10 000 kr. att spendera till dig själv (alltså inte ge bort till någon annan), vad skulle du köpa då?
    Svar: Hm..antagligen kläder, en spa-weekend och en liten mini-resa till Stockholm med boende på hotell osv. Jag skulle försöka skämma bort mig lite och bara slappna av helt enkelt. Försöka stänga ute mig från verkligheten.

  • Är du beroende av någonting? Mat/sminkprodukt?
    Svar: Oh ja! Haha. Jag är beroende av blåbärssoppa, rostade mackor, läppbalsam, Aloe Vera-gel, örhängen, TV:n, min Alyssa & Ashley "Vanilla"-parfym och..nae, det går nog inte räkna upp allt.

  • Vilket är ditt favoritdjur?
    Svar: Det finns många fina och godiga djur! Jag tycker om i princip alla djur. Jag tycker dock om schimpanser (tänk att ha en liten baby-schimpans med blöja! Så himla sött), hundar, ormar och delfiner väldigt mycket. Koalor är också supersöta och vita tigrar är så himla vackra!


  • Berätta en mycket pinsam sak du gjort/varit med om.
    Svar: Jag vet inte riktigt vad som är mycket pinsamt. Jag skämmer ut mig hela tiden liksom! Haha. Jag är allvarlig.

  • Var kommer dina föräldrar ursprungligen ifrån? Jag menar pratar ni något annat språk hemma förutom svenska?
    Svar: De är födda och uppvuxna i Serbien. Jag och min lillebror är de enda i hela släkten som är födda i Sverige. Min mormor är dock Makedonsk och min farmor är serbisk, men uppvuxen i Bosnien och likaså min morfar. Så jag är lite blandad egentligen, men i huvudsak Serbisk och hela min släkt bor i Serbien. För er som frågat så är jag kristen (ortodox). =)
Sista delen kommer upp om någon dag med svar i en video!

Kommentarer
Postat av: Beauty Tools

Tikei har inte fri frakt, bara så att du vet. Frakten kostar 29 kr, det står på deras hemsida :)

2011-08-18 @ 08:48:03
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Carros Beauty

TiKei är toppen!

2011-08-18 @ 10:30:05
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: Carolin

Vad brukar du använda aloe-veran till? Använder du den regelbundet till något? Nyfiken =)

2011-08-18 @ 10:50:13
Postat av: Anonym

vad jobbar din mamma och pappa med?

2011-08-18 @ 11:40:01
Postat av: Anna

Channing Tatum är ju med i Dear John också och den är ju maaagisk!!

2011-08-18 @ 13:49:43
URL: http://annaajonsson.blogg.se/
Postat av: Alicia

haha, jag måste också ha volymen på tv jämn!

2011-08-18 @ 15:04:58
Postat av: Anonym

Du svara aldirg på min!! Och det var ingen "personlig fråga" :@

2011-08-18 @ 15:27:34
Postat av: Anonym

när du skrev att du var kristen. Går du i kyrkan ständigt och ber till Gud och så? Eller är det jag som har missupfattat fel. ta det inte fel nu. Bara undra:)

2011-08-18 @ 16:45:12
Postat av: SandrA

Håller med dig om channing!! <3

2011-08-18 @ 17:17:15
URL: http://Prettyworld.devote.se
Postat av: diana

ni ligger etta på mest kommenterade på BLOGG.SE! :D

2011-08-18 @ 17:25:20

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0